Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzrost ciśnienia w instalacji kapanie z zaworu bezpieczenstwa.

01 Sty 2017 09:46 4041 21
  • Poziom 9  
    Ostattnio wydawalo mi sie ze mam niskie cisnienie na piecu przy zimnej wodzie minimalnie ponizej 1 bara. Piec to Immergas Zeus 24 kw. Napełniłem do 1.2 Bara. Rano patrze a tu pod piecem nakapane a na piecu cisnienie 2.5. Spuściłem wiec poprzez odpowietrzenie grzejnika do 1.5 ale sytuacja sie powtórzyła. Spusilem na nastepny dzien poprzez zawór bezpieczenistwa do 1 bara, i sytuacja znów sie powtórzyła. cisnienie rano 2.5 i pod piecem pół miednicy wody. Co mogło sie stac? Piec uzytkuje ze 4 lata i nie było zadnych problemów wczesniej. Przeciez jak bedzie tak wyciekac woda przez ten zawór to wkońcu jej zabraknie w instalacji. Dobrze mysle? Czytalem troche o zbiorniku wyrównawczym ale nie wiem jak sie zabrac za to w moim konkretnie przypadku i moim piecu. Prosze o poradę.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 38  
    Wystarczyło poszukać w istniejących tematach. Problemem jest brak powietrza w naczyniu przeponowym.
  • Poziom 34  
    Poczytaj instrukcję obsługi kotła. Tam jest opisane jak uzupełnić powietrze w zbiorniku przeponowym.
  • Poziom 9  
    Udało mi sie dzisiaj nabic powietrza pompką samochodową z manometrem. Uprzednio spuściłem wodę poprzez zawór bezpieczeństwa. Spłyneło z 8 litrów i juz wskazówka na piecu była na zero. spłyneło chyba tylko z dwóch grzejników które sa ponad piecem. pozostała czesc instalacji 6 grzejników i podłogówka sa na dole.
    niestety po napełnieniu instalacji do 1.2 bara właczyłem piec a cisnienie znów rosnie :(
    jak dochodzi do 2,5 to zawór popuszcza. Stosunkowo szybko sie instalacaja spowrotem napełnła w porównaniu ze spuszczaniem, troche dziwne, moze cos jest zapowietrzone i dla tego tak cisnienie rośnie? co mogę jeszcze zrobic zakladając ze urządzenie wyrównawcze jest sprawne. Wogóle to psuja sie takie zbiorniki wyrównawcze? ma ktos doświadcznie?
  • Poziom 38  
    Jeśli po wciśnięciu zaworka nie wypływa woda ze zbiornika przeponowego to raczej membrana cała. Ewentualnie sam zaworek przepuszcza.
  • Poziom 29  
    kielich1028 napisał:
    niestety po napełnieniu instalacji do 1.2 bara właczyłem piec a cisnienie znów rosnie

    Czy w instalacji masz wymiennik ciepła ( bojler) z wężownicą ?
  • Poziom 9  
    Dzieki za podpowiedzi. Cały czas z nim tym walcze. Dziś w rano znowu pół miednicy wody pod piecem a na piecu 2,5 bara. na dzisiejszą noc zamnknę doplyw zimnej wody do bojlera i zobacze. jesli przepuszcza woda z bojlera do instalacji co to jest na to jakas rada? którędy sie to moze dostawac. moze sprawdzic na wodomierzy czy cos przez noc sie nakręciło(choc pewnie nie wyłapie tak małych przepływów)
    Nie pamietam też jak było przed usterka jak sie zachowywalo ciśnienie. A wogole jak powinno byc prawidlowo? cisnienie nie powinno wogóle wzrastac powyzej cisnienia ustawionego na zbiorniku wyrównawczym? czy moze wzrastac ale nie za duzo?

    Dodam jeszcze ze dzis rano jak woda ostygła to spuścłem spowrotem do ciśnienia 1,2 , po jakis paru godzinach jest spowrotem 1,6 (centralne nie chodziło, a jedynie piec podgrzewał bolier z woda uzytkową)
  • Poziom 38  
    Cytat:
    jesli przepuszcza woda z bojlera do instalacji co to jest na to jakas rada? którędy sie to moze dostawac

    Dokładnie to co kolega rezystor napisał, a w nowym co 12-18msc wymieniać anodę magnezową.
    Cytat:
    cisnienie nie powinno wogóle wzrastac powyzej cisnienia ustawionego na zbiorniku wyrównawczym? czy moze wzrastac ale nie za duzo

    Może wzrastać, ale niewiele. Gaz jest bardziej ściśliwy niż ciecz i to jest wykorzystywane w zbiorniku przeponowym. Wzrost objętości cieczy spowodowany wyższą temperaturą jest kierowany do zbiornika - tam ściska się gaz przez co ciśnienie nie rośnie gwałtownie - ale tak czy siak rośnie.
  • Poziom 34  
    kielich1028 napisał:
    cisnienie nie powinno wogóle wzrastac powyzej cisnienia ustawionego na zbiorniku wyrównawczym?

    Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Nowy zbiornik jest już napompowany do właściwego ciśnienia i takie tam powinno być i na zbiorniku też powinno pisać jakie to jest ciśnienie. Najlepiej pompować zbiornik do takiego ciśnienia jak na nim pisze w czasie jak jest odłączony od instalacji. Następnie podłączamy zbiornik do instalacji i uzupełniając ją wodą do ciśnienia właściwego do danego pieca, tutaj 1 - 1,2 bara nie zapominając o odpowietrzaniu instalacji. To ma być ciśnienie wody (zimnej) w instalacji, a nie wody z powietrzem. W czasie pracy pieca ciśnienie będzie wzrastało ze względu na większą objętość gorącej (ciepłej) wody w stosunku do zimnej. Po prostu woda w miarę ogrzewania zwiększa swoją objętość, a że nie jest ściśliwa to mogłaby rozerwać rury. Po to się stosuje przeponowe zbiorniki wyrównawcze gdzie część zbiornika zajmuje powietrze, a część woda oddzielone przeponą gumową. W praktyce jest to gumowy worek w zbiorniku który zajmuje część zbiornika i jest w nim woda z instalacji a pomiędzy tym workiem a ściankami zbiornika jest powietrze pod ciśnieniem ustalonym przez producenta i właściwym dla danego zbiornika. W momencie wzrostu ciśnienia w instalacji część wody zostaje wepchnięta do worka w zbiorniku zwiększając jego objętość, a powietrze ponieważ jest ściśliwe się ściśnie zwiększając tylko swoje ciśnienie. Po przestygnięciu wody w instalacji woda zmniejsza swoją objętość, a powietrze w zbiorniku wypycha ją z powrotem z worka do instalacji. W instrukcji do pieca jest napisane, że ciśnienie wody w instalacji nie powinno wzrastać powyżej 3bar żeby nie zadziałał zawór bezpieczeństwa. Jeżeli u ciebie otwiera się przy 2,5bar to może on jest uszkodzony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tronics napisał:
    Gaz jest bardziej ściśliwy niż ciecz
    Ciecz nie jest ściśliwa.
  • Poziom 38  
    Cytat:
    Ciecz nie jest ściśliwa

    Jeśli już poprawiać to dobrze. Woda ma niską ściśliwość, a nie brak ściśliwości.
    Nie napisał kolega nic nowego oraz nie odniósł się do ewentualnej możliwości przecieku z CWU. Przy prawidłowo dobranym zbiorniku przeponowym do instalacji raczej nie ma możliwości lawirowania na granicy zaworu bezpieczeństwa czyli takiego dużego wzrostu ciśnienia. Coś jest w tej instalacji jeszcze nie tak.
  • Poziom 34  
    tronics napisał:
    nie odniósł się do ewentualnej możliwości przecieku z CWU
    Nie, nie odniosłem się gdyż byłoby to tylko gdybanie, a kol. kielich1028 po zamknięciu dopływu wody do bojlera napisze czy przestała się lać woda z zaworu, tak stwierdził.
    tronics napisał:
    Woda ma niską ściśliwość,
    W porównaniu do powietrza ma tak niską że można ją w tym przypadku całkowicie pominąć i przyjąć że nie jest ściśliwa. A wracając do wzrostu ciśnienia nie ma innej możliwości samoczynnego dolewania się wody do instalacji jak dziurawa wężownica w bojlerze. Inną przyczyną mógłby być za mały przepływ wody w piecu powodujący gotowanie jej, ale wydaje mi się że to już szukanie dziury w całym. Poczekajmy co będzie po zamknięciu dopływu wody do bojlera. Moim zdaniem albo dziurawa wężownica w bojlerze albo zawór bezp. przepuszcza. Ja bym stawiał na zawór, tym bardziej że u mnie nowy zawór 4bar przy 3 barach zaczyna przepuszczać. Wymieniałem 2 razy w tym samym sklepie i dałem sobie spokój. W czasie nagrzewania wody w bojlerze przy 3 barach zaczyna kapać. Są po prostu lipne.
  • Poziom 38  
    Cytat:
    Moim zdaniem albo dziurawa wężownica w bojlerze albo zawór bezp. przepuszcza.

