Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - kopiowanie danych z różnych arkuszy do jednego z poddziałem na miesiące

jar_gogo 28 Gru 2016 21:25 528 13
  • #1 28 Gru 2016 21:25
    jar_gogo
    Poziom 10  

    Siemka.

    Jako, że excel ma tyyyyle możliwości (których jeszcze nie odkryłem), mam takie pytanie:
    czy istnieje możliwość aby po wpisaniu pewnych danych do różnych arkuszy, określone dane zostały samoczynnie skopiowane do takiego arkusza nazwijmy go "zbiorczego" i uzupełniały się te dane z podziałem na miesiące (w załączeniu przykładowy plik).

    Szczegółowiej wyjaśniam, że chodzi o cholerną statystykę związaną z wydatkami.
    A mianowicie w jednym skoroszycie posiadam kilkadziesiąt arkuszy. Każdy z nich odpowiada za inna pozycję budżetową/wydatek. Wpisuję określone informacje związane z zakupem (faktura) tj. data zakupu, kwota brutto, jaka jednostka otrzymała, pozycja budżetowa, paragraf pozycji budżetowej oraz inne dane. I teraz chcę by określone dane (zaznaczone kolorami w dołączonym pliku), zostały automatycznie skopiowane do innego arkusza "zbiorczego" tak, by umieszczały się po kolei i z podziałem na miesiące zakupu.
    Od razu mówię, że sortowanie, filtrowanie nie wchodzi w grę bo w każdym arkuszu jest wpisywana znaczna ilość faktur ok. 200 i filtrowanie po dacie mija się z celem. Biorąc pod uwagę, że excel filtruje od 0 do 9 i to jako dni tygodnia, a mnie interesują tylko miesiące!

    Problem w tym, że nie wiem jak i czy da się to zrobić bo nie uśmiecha mi się marnować czas na wpisywanie po raz kolejny tych samych danych.

    Jeśli tak się nie da czy jest jakieś inne rozwiązanie?

    0 13
  • #2 28 Gru 2016 22:35
    JRV
    Specjalista - VBA, Excel

    jar_gogo napisał:
    dane zostały samoczynnie skopiowane

    Jak Excel(makro) ma wiedzieć, że wiersz danych jest pełny i nie zostaną poprawione?
    Może warto łączyc z przyciskiem?

    0
  • #3 28 Gru 2016 22:55
    jimmymk
    Poziom 5  

    A może założyć trigger na kolumnie J z eventem Worksheet_change, w chwili zmiany komórki w kolumnie J przenieść wiersz z aktywnego wiersza do Zestawienia Wydatków.

    Edit. RADU23

    0
  • #4 28 Gru 2016 23:05
    JRV
    Specjalista - VBA, Excel

    jimmymk napisał:
    założyć trigger na kolumnie J

    Z praktyki wiem, że czasami wpisy muszą zmienić, wtedy bedzie dublowanie w "zbiorczem"

    0
  • Pomocny post
    #5 28 Gru 2016 23:15
    jimmymk
    Poziom 5  

    Jasne, nie mniej jednak taka sama sytuacja może wydarzyć się w przypadku rozwiązania z przyciskiem.
    Ja bym to połączył ze sprawdzeniem czy taki wpis nie istnieje już w zestawieniu(np zrobienie unikatowego rekordu z Pozycja&grupa&Data.). Jeśli istnieje można wyświetlić monit o potencjalnym dublowaniu.

    Edytowałem. Nie cytuj w całości postu poprzedzającego. Nie ma takiej potrzeby.
    RADU23

    0
  • #6 28 Gru 2016 23:31
    JRV
    Specjalista - VBA, Excel

    Najlepsze przycisk. Nie należy wypełniać LP. Podczas skopiowania danych makro będzie wypełnić sam. Oznacza to jednocześnie może być kilka rekordów po kliknięciu na przycisk.

    0
  • #7 29 Gru 2016 00:51
    jar_gogo
    Poziom 10  

    Czyli jak to widzicie? Da sie coś takiego zrobić czy nie?
    Albo jak Wy byście to zrobili?

