Witam.
Dwa lata temu założyłem gaz w swim samochodzie Carina II. Poniżej zamieszczam scan z wyposażenia instalacji. Problem jaki mi się pojawił to wadliwa praca silnika na zasilaniu benzyną. Problem ten pojawia się i znika co jakiś czas ale nigdy nie mogę być pewien, że jak mi zabraknie gazu na trasie i przełączę na zasilanie benzyną to pojadę dalej. Trochę szukałem co to może być i wygląda to tak że po przełączeniu na benzynę nie pracują wtryskiwacze nr. 1 i 3 (samochód posiada wtrysk wielopunktowy). Iskra jest na wszystkich cylindrach, natomiast kapturki można z cylindrów 1 i 3 zdiąć bez żadnej reakcji silnika. Dopiero gdy zdejmie się z cylindra 2-giego lub czwartego silnik od razu gaśnie. Przy zakładaniu gazu wpięto mi się z jakimiś przewodami w obwód zasilania każdego wtryskiwacza więc podejrzewam że przy zasilaniu gazem wtryskiwacze benzyny są wyłączane ale przy zasilaniu benzyną powinny być włączone na powrót a włączają się tylko dwa a pozostałe dwa nie.
Proszę o poradę jak mogę się z tym uporać? Proszę też o wyjaśnienie jak
działa elektronika (ta w instalacji gazowej) ponieważ schematu do niej nie mam a oprócz skomplikowanego przełącznika przełączającego na zasilanie benzyna-gaz jest jeszcze pod maską silnika skrzyneczka z elektroniką do której idą przewody elektryczne, te którymi się wpięto w zasilanie wtryskiwaczy.
Dziękuję za wszelkoą pomoc.
Dwa lata temu założyłem gaz w swim samochodzie Carina II. Poniżej zamieszczam scan z wyposażenia instalacji. Problem jaki mi się pojawił to wadliwa praca silnika na zasilaniu benzyną. Problem ten pojawia się i znika co jakiś czas ale nigdy nie mogę być pewien, że jak mi zabraknie gazu na trasie i przełączę na zasilanie benzyną to pojadę dalej. Trochę szukałem co to może być i wygląda to tak że po przełączeniu na benzynę nie pracują wtryskiwacze nr. 1 i 3 (samochód posiada wtrysk wielopunktowy). Iskra jest na wszystkich cylindrach, natomiast kapturki można z cylindrów 1 i 3 zdiąć bez żadnej reakcji silnika. Dopiero gdy zdejmie się z cylindra 2-giego lub czwartego silnik od razu gaśnie. Przy zakładaniu gazu wpięto mi się z jakimiś przewodami w obwód zasilania każdego wtryskiwacza więc podejrzewam że przy zasilaniu gazem wtryskiwacze benzyny są wyłączane ale przy zasilaniu benzyną powinny być włączone na powrót a włączają się tylko dwa a pozostałe dwa nie.
Proszę o poradę jak mogę się z tym uporać? Proszę też o wyjaśnienie jak
działa elektronika (ta w instalacji gazowej) ponieważ schematu do niej nie mam a oprócz skomplikowanego przełącznika przełączającego na zasilanie benzyna-gaz jest jeszcze pod maską silnika skrzyneczka z elektroniką do której idą przewody elektryczne, te którymi się wpięto w zasilanie wtryskiwaczy.
Dziękuję za wszelkoą pomoc.