Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modyfikacja silnika BLDC - zwiększenie ilości obrotów

adriantracz 30 Gru 2016 20:11 840 9
  • #1 30 Gru 2016 20:11
    adriantracz
    Poziom 14  

    Witam.

    Posiadam silnik BLDC nie znanej mi marki.
    Silnik pochodzi z drukarki, połączony jest w gwiazdę.
    Dołożyłem do niego hallotrony , lecz moje oczekiwania w stosunku do jego obrotów się nie spełniły.
    Moje pytanie , czy jeżeli przezwoję silnik na większą ilość zwoii , podniosę napięcie to podniosę obroty silnika?

    0 9
  • #3 30 Gru 2016 21:40
    adriantracz
    Poziom 14  

    Może się mylę, ale wydaję mi się że nie do końca jest to prawdą

    0
  • #5 31 Gru 2016 15:30
    adriantracz
    Poziom 14  

    Tak wiem.
    Tylko mòj sterownik jest złożony z 3 czujników, komparatorów, driwerów i monterów.
    Także jedynym ograniczeniem jest prędkość przełańczania elementów elektronicznych, a jest ona wystarczającą, świadczy o tym przebieg prostokątny .

    0
  • #6 31 Gru 2016 17:26
    jarek_lnx
    Poziom 43  

    Sposoby są dwa zwiększyć napięcie lub zmniejszyć liczbę zwojów.

    Niska prędkość obrotowa może być spowodowana niedokładnym ustawieniem hallotronów.

    0
  • #7 31 Gru 2016 17:42
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

    adriantracz napisał:
    prędkość przełańczania
    CO??? Przełącznik - prędkość przełączania.
    Litości... Dzieci tu zaglądają i się uczą.

    0
  • #8 31 Gru 2016 17:49
    Freddy
    Poziom 43  

    Proponuje autorowi @adriantracz poczytać dwa tematy TEN, oraz TEN.
    Potem proszę zweryfikować swoje wiadomości.

    0
  • #9 31 Gru 2016 22:12
    adriantracz
    Poziom 14  

    Przepraszam za ,,przełańczań" pisałem z telefonu z t9.
    halotrony raczej są ok, w takim położeniu silnik ma największą sprawność i najmniejszy pobór prądu.
    Aktualnie obroty oceniam na 10 tyś.

    0
  • #10 01 Sty 2017 10:42
    jarek_lnx
    Poziom 43  

    adriantracz napisał:
    halotrony raczej są ok, w takim położeniu silnik ma największą sprawność i najmniejszy pobór prądu.
    Zauważyłeś że przy wysokich prędkościach obrotowych optymalne połozenie trochę się różni od tego przy niskich? Oraz że kosztem sprawności można zwiększyć obroty przy małych obciążeniach?

    0
  Szukaj w 5mln produktów