Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e34 525i 1988 (m20b25) - jeden bieg, reszta zablokowane, brak jalowego

29 Gru 2016 02:16 693 1
  • Poziom 1  
    Witam. Ostatnio dopadl mnie problem z szufladki: skrzynia biegów. BMW e34 525i 1988 Sytulacja wygladala tak ze wyskakuje ze stacji na pierwszym biegu, delikatny boczek i redukcja na bieg drugi... zgrzyt i kolejna szybka próba, weszlo... jednak nie... po wbiciu biegu auto zachowywalo sie jak na luzie. Pomyslalem ze rozwalilem skrzynie... Okazalo sie ze wszystkie biegi w tym luz na drugim biegu dzialaly. Po przejechaniu 500m odstawilem auto. 1h pozniej sytulacja taka ze mialem jeden bieg (chyba1). 300m pozniej odstawilem auto, dzialal tylkko jeden bieg. Nie bylo slychac rozwalajacych sie czesci w skrzyni podczas jazdy. Na nastepny dzien nie moglem wbic zadnego biegu przez 20min, zablokowane.. weszla tylko jedynka po dlugiej walce. Na zgaszonym wchodzily 3 biegi ale po zapaleniu blokowalo i nie mozna bylo jej ruszyc. Na zapalonym bylo tylko gorzej. W obu przypadkach nie odnalazlem biegu jalowego... Drazek zmiany biegow od dawna mial luzy. Wymiana skrzyni czy jakiegos podzespolu? z gory dzieki za pomoc :) post pisany o 2 w nocy takze sory za bledy i ew. nie zrozumialosci :P Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Sprawdź układ wysprzęglania, gdy biegi wchodzą na zgaszonym silniku, a zapalonym nie - to akurat "u mnie" często ukręca się łapa sprzęgła i pedał przez wysprzęglik nie przenosi ruchu na łożysko oporowe/wyciskowe sprzęgła - nie wysprzęgla i efekt jak w opisie...
    Co tam dokładnie masz nie wiem, wygląda na hydrauliczny układ, to zobacz czy masz płyn i czy przewody nie są sparciałe, przegnite, itp czy nie ma wycieku, i zapowietrzyło się sprzęgło. Czy łapa luźno nie lata, ale tu chyba trzeba odkręcić wysprzęglik.
    kapi_e34 napisał:
    W obu przypadkach nie odnalazlem biegu jalowego... Drazek zmiany biegow od dawna mial luzy.
    To możesz sprawdzić w dwie osoby, jedna rusza lewarkiem biegów, druga patrzy gdzie są luzy, i w miarę możliwości dopycha ręcznie na wybieraku skrzyni. Z drugiej strony jak na zgaszonym silniku możesz trafić i znaleźć bieg, to powinieneś też przy odpalonym, jedynie skrajne biegi mogłyby zgrzytać gdy wychylenie lewarka będzie zbyt małe do potrzebnego na skrzyni przez te luzy.
    W obu przypadkach części zapewne dostaniesz, problemem może być ich wymiana.