Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Porsche Panamera - Opad這 przednie zawieszenie

30 Gru 2016 16:55 4380 9
  • Poziom 19  
    Porsche Panamera S4 4.8 V8

    Problem polega na tym, 瞠 opad這 przednie zawieszenie i samoch鏚 z przodu "siedzi".
    Diagnostyka wykaza豉 nast瘼uj帷e b喚dy:
    789 - Regulacja poziomu (usterka permanentna). Org. kod usterki 315. Samoch鏚 w trybie podno郾ikowym, zablokowana regulacja poziomu aby zapobiec uszkodzeniu amortyzator闚. (opis oryginalny)
    788 - Zasilania czujnika (usterka sporadyczna) tzn. pojawia si od czasu do czasu po jej wykasowaniu.

    Parametry bie膨ce pokazuj warto軼i realne i na chwil obecn nie ma si do czego przyczepi. Odchy趾i wysoko軼i zawieszenia, pr康y zawor闚 powietrza, statusy zawor闚, ci郾ienie w zbiorniku powietrza, czujniki przyspieszenia tzn. jak dla mnie s realne
    Znalaz貫m spalony bezpiecznik w baga積iku MAXI 40A od zasilania kompresora, wymieni貫m, ale sterownik nadal nie steruje przeka幡ikiem kompresora. Zmostkowany na kr鏒ko dzia豉, ale ci郾ienie w zbiorniku si zmniejsza, z 3.5 Bar spad這 do 2.9 Bar.
    Przewody przegl康ni皻e i nie wida nigdzie uszkodze, podobnie przy czujnikach poziomu.
    Pr鏏a aktywacji i dezaktywacji trybu podno郾ikowego nie przynosi 瘸dnego skutku, samoch鏚 nie reaguje na jego naciskanie przycisku poziomu. W chwili obecnej na zegarach pojawia si opis Extremely high level. Odchy趾i poziom闚 zawieszenia to dla ty逝 +45 mm, dla przodu - 55 mm, po podniesieniu samochodu do g鏎y na podno郾iku 豉powym, przed podniesieniem by這 -20 mm z ty逝 i -55 mm z przodu.

    Czy macie jakie pomys造 w jakim kierunku p鎩嗆 w tej kwesti. Problemem jest do嗆 enigmatyczny opis usterek jak i ich kody, niestety dysponuj tylko MegaMacs 66. Dzisiaj ju nic nie wymy郵, mam nadziej, 瞠 kto z Was spotka si z tym problemem i mo瞠 mnie nakierowa na rozwi您anie.

    W豉軼iciel powiedzia, 瞠 wieczorem samoch鏚 przyjecha, a rano ju by obni穎ny i si nie podni鏀.
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Tutaj go軼ie twierdza ze winne s uszczelki kompresora. S jakie zestawy naprawcze. Link
  • MetalworkMetalwork
  • Admin grupy Samochody
    Z przodu masz -55 jak stoi i jak jest podniesiony.
    Czujnik poziomu? :)
  • Poziom 19  
    T5 napisa:
    Z przodu masz -55 jak stoi i jak jest podniesiony.
    Czujnik poziomu? :)


    Czujniki poziomu reaguj prawid這wo. Podczas unoszenia zmieniaj warto軼i. Chodzi這 mi o to, 瞠 przed uniesieniem samochodu na podno郾iku prz鏚 le瘸 ca趾owicie, a ty by lekko opuszczony. Po uniesieniu aby zdj望 os這ny podwozia i ponownym ca趾owitym opuszczeniu, prz鏚 jak sta tak stoi natomiast ty w cudowny spos鏏 si podni鏀 do poziomu + 45 mm od prawid這wego.
    Wysterowanie na kr鏒ko kompresora powoduje jego prac natomiast ci郾ienie w zbiorniku powietrza spada. Nie wiem czy fizycznie wytwarza ci郾ienie, s造cha 瞠 pracuje i nie generuje niepokoj帷ych d德iek闚.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Masz za niskie ci郾ienie, dlatego uk豉d nie wstaje. W cheyene poda貫m ci郾ienie z kompresora warsztatowego, skasowa貫m b喚dy, auto si podnios這, przy okazji wysz這 瞠 miech z prawej strony do wymiany. W czasie pr鏏y, musisz mie pod陰czony elektrycznie kompresor auta.
  • Poziom 32  
    Link Zestaw naprawczy za 17$.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Mia貫m podobny przypadek z Tuaregiem po podniesieniu bez aktywnego trybu serwisowego. W moim przypadku siedzia praw stron max w g鏎ze i nie chcia si wyr闚na(opuszcza powietrze tylko z lewych miech闚, prawe ca造 czas max w g鏎ze), te by造 jakie b喚dy(nie pami皻am ju jakie) Upu軼i貫m mechanicznie(wyci庵a si rurk i wciska zaworek cienkim wkr皻akiem kt鏎y siedzi w gnie寮zie rurki w miechu) ci郾ienie z miech闚 prawej strony, pokasowa貫m b喚dy VCDSem i po tym zabiegu zacz掖 si opuszcza i podnosi wszystkimi stronami.
    W sieci znalaz貫m info, 瞠 te zaworki lubi si przyci望 i jak je odbezpieczy.
  • Poziom 19  
    Samoch鏚 naprawiony. Napisze pokr鏒ce co by這 przyczyn.

