Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja, luzy zaworowe, praca silnika po zdjęciu - założeniu głowicy, stukanie

28 Gru 2016 13:55 1044 3
  • Poziom 2  
    Witam!
    Czy myślę, że nie bedzie problemu, jeżeli zamieszczę swój post w temacie regulacji zaworów po wymianie uszczelki?(:
    Posiadam Mercedesa w124 200e, miałem problem z wyciekającym olejem, okazało się, że cieknie spod głowicy, było robione planowanie głowicy - wymieniłem uszczelkę - tej samej grubości ? elring. Po założeniu głowicy i złożeniu wszystkiego w całość - wymianie napinacza łańcucha rozrządu, wymieniłem śruby i olej silnikowy, wymieniłem płyn chłodniczy. Potem odpaliliśmy auto, po tej naprawie w dźwięku silnika słychać było "cykanie?. Nowy dźwięk (na pewno nie było go wcześniej) - podobny do dieslowego, po przejechaniu może 300 km, w sumie z domu do pracy, auto nagle odmówiło posłuszeństwa - tzn. jechałem do pracy i nagle usłyszałem stukot, nie pamiętam czy dwa razy coś uderzyło czy raz, natomiast po tym stukocie auto się zatrzymało i już nie odpala, musiałem holować z powrotem do domu. Nie mam pojęcia, co to jest i dlaczego tak jest, kontaktowałem się do paru mechaników i ich gdybaniem trochę się zmartwiłem,
    -przestawiony rozrząd,
    -przestawiony rozrząd - mechanik nie wyregulował zaworów po zdjęciu/założeniu głowicy - za wczesny zapłon (tylko, dlaczego) auto jeździło, paliło za pierwszym kopem, a nagle stanęło i nic,
    -do sprawdzenia iskra na świecach zapłonowych, do sprawdzenia kompresja w cylindrach,

    Nie jestem mechanikiem a też nie znam się zbyt dobrze, jeżeli mechanik przestawił rozrząd to czy w ogóle auto mogło ruszyć? (Tłoki zablokowałyby pracę silnika i po chwilce zatrzymałby pracę?)
    Co by się mogło zepsuć, jeżeli coś mi tam stukało - wcale nic nie wyciekło, na oko bez odkręcania niczego nie widać złego, tylko nie chce odpalić, kręci, kręci, ale nie odpala, dlatego jeden mechanik powiedział, że sprawdzi świece a potem kompresję i jak tu coś będzie nie tak, to on obstawia przestawiony rozrząd i całą złą pracę silnika, tłoków, zapłon?
    Pozdrawiam!
  • Poziom 43  
    remoomer napisał:
    wymienilem uszczelke - tej samej grubosci - elring , po zalozeniu glowicy i zlozeniu wztskiego w calosc -wymianie napinacza łancucha rozrzadu wymienilem sruby
    remoomer napisał:
    nie jestem mechanikiem a tez nie znam sie zbyt dobrze

    To kto naprawiał ty czy fachowiec??
  • Poziom 2  
    Fachowiec, ja raz byłem w warsztacie a raz nie, widzialem pewne postępy poprostu.
  • Poziom 43  
    No to niech poprawia robotę i tyle.