Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct

30 Dec 2016 20:12 939 6
  • Level 14  
    Miałem problem z silniczkiem, który odpowiada za otwieranie klap wentylacji.
    - standardowo wyłamane trybiki i trzaski w czasie otwierania samochodu

    Udało mi się zakupić używany w dobrym stanie silniczek, ale powstał kolejny problem.
    Zamontowałem tak jak było na silniczku ustawione (klapa zamknięta) i po odpaleniu i włączeniu do obiegu w samochodzie powietrza nic się z klapą nie dzieje. Jest cały czas bezruchu na zamkniętym.

    Podłączałem silniczek do wiązki i po odpaleniu samochodu czuć na nim, że silniczek pracuje.

    Wszystko wygląda w ten sposób:
    Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct

    Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct
    Proszę mi powiedzieć, czy jest jeszcze coś, co również jest za to odpowiedzialne i można ew. sprawdzić, bo nie mam już pomysłów.
  • Level 9  
    Sprawdzałeś bezpiecznik i przekaźnik?
    Może zaśniedziały styk i zwiększona rezystancja..
  • Level 14  
    roggamer7 wrote:
    Sprawdzałeś bezpiecznik i przekaźnik?
    Może zaśniedziały styk i zwiększona rezystancja..

    Jeżeli chodzi o bezpieczniki to jedynie takie o których wiedziałem:
    - 1 dmuchawa wewnętrzna, ogrzewanie, klimatyzacja
    - 2 wewnętrzna dmuchawa, klimatyzacja, klimatyzacja sterowana elektronicznie

    W temacie przekaźnika ciężko mi coś powiedzieć, bo nie wiem gdzie jest ten, który za coś takiego może odpowiadać.

    Bezpieczniki sprawdzone i były sprawne. Dla bezpieczeństwa sprawdziłem też na nowych, ale niczego to nie zmieniło.
  • Level 14  
    Przez swoją niewiedzę wędrowałem nie w tym w czym powinienem.

    Klapa odpowiadająca za recyrkulację powietrza działa.
    - szukałem jej tam gdzie nie ma :)
    - oczywiście do tego klapa jest za filtrem kabinowym:

    Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct
    Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct

    Nie mniej pozostaje problem z tym, o czym była cały czas mowa :)
    Proszę mi powiedzieć, kiedy owy silniczek porusza klapą, bo to też jest jako wentylacja. Silniczek wymieniłem (poprzedni był rozwalony - tryby) na używany + wymieniłem, bo nie działał wiatrak - szczotki. Nie wiem, czy ten silniczek, który zaznaczyłem ma zmieniać położenie "komina" ręcznie zmieniałem bez problemów, ale po zamontowaniu silniczka stoi cały czas w jednej pozycji - zamkniętej.

    Silniczek klap wentylatora, wymiana i zero reakcji Opel SIgnum 2.2 Direct
  • Helpful post
    Level 43  
    gothic77 wrote:
    po zamontowaniu silniczka stoi cały czas w jednej pozycji - zamkniętej

    Ale zobacz czy silniczek chodzi poza klapą w ogóle.
  • Level 14  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    gothic77 wrote:
    po zamontowaniu silniczka stoi cały czas w jednej pozycji - zamkniętej

    Ale zobacz czy silniczek chodzi poza klapą w ogóle.

    Chwilę to trwało, ale się udało :)

    Sytuacja się miała tak, że nie działało. Odkręciłem silniczek i podpiąłem stary w którym są wyłamane tryby. W czasie przekręcania kluczyka zobaczyłem, że się silniczek obraca i podpiąłem zakupiony. Żadnej reakcji niestety nie było i przystąpiłem do rozebrania. Rozebrałem... tryby ok, a sam silniczek po rozebraniu odpalił przy odpaleniu samochodu. Skręciłem, podpiąłem i nic.

    Znacznie później... metody prób i błędów podpowiedziały mi, aby zrobić z innym ustawieniem, bo do tej pory silniczek był tak ustawiony, że klapa był zamknięcie wewnątrz od obiegu. Przestawiłem na miejsce, aby była otwarta i tak skręciłem.

    Okazało się, że po odpaleniu samochodu klapka automatycznie się zamknęła, a co za tym idzie silniczek działa. Następnie poleciał test wielokrotności, czyli włączanie, wyłączanie recyrkulacji i wszystko ok. Przy włączonej recyrkulacji pierwsza klapa za filtrem kabinowym się zamyka, a w środku samochodu otwiera.

    Dzięki wielkie za pomoc i wskazówki.