    Uk豉d zawieszenia pneumatycznego w tym samochodzie jest uk豉dem zamkni皻ym, kompresor s逝篡 tylko do ew. korekty ci郾ienia w uk豉dzie. W korpusie kompresora znajduj si dwa zawory steruj帷e kierunkiem przep造wu powietrza. Jeden jest odpowiedzialny za napompowanie akumulatora ci郾ienia i drugi za podanie ci郾ienia z akumulatora na rozdzielacz. Generalnie kompresor nie pompuje bezpo鈔ednio miech闚. Na pocz徠ku wyprowadzi這 mnie to na manowce, po pod陰czeniu kompresora na wyj軼iu nie pojawia這 si ci郾ienie, co tam dmucha這 ale bez 瘸dnej rewelacji. Po wymontowaniu kompresora i jego obr鏂eniu wyla貫m z niego troch wody, z uwagi na jego konstrukcj prawdopodobnie nie podlega on rozebraniu. Osuszy貫m go na tyle ile mog貫m. Zawory sterowane s klasycznie 12V. Czarny przew鏚 to masa, pozosta貫 dwa to poszczeg鏊ne zawory. Jest jeszcze prawdopodobnie czujnik temp. na tej samej kostce (zamocowany poza korpusem kompresora, jakby mierzy temp. powietrza). Po otwarciu zawor闚 i uruchomieniu kompresora przedmucha貫m go jeszcze na tyle na ile mog貫m. Dodatkowo przed zaworami w kompresorze znajduje si ma造 zbiornik ci郾ienia (plastikowa rura z tworzywa o fi oko這 30 mm i d逝go軼i 100 mm, co jak 陰cznik lub ma造 bufor), wi璚 je瞠li kto b璠zie pr鏏owa rozpo這wi kompresor z nabitym ci郾ieniem to mo瞠 mu powyrywa oringi uszczelniaj帷e z gniazd i b璠zie mia problem, trzeba na to uwa瘸. Zbiornik ten znajduje si zaraz za cylindrem kompresora.
    Po posk豉daniu wszystkiego z powrotem, sprawdzeniu przewodu z filtra powietrza, samoch鏚 nadal si nie podnosi, zapisywa ten sam b陰d. Okaza這 si, ze musz by zamkni皻e drzwi, maska silnika i klapa baga積ika oraz zaci庵ni皻y hamulec r璚zny. Dopiero wtedy da這 si wy陰czy tryb podno郾ikowy i samoch鏚 po kilkudziesi璚iu sekundach wyr闚na poziom zawieszenia.

    Woda w kompresorze wyja郾i豉 spalony bezpiecznik. W nocy by mr霩 co spowodowa這 zablokowanie kompresora i spalenie bezpiecznika. Po wymontowaniu akumulatora ci郾ienia okaza這 si, 瞠 nie ma w nim wody. Ile ten kompresor jeszcze b璠zie dzia豉 nie wiem, klient zosta o wszystkim poinformowany. Zosta zam闚iony jeszcze filtr powietrza do kompresora. Sk康 si wzi窸a woda w kompresorze? Nie wiem, nie uda這 mi si ustali przyczyny, prawdopodobnie skropli豉 si para wodna. Po nocy regulacja poziomu dzia豉豉 prawid這wo. Jazda pr鏏na tez nie wykaza豉 jakich nieprawid這wo軼i w dzia豉niu uk豉du, przej軼ie z r騜nych tryb闚 (sport, super sport, comfort) zajmuje max. 3 sekundy.

    Chcia豚ym podzi瘯owa wszystkim kt鏎zy udzielili si w temacie co przyczyni這 si do rozwi您ania problemu. Tematu jeszcze nie zamykam, mo瞠 kto b璠zie mia jakie uwagi.
  • Poziom 1  
    Witam serdecznie, mam bardzo podobny problem. To r闚nie Panamera. Przyjecha豉 z le膨cym ty貫m. Po paru 豉dnych godzinach i pomocnym w tym temacie opisie znalaz貫m nieszczelno嗆 na wezyku. Dodam 瞠, wszystko o czym piszesz jest prawd jednak PASM pracuje nie na powietrzu, tylko na azocie. W zwi您ku z czym konieczne jest nabicie uk豉du tym gazem. Pomimo tej wiedzy mam pytanie - jak uda這 Ci si zbudowa dostateczne cisnienie, 瞠 auto zacz窸o si podnosi?
    Jak do mnie przyjecha豉 mia豉 2 b喚dy 789 i 808, na obecn chwil po wymianie wezyka jest tylko 808 - zbyt ma貫 cisnienie w ukladzie.
    Sprz皻u do nabijania azotem nie posiadam, jednak chcia豚ym aby auto podnosilo si na powietrzu, aby m鏂 je bezpiecznie przetransportowa do nabicia. Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Powietrze sk豉da si w 78% z azotu... Jaki negatywny wp造w mo瞠 mie nape軟ienie uk豉du powietrzem?