Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozterki techniczne przed wyborem płyty indukcyjnej

28 Gru 2016 15:54 822 1
  • Poziom 13  
    Powoli przymierzam się do zakupu płyty indukcyjnej. W tym momencie jestem całkowicie zielony w temacie.
    Od kilku dni przeczesuję Internet, ale w porównaniu do telefonów czy RTV to liczba testów, recenzji sprzętów AGD jest zerowa, więc przyrosty wiedzy są bardzo małe. Co najwyżej można poczytać niezbyt wartościowe opinie na różnych porównywarkach cenowych.

Z tego co przeczytałem, to najbardziej zaniepokoiło mnie zjawisko nazywane pulsacyjną pracą, objawia się tym, że płyty nie umieją pracować na "małym ogniu". Zamiast ograniczyć moc, to zaczynają się wyłączać i włączać z maksymalną mocą.
    To naprawdę cecha charakterystyczna każdej indukcji czy wybranych modeli? Ponoć to normalne i od jakości oprogramowania zależy czy jest to uciążliwe. Tylko skąd mam to wiedzieć, skoro nie ma żadnych recenzji płyt?

Drugi problem z pulsowaniem jest jeszcze gorszy.
    Gdzieś w Internecie znalazłem, że w niektórych modelach na dwa induktory przypada jeden generator i pola w parze zasilane są naprzemiennie poprzez cykliczne włącz/wyłącz.

W obu sytuacjach producenci nic na ten temat nie piszą, pobieram już nawet instrukcje do poszczególnych modeli, ale nic tam nie ma.

Jest mi ktoś w stanie wskazać gdzie szukać takich detali technicznych, żeby kupić sprawną płytę? Szczególnie interesowałoby mnie, aby było tyle generatorów ile pól grzewczych.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 15