Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct

gothic77 30 Dec 2016 20:12 1113 6
  • #1
    gothic77
    Level 14  
    Miałem problem z silniczkiem, który odpowiada za otwieranie klap wentylacji.
    - standardowo wyłamane trybiki i trzaski w czasie otwierania samochodu

    Udało mi się zakupić używany w dobrym stanie silniczek, ale powstał kolejny problem.
    Zamontowałem tak jak było na silniczku ustawione (klapa zamknięta) i po odpaleniu i włączeniu do obiegu w samochodzie powietrza nic się z klapą nie dzieje. Jest cały czas bezruchu na zamkniętym.

    Podłączałem silniczek do wiązki i po odpaleniu samochodu czuć na nim, że silniczek pracuje.

    Wszystko wygląda w ten sposób:
    Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct

    Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct
    Proszę mi powiedzieć, czy jest jeszcze coś, co również jest za to odpowiedzialne i można ew. sprawdzić, bo nie mam już pomysłów.
  • #2
    roggamer7
    Level 9  
    Sprawdzałeś bezpiecznik i przekaźnik?
    Może zaśniedziały styk i zwiększona rezystancja..
  • #3
    gothic77
    Level 14  
    roggamer7 wrote:
    Sprawdzałeś bezpiecznik i przekaźnik?
    Może zaśniedziały styk i zwiększona rezystancja..

    Jeżeli chodzi o bezpieczniki to jedynie takie o których wiedziałem:
    - 1 dmuchawa wewnętrzna, ogrzewanie, klimatyzacja
    - 2 wewnętrzna dmuchawa, klimatyzacja, klimatyzacja sterowana elektronicznie

    W temacie przekaźnika ciężko mi coś powiedzieć, bo nie wiem gdzie jest ten, który za coś takiego może odpowiadać.

    Bezpieczniki sprawdzone i były sprawne. Dla bezpieczeństwa sprawdziłem też na nowych, ale niczego to nie zmieniło.
  • #5
    gothic77
    Level 14  
    Przez swoją niewiedzę wędrowałem nie w tym w czym powinienem.

    Klapa odpowiadająca za recyrkulację powietrza działa.
    - szukałem jej tam gdzie nie ma :)
    - oczywiście do tego klapa jest za filtrem kabinowym:

    Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct
    Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct

    Nie mniej pozostaje problem z tym, o czym była cały czas mowa :)
    Proszę mi powiedzieć, kiedy owy silniczek porusza klapą, bo to też jest jako wentylacja. Silniczek wymieniłem (poprzedni był rozwalony - tryby) na używany + wymieniłem, bo nie działał wiatrak - szczotki. Nie wiem, czy ten silniczek, który zaznaczyłem ma zmieniać położenie "komina" ręcznie zmieniałem bez problemów, ale po zamontowaniu silniczka stoi cały czas w jednej pozycji - zamkniętej.

    Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct
  • Helpful post
    #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    gothic77 wrote:
    po zamontowaniu silniczka stoi cały czas w jednej pozycji - zamkniętej

    Ale zobacz czy silniczek chodzi poza klapą w ogóle.
  • #7
    gothic77
    Level 14  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    gothic77 wrote:
    po zamontowaniu silniczka stoi cały czas w jednej pozycji - zamkniętej

    Ale zobacz czy silniczek chodzi poza klapą w ogóle.

    Chwilę to trwało, ale się udało :)

    Sytuacja się miała tak, że nie działało. Odkręciłem silniczek i podpiąłem stary w którym są wyłamane tryby. W czasie przekręcania kluczyka zobaczyłem, że się silniczek obraca i podpiąłem zakupiony. Żadnej reakcji niestety nie było i przystąpiłem do rozebrania. Rozebrałem... tryby ok, a sam silniczek po rozebraniu odpalił przy odpaleniu samochodu. Skręciłem, podpiąłem i nic.

    Znacznie później... metody prób i błędów podpowiedziały mi, aby zrobić z innym ustawieniem, bo do tej pory silniczek był tak ustawiony, że klapa był zamknięcie wewnątrz od obiegu. Przestawiłem na miejsce, aby była otwarta i tak skręciłem.

    Okazało się, że po odpaleniu samochodu klapka automatycznie się zamknęła, a co za tym idzie silniczek działa. Następnie poleciał test wielokrotności, czyli włączanie, wyłączanie recyrkulacji i wszystko ok. Przy włączonej recyrkulacji pierwsza klapa za filtrem kabinowym się zamyka, a w środku samochodu otwiera.

    Dzięki wielkie za pomoc i wskazówki.