Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yonos PICO 25/1-6-(EU3) - Problem z uciekającą wodą z obiegu C.O.

andrew8300 01 Sty 2017 15:24 762 5
  • #1 01 Sty 2017 15:24
    andrew8300
    Poziom 9  

Witam
    Chciałbym zaczerpnąć porady od bardziej zaznajomionych kolegów z forum odnośnie instalacji C.O. Jako że całkowicie jestem laikiem z tej dziedziny podczas rozbudowy domu zatrudniłem ludzi do tych prac.
    Dom jest dwupiętrowy (parter + piętro). Przed rozbudową zamieszkana była tylko część parterowa. W tej instalacji znajdują się grzejniki starego typu czyli żeliwne bez jakiejkolwiek możliwości regulacji przepływu medium (termostaty). Podczas prac rozbudowy na piętrze został umieszczony rozdzielacz dla 90% grzejników. Do rozdzielacza idzie dosyć gruba rura ze 2'' albo i lepiej. Te 10% (2-3 grzejniki) pociągnietę zostały z dolnej części jako, że była taka możliwość. Na górnym pokładzie znajdują się nowe grzejniki, wszystkie wyposażone w zawory termostatyczne a cała instalacja pociągnięta PEX.
    Problem pojawił się w tą zimę. Pomimo wielokrotnego odpowietrzania grzejników zapowietrzały się na nowo. Instalatorzy stwierdzili, że stara pompka nie dawała rady i trzeba wymienić ją nową. Oczywiście wymienili na pompke automat typu WILO YONOS PICO. Po zainstalowaniu nowej pompki pojawił się kolejny problem... problem z uciekającą wodą z układu. Jako że budynek dosyć wysoki (stare budownictwo) to ciśnienie na wyjściu pieca wskazywało około 0,6 Bar. Po kilku dniach pracy ciśnienie znacznie spadło - poniżej 0,5 Bar i niektóre kaloryfery przestały grzać a wręcz zostaly tez solidnie zapowietrzone. Dopuściłem wody, odpowietrzyłem... kilka dni spokoju i znowu to samo.