    Jest to bardzo prawdopodobne, ale jeśli w zaworze napełniającym jest "chiński plastik" to i ten może jednak przepuszczać. Co też i przerabiałem. Dlatego na instalacji nie ma co oszczędzać.
    Co do wężownicy (lub ogólniej wymiennika) - to tutaj nie widzę możliwości żeby nie było to związane z wadą fabryczną. Woda w obiegu CO jest dość "neutralna" i nie widzę możliwości żeby przerdzewiał w kierunku wymiennika wężownicowego, ale już nie na zewnątrz. Nawet zakładając nieprawidłowe nałożenie emalii na elementy wymiennika i tak nie powinno to skorodować przy skutecznej ochronie anodą magnezową. Dlatego tak ważne są regularne wymiany. Szczególnie biorąc pod uwagę, że anoda kosztuje 30-50zł.
  • Poziom 29  
    kielich1028 napisał:
    esli przepuszcza woda z bojlera do instalacji co to jest na to jakas rada? którędy sie to moze dostawac. moze sprawdzic na wodomierzy czy cos przez noc sie nakręciło(choc pewnie nie wyłapie tak małych przepływów)

    W takim przypadku ciśnienie przedostaje się z bojlera poprzez najczęściej skorodowaną wężownicę do układu CO. Można to w prosty sposób sprawdzić zamykając zasilanie bojlera i dodatkowo jeżeli masz to zamykając zawory przy wężownicy. Zamknij na dobę lub dwie i obserwuj.
  • Poziom 34  
    tronics napisał:
    jeśli w zaworze napełniającym jest "chiński plastik" to i ten może jednak przepuszczać
    Dlatego ja mam 2 zawory i kawałek węża z szybkozłączkami. Po dopełnieniu rozłączam wszystko. U mnie instalacja otwarta z kotłem węglowym więc woda odparowuje i co jakiś czas trzeba uzupełniać. Mam co prawda w naczyniu wzbiorczym zawór uzupełniający z pływakiem, ale go nie używam, wolę ręcznie dopełniać.
  • Poziom 9  
    Widze ze dyskusja sie rozwineła, ciesze sie bo zawsze czegos sie dowiem ciekawego. Na dzisiejsza noc nie bede jeszcze zamykal doplywu zimnej wody do kotła poniewaz wieczorna porą odwiedzil mnie fachowiec i po jego interwencji zobacze co sie bedzie dzialo. Stwierdzil ze za duzo dopompowałem powietrza do naczynia (Całkiem mozliwe bo mialem niedokładny manometr) i z tego powodu za mały mialem bufor, wiec szybko podnosilo sie cisnienie i zawór puszczał. Fachowiec wiec wyregulował wszystko i powiedzial ze wszysto jest sprawne i ze bedzie dobrze. wziol tez pod uwage ewentualne uszkodzenia zaworów, i kazał obserwowac jesli sie to powtórzy. Na razie piec grzeje cisnienie dochodzi do 2 barów i nie wzrasta powyzej, a zawór bezpieczenswa tyrzyma. miednice jednak zostawiłem pod piecem i zobacze rano. przy okazji fachowiec z ogłoszenia zrobl lekki przeglad pieca i stwierdzil ze jak na 1 serwis po 4 latach to jest w suer stanie.
  • Poziom 9  
    Jednak sytuacja sie powtórzyła. O 3 w nocy już było na piecu 2,5bara i zaczynało kapać. Zostały wiec sprawa sprawdzenia zaworu kulowego. Dziś po pracy zamierzam zaślepić zawór uszczelką (taką pełną) aby nie dało się dopuścić wody do centralnego. Mam nadzieje ze to da mi odpowiedz. Jedno mnie zastanawia, bo zauważyłem ze ciśnienie sobie tak rośnie jak centralne chodzi, natomiast nie spada w ogóle jak stygnie woda. Przecież woda stygnie to zmniejsza objętość wiec ciśnienie powinno maleć, a u mnie nie. Piec zimny a ciśnienie nie spada. Czy to możliwe ze ten zbiornik wyrównawczy 10L to powoduje?
  • Poziom 34  
    Rezystor240 napisał:
    To można wykluczyć przepuszczający bojler.
    Jakoś nie zauważyłem gdzie autor tematu napisał że zamknął dopływ zimnej wody do bojlera, albo że zamknął obydwa zawory od wężownicy w bojlerze.
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany. Przyczyną był przepuszczający zawór kulowy służący do dopuszczania wody do instalacji. Odłaczyłem rurkę i zawór przy pełnym zamknięciu przepuszczał, woda kapała. Udawało sie go tak ustawić (cofnąłem o milimetr od pełnego zamknięcia) ze przestawał kapać. Wolałem jednak nie zostawiać tego tak, bo pewnie przy wzroście ciśnienia znów by przepuszczał. Zaślepiłem wiec możliwość dopuszczania wody do centralnego. Na razie tak zostawiam. kupie zawór i go kiedyś wymienie, moze zamontuje drugi w szereg. Dziękuje wszystkim za pomoc. Troche sie dowiedzialem przy okazji tej usterki o działaniu mojej instalacji.