Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 12 - Nie odpala, błąd mid 128 psid 162 fmi 2

kamilx92 29 Gru 2016 14:48 681 8
  • #1 29 Gru 2016 14:48
    kamilx92
    Poziom 8  

    Jak w temacie Volvo fh 12 2002 B328631. Samochód nie chce odpalić, zgaszony po prostu już nie odpalił. Wyświetla się błąd mid 128 psid 162 fmi 2. Wiem co oznacza mniej więcej ten błąd. Nie wykrywa jednostki hamulca, brak danych się wyświetla. Tylko tej jednostki nie może wykryć. Jeśli ktoś wie, gdzie można szukać przyczyny, bardzo proszę o podpowiedź.

  • Pomocny post
    #2 29 Gru 2016 18:22
    Dagomir
    Poziom 9  

    Kolego sprawdź bezpiecznik zasilania ECU 40 lub 41 nie pamiętam dokładnie, oraz przekaźniki K01 K02 i K03 rozrusznik wogóle kręci?

  • #3 30 Gru 2016 13:44
    kamilx92
    Poziom 8  

    Rozrusznik kręci normalnie. Doszedłem do tego że Samochód zapala gdy odepne wtyczkę LC2 z LCM u (ecu od świateł itp)wchodzą nią chyba sygnały CAN żółty i zielony kabel. Ale wiadomo wtedy nie ma komunikacji z LCM. Obstawiam że to LCM jest winny, tylko gubi mnie to że ten sam LCM podstawiony do innego samochodu odpala.

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    Wystarczy ze wyjme bezpiecznik F17 LCM control samochód też odpala. Bez odpiecia wtyczki. LC2

  • Pomocny post
    #4 30 Gru 2016 21:47
    Dagomir
    Poziom 9  

    Kolego kabina do góry. Wiązka od strony kierowcy (lewa strona silnika) wypinasz kostkę sprawdź przejścia od ECU silnika do kabiny. Tam wszystko musi grać. Najłatwiej to zbadasz biorąc kawałek sprawnego przewodu, podpinasz pod wiązkę ecu silnika, drugi koniec pod miernik, a wolną sondę miernika pod kostkę przy kabinie i szukasz przejścia kolejno w pinach kostki i pinach kabiny. Jeśli buzer pika jest OK jeśli pokaże rezystancję zgnity kabel zacznij od sprawdzenia CANów (przewody w warkoczu). LCM (LIGHT CONTROL MODULE) też działa na CAN jesli masz uszkodzony kabel SAE 1939 (Komunikacja ) będzie sypało błędami i może silnik nie odpalić w szczególności gdy masz zwarcie do masy. Pozdrawiam

  • #5 31 Gru 2016 12:20
    kamilx92
    Poziom 8  

    Dzięki kolego za podpowiedzi. Wiazke z kabiny do kasety silnika przetrzepalem na samym początku. Kostka MA ma przejście do samej kasety silnika. Rozbieralem ja sprawdzałem wzrokowo i pod względem przejśc. Jakie opory powinny mieć przewody CAN przy LCM (żółty, zielony, szary i pomarańczowy) pomarańczowy odbiega od pozostałych. Na szarym jakby było zwarcie do masy. Po odpieciu kostki MA z przodu kabiny jest podobnie więc tamta wiazke bym wykluczył, cos chyba musi być w kabinie.

  • Pomocny post
    #6 31 Gru 2016 13:26
    Dagomir
    Poziom 9  

    Kolego masz możliwość podpięcia interfejsu? Diagnostyka by sporo pomogła. Skoro piszesz że auto odpala po odpięciu LCM to proponuję podmianę układu, nie jest nowością że LCM się psuje osobiście też go wymieniałem. Wewnątrz były upalone drivery i zwarcie.

  • #7 31 Gru 2016 13:45
    kamilx92
    Poziom 8  

    Mam kolego VCADSa. Też nie jestem pewny tego LCM u. Tylko podkladalem do innego ten LCM i inny samochód odpala. Natomiast z innego samochodu LCM do tego już nie. Tyle że ten dobry jest nowszy z 2004r.

  • #8 31 Gru 2016 17:41
    Dagomir
    Poziom 9  

    kamilx92 proponuję zacząć od upewnienia się co do LCM-u później brać się za wiązkę w kabinie. BTW szczęśliwego nowego roku Tobie, wszystkim odwiedzającym forum, ten temat, i dla ekipy moderatorów ELEKTRODY :) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2207020.html koledzy opisują fachowo temat.

  • #9 02 Sty 2017 20:23
    kamilx92
    Poziom 8  

    Dzięki za życzenia i wzajemnie :) dam LCM do sprawdzenia i zobaczymy co dalej.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME