Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Carina - problem z instalacją gazową

17 Jul 2005 14:04 3326 13
  • Level 12  
    Witam.
    Dwa lata temu założyłem gaz w swim samochodzie Carina II. Poniżej zamieszczam scan z wyposażenia instalacji. Problem jaki mi się pojawił to wadliwa praca silnika na zasilaniu benzyną. Problem ten pojawia się i znika co jakiś czas ale nigdy nie mogę być pewien, że jak mi zabraknie gazu na trasie i przełączę na zasilanie benzyną to pojadę dalej. Trochę szukałem co to może być i wygląda to tak że po przełączeniu na benzynę nie pracują wtryskiwacze nr. 1 i 3 (samochód posiada wtrysk wielopunktowy). Iskra jest na wszystkich cylindrach, natomiast kapturki można z cylindrów 1 i 3 zdiąć bez żadnej reakcji silnika. Dopiero gdy zdejmie się z cylindra 2-giego lub czwartego silnik od razu gaśnie. Przy zakładaniu gazu wpięto mi się z jakimiś przewodami w obwód zasilania każdego wtryskiwacza więc podejrzewam że przy zasilaniu gazem wtryskiwacze benzyny są wyłączane ale przy zasilaniu benzyną powinny być włączone na powrót a włączają się tylko dwa a pozostałe dwa nie.
    Proszę o poradę jak mogę się z tym uporać? Proszę też o wyjaśnienie jak
    działa elektronika (ta w instalacji gazowej) ponieważ schematu do niej nie mam a oprócz skomplikowanego przełącznika przełączającego na zasilanie benzyna-gaz jest jeszcze pod maską silnika skrzyneczka z elektroniką do której idą przewody elektryczne, te którymi się wpięto w zasilanie wtryskiwaczy.
    Dziękuję za wszelkoą pomoc.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Level 30  
    Czasami przy nieodpowiedniej instalacji gazowej lub braku co niektorych urzadzen typu emulator itp, podczas pracy na gazie komputer sterujacy praca silnika dostaje nieprawidlowe dane i zapisuje je a pozniej najczesciej gdy chcemy przelaczyc na benzyne to sterownik nam na to nie pozwala ze wzglwdu na bledy w swojej pamieci.
    Pozdrawiam.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Level 19  
    w japończykach przeważnie odcina się plusy na wtryskiwaczach więc w tym przypadku wypadałoby na awarię wtryskiwaczy,ponieważ podpina się wszystkie pod jeden przekażnik.Jak by nie działał przekażnik to by wcale nie zapalił.Drugi sposób to odcięcie emulatorem odcina każdy wtrysk odzielnie i mogły wysypać się dwa kanały-wtedy wystarczy wymienić go na nowy. Można sprawdzić wtryskiwacze przez zamienienie kostek z tych co pracują zapiąć na nie chodzące -tylko pojedyńczo. W tej toyocie komputer nie łapie błędów z powodu braku emulatora!
  • Level 12  
    Witam.
    Byłem ostatnio trochę zajęty i nie zagłądałem na "Elektrodę".
    Dziękuję za zainteresowanie moim tematem i podpowiedzi.
    Pisałem na początku, że jest pod maską silnika jakaś skrzyneczka z elektroniką i do niej idą przewody którymi się wpięto w obwody elektryczne wtryskiwaczy. Cała płytka jest mocno pociągnieta lakierem więc trudno coś w niej grzebać po omacku, ale wydaje mi się, że są tam dwa miniaturowe przekaźniki. Tak sobie myślę że one mogą odcinać te "plusy" od wtryskiwaczy o których wspomina "faziczek_r". Wtedy jeden przekaźnik odcinałby (+) powiedzmy od wtryskiwaczy nr. 1 i 3, a drugi od wtryskiwaczy nr. 2 i 4. Jutro nie będę miał czasu ale w piątek lub sobotę zrobię może zdjęcia tej płytki elektroniki i zamieszczę je tutaj.
    Wracając do tematu to gdyby tak było jak myślę i gdyby jeden z przekaźników nie działał z jakichś powodów to wtedy dwa wtryskiwacze nie pracowałyby.
    Mam pytanie czy jeśli bym po przełączeniu na benzynę te dwa wtryskiwacze w miejscu gdzie jest w obwód ich zasilania wpięta ta płytka elektroniczna zwarł, oczywiście nie obydwa razem do kupy tylko poprostu wyeliminować każdemu tą jakby przerwę spowodowaną przez podłączenie do niego płytki - czy nie zaszkodzi to elektronice do zasilania gazowego? Wtedy wtryskiwacze powinny zacząć pracować jeśli są dobre.
    Jeśli moje rozumowanie jest błędne to proszę mnie poprawić.
  • Level 19  
    Będzie prościej jak odepniesz cały emulator i połączysz kabelkami (wygodniej spinaczami biurowymi)wszystkie 4 wtryskiwacze przez przypadek nie zewżyj zasilania i wtedy odpal i sprawdź.Drugi sposób to odpięcie kostek emulatora przy samych wtryskiwaczach i zapięcie orginalnych w odpowiednich miejscach.Jak wysypał się emulator to można odciąć wtryskiwacze przekażnikiem ponieważ w tym autku to nie przeszkadza.
  • Level 12  
    Witam.
    Byłem dziś poza domem i nic nie kombinowałem z samochodem. Przyznaje, że pomysł "Faziczka_r" by zewrzeć wtryskiwacze na kostce po odpięciu emulatora (czy tak się nazywa ta kostka z elektroniką?) jest o wiele łatwiejszy w wykonaniu i zapewnia mi bezpieczeństwo emulatora jeśli by był sprawny. Zrobię to jednak dopiero jutro i o wynikach poinformuję.
    Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Witam.
    Sprawdzałem wtryskiwacze na dwa sposoby: na kostce łączeniowej emulatora zwierałem przerwę w obwodzie zasilania i drugi sposób to zamieniłem wtyczkę od wtryskiwacza pracującego do wadliwego. Wnioski są takie że dwa wtryskiwacze są walnięte a nie instalacja elektroniczna. Podejrzewam że cena wtryskiwacza jest wysoka - kilkaset złotych - więc mam zamiar wyciągnąć je i może jakoś je rozruszać. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na naprawę wtryskiwaczy to bardzo proszę o podpowiedź.
    Przypominam, że mam instalację gazową więc mnie nie zależy na tym aby te wtryskiwacze działały idealnie ale w razie potrzeby żeby można było kilka kilometrów przejechać np. do stacji napełniania.
    Poniżej zamieszczam fotki mojego emulatora (jeśli to jest to) jak obiecałem.
  • Level 19  
    Marne szanse na rozruszanie-druga używana listwa.
  • Level 12  
    Nie rozumiem co kryje się pod pojęciem "druga używana listwa"?
    Moje nadzieje na rozruszanie wtryskiwaczy wiążą się z tym że mając je na wierzchu mam do nich dostęp i mogę im wtrysnąć jakiś środek rozpuszczający kamień lub coś co je unieruchomiło. Może mechanicznie da coś się z nich usunąć coś zbędnego a blokującego ich pracę. Przyznam się że nie oglądałem jeszcze wtryskiwaczy benzyny wyjętych z samochodu więc z tąd te moje nadzieje. Po pierwszej awarii dodałem do benzyny jakiś środek czyszczący i poprawiło się ale nie na długo.
    Gdy mi nic nie wyjdzie potraktuję to jako środek edukacyjny a jak coś da się pokombinować to poinformuję.
    Jeszcze mam pytanie: jakim napięciem zasilane są wtryskiwacze, bo gdzieś słyszałem, że około 3[V]?
  • Helpful post
    Level 19  
    12 V -jest to element nie rozbieralny -drugie używane to znaczy chodzące ze szrotu i trzeba pamiętać ,że mimo jeździ się na gazie to pasuje z czasu przejechać się na benzynie!By je sprawdzić to można na jedną końcówkę podać plus ,a na drugą masę -powinien pykać(dotknąć na chwilkę)
  • Level 12  
    Witam.
    Próbowałem więc rozruszać te wtryskiwacze. Po wyjęciu ich okazało się że, zgodnie z przypuszczeniami dwa są zapieczone. Po podłączeniu napięcia do nich i trzymaniu ich w załączeniu okazało się że się nagrzewają i jakby coś luzowały. Zapinałem więc (na przemian raz do jednego raz do drugiego końca wtryskiwacza) kawałek węża przezroczystego wlewając do niego trochę nafty i dopinając przez szybkozłączkę węża z ciśnieniem od kompresora. Wtryskiwacz prawie cały czas miał podłączone napięcie 12[V] z prostownika. Jak mnie już parzył to odłączałem. Oczywiście jak już zaczynał działać to naftę wlewałem i podłączałem ciśnienie bez napięcia, dopiero jak już był załadowany dawałem mu napięcie i wyrzucał tą dawkę z drugiej strony.
    Po jakiejś godzinie takiej zabawy wtryskiwacz chodził. Niestety przy jednym chciałem ten proces przyspieszyć i popychając wystający koniec iglicy ułamałem go przez co nie działa już tak jak powinien.
    Wynika z tego że i tak muszę dokupić przynajmniej jeden wtryskiwacz.
    Jakby ktoś miał namiary na jakiś sklep lub szrot z tymi częściami to bardzo byłbym zobowiązany, a może ktoś z użytkowników posiada takowe i chce sprzedać to jestem otwarty na propozycje.
    Pozdrawiam.
  • Level 19  
    TEJ IGLICY NIE MOŻNA DOTYKAĆ WCALE BO MOŻNA JĄ TEŻ ZGIĄĆ I EFEKT TEN SAM CZYLI NIC-GRATULUJE CIERPLIWOŚCI ,ALE TEN ODRATOWANY MOŻE LAĆ BENZYNĄ PO TAKIM CZYMŚ.
  • Level 12  
    Witam.
    Właśnie ten z ułamaną iglicą nie zawsze się domyka i przez to nie ma mowy o przełączaniu zasilania na benzynę. Znalazłem gościa co chce sprzedać dwa wtryskiwacze (do silników 4A-FE Toyoty (Carina E, rocznik 1994, silnik lean burn - na ubogą mieszankę) oczywiście używane ale podobno sprawne. Nie wiem czy wymiarowo zgodzą się z moimi, a transakcja zawierana jest na odległość, ale cena niska więc spróbuje kupić i może coś z tego wyjdzie.
    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Witam.
    Kupiłem te wtryskiwacze i założyłem. Auto chodzi. Technicznie wymiarami wtryskiwacze od Cariny II i Cariny E nie różnią się prawie niczym, oprócz wtyczek (gniazd) elektrycznych. Po zeszlifowaniu wypustów na wtyczce wtryskiwacza i podpiłowaniu jej od spodu, a także lekkim podgięciu styków do środka wtyczki można złączyć wszystko do kupy. Ja dorobiłem jeszcze inne spinki sprężynowe tak że nie ma prawa to się rozłączyć.
    Jestem zadowolony, że tak sprawa się rozwiązała.
    Dziękuję Faziczkowi za rady.
    Jeśli nikt nie ma nic do dodania uważam temat za zamknięty.
    Pozdrawiam.