    0
  • #8 29 Gru 2016 07:36
    JRV
    Specjalista - VBA, Excel

    Mój wybór. Kolumny LP wypełnia makro, po niej dowiaduje się, co jeszcze nie w arkuszu zbiorczym.
    Przycisk Zbior na arkusz ZESTAWIENIE WYDATKÓW.
    Możliwe bez przycisków, reakcja na zdarzenie Worksheet_Activate.

    0
  • #9 29 Gru 2016 16:47
    jar_gogo
    Poziom 10  

    Dzięki JRV i jimmymk za uwagę.
    Przycisk może być (mnie nie przeszkadza).
    Jedyny dla mnie problem to fakt, że nie wiem na jakiej zasadzie to działa. Bo po skasowaniu danych w jakimś arkuszu nic się nie kasuje w "Zestawieniu zbiorczym" i podobnie jak zrobię kolejne wpisy też nie dzieje się nic?
    No i jak napisał jimmymk dobrze by było by się nie dublowały te same wpisy bo przy większej ilości dopisywanych danych jest prawdopodobne niezauważenie zdublowanych danych i tym samym przekłamują wynik końcowy.

    Edytowałem. Nie cytuj w całości postu poprzedzającego. Nie ma takiej potrzeby.
    RADU23

    0
  • #10 29 Gru 2016 17:05
    JRV
    Specjalista - VBA, Excel

    jar_gogo napisał:
    skasowaniu danych w jakimś arkuszu nic się nie kasuje w "Zestawieniu zbiorczym"

    Tylko teraz rozprawy o anulowanie danych. Wcześniej o tom rozmowy nie było, tylko kopiowanie.
    jar_gogo napisał:
    jak zrobię kolejne wpisy też nie dzieje się nic
    Nie trzeba wpisać numer LP w nowe wpisy

    0
  • #11 29 Gru 2016 17:47
    jar_gogo
    Poziom 10  

    JRV napisał:
    jar_gogo napisał:
    skasowaniu danych w jakimś arkuszu nic się nie kasuje w "Zestawieniu zbiorczym"

    Tylko teraz rozprawy o anulowanie danych. Wcześniej o tom rozmowy nie było, tylko kopiowanie.


    Nie chodziło mi o kasowanie danych, po prostu nie znam zasady działania i próbowałem cokolwiek zmienić, sprawdzić.

    Możesz mi napisać jak działa to makro, albo chociaż potwierdź czy dobrze rozumiem:
    Wpisuję w danym arkuszu dane zaczynając od kolumny "Data faktury" itd. Później w kolejnym arkuszu i kolejnym i przeskakuję do np. 25 arkusza nazwanego "jakoś tam" (ze względu na to, że tych arkuszy w sumie jest kilkadziesiąt). W momencie kiedy potrzebuję zliczyć miesiąc klikam na przycisk "Zbiór" i automatycznie wszystkie wpisane dane się uzupełniają? Dobrze zrozumiałem?

    0
  • #12 29 Gru 2016 19:04
    JRV
    Specjalista - VBA, Excel

    Tak. W kolumnie LP nie wpisujesz. Makro rekordy z pustym LP przenosi do zbiorczego i wypelni LP sam
    'Data wpływu' - format daty

    0
  • #13 29 Gru 2016 21:12
    jar_gogo
    Poziom 10  

    Dziękuję za odpowiedź.
    Mam jeszcze jedno pytanie czy w jednym arkuszu może być zawartych kilka makr? Bo obawiam się, że nie.
    Ale jeśli tak to jak to zrobić? Pytam bo mam w niektórych arkuszach makro, które po wpisaniu powtarzających się danych uzupełnia mi inną kolumnę.

    0
  • Pomocny post
    #14 29 Gru 2016 21:25
    JRV
    Specjalista - VBA, Excel

    Może.
    Makra mogą być w kodzie arkuszów, kodzie modułów, formularzów i klas
    Może być wiele, ważną rzeczą jest mieć różne nazwy.

    0