Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes A 170 - Wymiana akumulatora

certoipus 29 Dec 2016 10:33 15852 7
  • #1
    certoipus
    Level 9  
    Witam
    Można się śmiać.
    W kwestiach samochodowych jestem noobem. Umiem wyłącznie dolać płyn do spryskiwacza.
    Ale nie o tym...

    Zepsuł mi się akumulator. Wcześniej już miał problemy z odpalaniem, musiałem się posiłkować czasem innym samochodem z klemami, teraz jak przyszła zima, to padł już całkiem.

    Więc kupiłem nowy.

    I tu się zaczyna mój problem. Nie umiem wyjąć starego akumulatora.
    Po co jest ta biała rączka koło niego? Co z nią zrobić? Bo zakładam, że ma jakąś rolę w tym przedsięwzięciu?
    Co to za mały kabelek wpięty do akumulatora? Jakieś porady co z nim zrobić?

    Mercedes A 170 - Wymiana akumulatora Mercedes A 170 - Wymiana akumulatora Mercedes A 170 - Wymiana akumulatora
  • Helpful post
    #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Musisz odkręcic mocowanie na dole akumulatora długim kluczem , węzyk to odpowietrzenie jak nie masz miejsca w nowym nie podpinasz. kluczyki w kieszeni, klema plus potem minus.
  • Helpful post
    #3
    kkknc
    Level 43  
    Ten kabelek to odpływ ( odpowietrzenie ) z akumulatora musisz założyć do nowego po wymianie. A ta rączka to uchwyt mocujący akumulator. Musisz zdemontować i wtedy wyjdzie.
  • Helpful post
    #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Rączka ma dlatego kształt rączki, bo obok akumulatora jest mało miejsca. Jeżeli mocowanie by było w kształcie blaszki (tak jak w innych akumulatorach) to po odkręceniu ręką byś go nie wyjął. Z założeniem też był problem. A tak komfortowo wyciągasz uchwyt za rączkę. Swoją drogą na środkowym zdjęciu widać przy uchwycie jedną ze śrubek mocującą go do podłogi auta. Po pewnym przebiegu (i latach) - zwłaszcza jak pod autem nie ma kompletu osłon podwozia mogą wystąpić kłopoty z odkręceniem tych śrubek. Przechodzą one przez podłogę aż pod auto i łatwo dostaje się tam woda powodując korozję.
    andrzej20001 wrote:
    kluczyki w kieszeni, klema plus potem minus.

    Akurat odwrotnie.
    certoipus wrote:
    musiałem się posiłkować czasem innym samochodem z klemami

    "Klemy" ma każde auto (prawie). To są te obejmki ze śrubkami, które zakładasz na te ołowiane bolce akumulatora. Również je widać na środkowym zdjęciu.
    To, co używasz do pożyczania prądu z innego auta to są KABLE ROZRUCHOWE
    I również na tym zdjęciu widać, że akumulator ma już CZTERNAŚCIE lat - tak więc swoje już przeżył...
    P.S.: Temat w zasadzie pasuje do działu "Początkujący" :D
  • #5
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Gerri wrote:
    andrzej20001 napisał:
    kluczyki w kieszeni, klema plus potem minus.

    Akurat odwrotnie.
    Moim zdaniem andrzej20001 ma rację. Co będzie jeżeli przez przypadek w czasie dokręcania klemy plusowej kluczem dotknie masy mając już założoną i dokręconą klemę minusową?
  • #7
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Ja pisałem o dokręcaniu po włożeniu nowego akumulatora. Żeby odkręcić to oczywiście najpierw minusowa. (Zasugerowałem się zdjęciami autora tematu gdzie klemy są już zdjęte).
  • #8
    certoipus
    Level 9  
    Dziękuję za pomoc.
    Dużym problemem okazało się zdobycie klucza nasadkowego 13' który byłby na tyle długi, żeby odkręcić owe śruby... ale mercedes po 2 tygodniach odpalony! :)