Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1 Ph2 - Podłączenie interfejsu diagnostycznego pod maską

30 Dec 2016 08:12 2604 7
  • Level 10  
    Witam, w którym miejscu pod maską odnajdę wiązkę w której dostanę się do przewodów gniazda diagnostycznego? Normalnie jest ono za popielniczką niestety obstawiam, że nie jest sprawne gdyż mam dużo namieszane w instalacji elektrycznej. Cały dzień wszelkich prób na różnych systemach, programach, z odpinaniem radia itd skończył się fiaskiem i DDT2000 zwracało "k line inactive". Nie wykluczam, że mam uszkodzony interfejs ale chciałbym wpiąć się "u źródła" dla pewności. Więc gdzie szukać? Może ktoś ma schemat jakiś lub diagram. Silnik 1.8 16v L1 PH2. Złącze jest poprowadzone do modułu ECM czy do czegoś innego?

    Edit: Mam schemat sterownika:
    Renault Laguna 1 Ph2 - Podłączenie interfejsu diagnostycznego pod maską
    Rozumiem, że te dwa piny odpowiadają linią w złączu diagnostycznym w kabinie:
    Renault Laguna 1 Ph2 - Podłączenie interfejsu diagnostycznego pod maską

    Zatem pozostała mi już tylko kwestia jak odróżnić który z nich przy sterowniku to linia K a który L oraz czy mogę w bezpieczny sposób "odciąć" by sygnał nie szedł w wiązkę tylko podpiąć się przy sterowniku. Pozdrawiam!

    Dodano po 26 [minuty]:

    Sterownik to Siemens Sirius 32.
    Renault Laguna 1 Ph2 - Podłączenie interfejsu diagnostycznego pod maską
    Odkrywam wszystkie tajniki AutoDaty.
    Rozumiem że pin 26 to linia L natomiast linia K jest pod pinem 56? Kolory przewodów są oznaczone w programie więc myślę, że sobie poradzę z identyfikacją pod maską :)
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • SterControlSterControl
  • Moderator of Car Maps
    liroy123 wrote:
    Rozumiem że pin 26 to linia L natomiast linia K jest pod pinem 56? Kolory przewodów są oznaczone w programie więc myślę, że sobie poradzę z identyfikacją pod maską

    Jeszcze musisz mieć +12 i GND bo się nie połączy
  • SterControlSterControl
  • Level 10  
    Tak pamiętam, mogę sobie sprawę uprościć i po prostu podłączyć się do akumulatora a nie po zapłonie?
  • Moderator of Car Maps
    liroy123 wrote:
    mogę sobie sprawę uprościć i po prostu podłączyć się do akumulatora a nie po zapłonie?
    możesz do akumulatora.

    Tej lini L nie szukaj, K wystarczy. Poznasz ją miernikiem po napięciu podobnym do napięcia zasilania,
  • Level 10  
    Pomimo podłączenia się przy sterowniku nadal program jej nie widzi. Teraz na pewno już obstawiam uszkodzony interfejs bądź nieprawidłowy sterownik. Dowiedziałem się co chciałem od strony technicznej połączenia. Dzięki za pomoc :)
  • Moderator of Car Maps
    Na linii K miałeś 12V ?
  • Level 10  
    Potem to zmierzę ale jeśli nie będzie to czyżby był sterownik silnika uszkodzony?
  • Moderator of Car Maps
    Jeśli w prawidłowym miejscu zmierzysz i nie będzie to masz 100% że jest uwalony. Jeśli będzie to możliwe że interfejs nie halo.