Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 323f ba 1995 benzyna 1.5 - Termostat dwu stopniowy jak założyć

freedom1987 29 Dec 2016 14:14 3840 15
  • #1
    freedom1987
    Level 11  
    Witam .Mam następujący problem mazda chodziła mi na dużym obiegu oraz wskazówka temperatury raz działała raz nie .ogrzewanie mam ale słabe. Dlugo się nagrzewa.wziąłem się za wymianę termostatu .do Mazdy są 3 rodzaje temperatur 82,88,oraz dwustopnIowa 85/88 i taka powinna być oryginalnie lecz niewiem jak powinna być założona. Tym odpowietrznikiem do dolu czy góry? Oraz jak powinna byc zaloznona uszczelka tym kółkiem silikonowym do bloku silnika czy do obudowy termostatu.?czy dawać jeszcze silikon czy ta sama uszczelka tekturowa wystarczy.Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  • #2
    freedom1987
    Level 11  
    Pomoże ktoś
  • #3
    g107r
    Level 41  
    freedom1987 wrote:
    Tym odpowietrznikiem do dolu czy góry?
    Dziurką do góry, bo to odpowietrznik, a silkon musisz wyczuć by uszczelniał krawędź termostatu, czyli pewnie silikonem w termostat.
    Jak są wżery możesz cieniutko posmarować.
  • #4
    freedom1987
    Level 11  
    g107r wrote:
    freedom1987 wrote:
    Tym odpowietrznikiem do dolu czy góry?
    Dziurką do góry, bo to odpowietrznik, a silkon musisz wyczuć by uszczelniał krawędź termostatu, czyli pewnie silikonem w termostat.
    Jak są wżery możesz cieniutko posmarować.



    tylko czemu był założony tą dziurką do dołu tak jak na foto - jakie to ma znaczenie >?
  • #5
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Powietrze będzie zbierać się u góry, czy na dole?
  • #6
    freedom1987
    Level 11  
    u góry ..... to winą niedogrzania samochodu ...mogło być to że był odwrotnie założony /?
  • #7
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A powietrze będzie grzało?
  • #8
    g107r
    Level 41  
    Odpowietrzy się i tak po otwarciu termostatu, dziurka pomaga w czasie zalewania płynem układu, a niedogrzany silnik mógł być przez niedomykający się, za późno zamykający, lub za wcześnie się otwierający termostat.
    Niech początek otwarcia przestawi mu się na 60C, i będziesz miał niedogrzany silnik. w podobny sposób z za długim zamykaniem, np jest zatarty.
    Przeskalował się.
    Zresztą psują się i tyle w temacie.
    Po to jest dziurka żeby powietrze uciekło i płyn zalał termostat, a nie siedział w oparach. Te mosiężne części mają być zalane.

    Nie sprawdzałeś kiedy otwiera się termostat ? Wskazówka nie rosła na postoju, spadała w czasie jazdy ?
    Martw się o to czy kupiłeś dobry termostat, i czy wróci ogrzewanie w środku auta.

    manta wrote:
    A powietrze będzie grzało?
    Para może przegrzać termostat ?
  • #9
    freedom1987
    Level 11  
    termostat otwierał się odrazu , bo po odpaleniu samochodu węże wody robiły się równomiernie ciepłe razem z chłodnicą .Ogrzewanie miałem ale nie żeby było gorące. Czasem Wskazówka na wolnych obrotach się podnosiła - ale bez wyłączonego ogrzewania , i za chwile opadała. Martwię się teraz tym , czy odpalę samochód jak wszystko jutro złożę , bo nie zaznaczyłem sobie aparatu zapłonowego przy odkręcaniu. Kupiłem nowy termostat taki sam jak był - nie jakiś z dolnej półki . To czemu ma nie działać ? Jak było lato wszystko działało oki - wskazówka był non stop na połowie
  • #10
    freedom1987
    Level 11  
    Założyłem termostat.przy okazji zmieniłem oring w aparacie.poskrecalem .dolaLem wody destylowanej z plynim do odkamieniania chłodnic. Zakrecilem korek zbiornika i chlodnicy Odpalam odziwo odpaliłem.widocznie trafiłem na taki sam zapłon. Radość się pojawiła. Wskazówka zaczęła się podnosic.po około 5-10 zacząłem mieć ogrzewanie .wąz co idzie obok pompy wody od chłodnicy do bloku silnika robił się ciepły. Po pewnym czasie .silnik cieplejszy.drugi waż tez robił się ciepły ten co idzie od termostatu do chłodnicy. Temperatura dalej w połowie obroty na połowę skali. wcześniej miałem zawsze obroty około 1000 -1200 a teraz mam około 750 .tylko czemu przy skręcanie kierownica obroty faluja około tak spadają do 700 podnoszą się do 750 spadają podnoszą się. Myślałem że za chwilę się włA czy wiatrak.bo oba węże były już ciepłe. Ogrzewanie idealne.a tu zaczęło bulgotac w zbiorniczku wyrównawczym.przestraszylem się i zgasiłem silnik ...co dalej...
  • #11
    _siekier
    Level 23  
    Bulgota, bo to pewnie resztki powietrza z układu chłodzenia, ja zawsze staram się trochę "pomiętolić" węże po napełnieniu układu, na pracującym silniku, raczej coś to daje, tak samo jak przytrzymanie chwilę na wyzszych obrotach, juz po zagrzaniu się silnika, jakieś powietrze pompa zawsze wygoni z obiegu. A co do kręcenia kierownicą i spadku obrotów, to zdaje się, ze masz wspomaganie kierownicy, pompa hydrauliczna potrzebuje trochę mocy pobrać, a na wolnych obrotach silnik tej mocy az tak wiele nie oddaje, podobny efekt bedzie, jak włączysz dmuchawę na maxa i ogrzewanie tylnej szyby..
  • #12
    freedom1987
    Level 11  
    Sposcilem wode destylowana odkamieniacz em z obiegu. ... dalej było brudne.nalaLem płyn g12 czerwony ...weszło mi około 3.5l --4 litrów. Można powiedziedzieci ze jestem zadowolony .bo po 5 minutach auta się nagrzewa na 2 stopniu tak jak przedtem na 4 stopniu po 15 minutach.i wskazówka działa. Po kilku minutach mam oba węże ciepłe wrazem z chłodnica. Na dworze minus 4 a w samochodzie 20 stopni. Po pół godziny chodzenia na wolnych obrotach nie bulgocze.dolaLem jeszcze z pół litra płynu. 2 Węższe i chłodnica ciepłe. Wskazówka na połowie. Ale dalej wiatrak się nie chce włączyć Mazda 323f ba 1995 benzyna 1.5 - Termostat dwu stopniowy jak założyć20161230_1..315.jpg Download (2.2 MB)
  • #13
    abart64
    Level 32  
    Po co ma się włączać wiatrak skoro dopiero wszystko "ciepłe" ? Jak będzie gorące ok 90st to się włączy jak jest sprawny.Jak chłodzisz ogrzewaniem na postoju to się w ogóle może nie włączyć.
  • #14
    freedom1987
    Level 11  
    abart64 wrote:
    Po co ma się włączać wiatrak skoro dopiero wszystko "ciepłe" ? Jak będzie gorące ok 90st to się włączy jak jest sprawny.Jak chłodzisz ogrzewaniem na postoju to się w ogóle może nie włączyć.


    Jak włączam ogrzewanie przy oddalonym silniku to wychladza silnik ?jak sprawdzic na krótko? I czujnik temperatury?
  • #15
    g107r
    Level 41  
    I to wszystko pod domem ?
    Przejedź się, sprawdzisz czy temperatura nie spada.
    Wentylator włączy się jak silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=37391, ale czy to Twój silnik ?
    freedom1987 wrote:
    Jak włączam ogrzewanie przy oddalonym silniku to wychladza silnik ?
    freedom1987 wrote:
    Kupiłem nowy termostat taki sam jak był - nie jakiś z dolnej półki . To czemu ma nie działać ?
    Właśnie, czemu...
    Też się zastanawiałem, ale na szczęście trzeci termostat był już dobry :)
  • #16
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    g107r wrote:
    Para może przegrzać termostat ?


    Jak tam pojawi się para z płynu chłodniczego, to uszczelkę i głowicę można oddać do skupu.
    Ale w sumie odpowiadając na pytanie może...