Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen jumpy 1905 cm3 66kw, - Cieknie olej ze skrzyni po dokręcania wachacza.

mkcitro 01 Jan 2017 15:37 1227 10
  • #1
    mkcitro
    Level 9  
    Witam po dokręcania wachacza z lewej strony zaczął kapać olej z półosi przy wyjściu ze skrzyni co może być przyczyną i jak to usunąć dodam że stało się to jeszcze przed wyjściem sworznia wachacza ze zwrotnicy nie używałem żadnej siły wszystko szło lekko .Dodam że olej leje się w momencie gdy podniose polos do pozycji w miarę poziomej a jak ja lekko wcisne i opuszcze w dół to się nie leje.Prosze o pomoc bo auto rozgrzebane czeka.Pierwsza rejestracja 07.2003 rok zabudowa chlodnicza silnik 1905cm3 moc 66kw
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    daro31ie
    Automation specialist
    mkcitro wrote:
    Witam po dokręcania wachacza z lewej strony zaczął kapać olej z półosi przy wyjściu ze skrzyni co może być przyczyną i jak to usunąć dodam że stało się to jeszcze przed wyjściem sworznia wachacza ze zwrotnicy nie używałem żadnej siły wszystko szło lekko .Dodam że olej leje się w momencie gdy podniose polos do pozycji w miarę poziomej a jak ja lekko wcisne i opuszcze w dół to się nie leje.Prosze o pomoc bo auto rozgrzebane czeka.Pierwsza rejestracja 07.2003 rok zabudowa chlodnicza silnik 1905cm3 moc 66kw


    Kolego uszkodzony uszczelniacz półosi.
    1,5godz roboty i po problemie.
    Pozdrawiam
    daro
  • #3
    mkcitro
    Level 9  
    A od czego zacząć ? I na co zwrócić uwagę przy wyjmowane.
  • #4
    mkcitro
    Level 9  
    Chodzi mi o to że jeszcze półosi nie wyjmowalem ze skrzyni i czy są jakieś szczegóły bądź znaki na które zwracać uwagę. Proszę napiszcie coś bo niechce nic zepsuć.I jeszcze może ktoś wie jak sprawdzic olej w skrzyni i jak ewentualnie go dolać bo czytałem że niektóre skrzynie nie mają korka wlewu.
  • #6
    mkcitro
    Level 9  
    Może podobne tylko u mnie nie wypada da się ją trochę wysunąć i wsunąć ale nie da się jej wyjac.
  • #7
    jacek741
    Level 12  
    Jeśli jest tak samo jak w Peugeocie 206, a tak mi się wydaje to trzeba odkręcić nakrętkę od przegubu zewnętrznego i wyciągnąć półoś z piasty koła. Ze strony skrzyni przegub nie jest prawdopodobnie przykręcony i można go po prostu wyciągnąć. Po wyciągnięciu przegubu trzeba wymienić simering. Trzeba wcześniej spuścić olej w peugeocie była to śruba która jest na klucz kwadratowy. Żeby ją odkręcić użyłem klamki bo nie miałem takiego klucza. Kontrolka oleju jest gdzieś wyżej też na taki sam klucz.
  • #8
    g107r
    Level 39  
    @mkcitro bo przegubów nie da się ot tak wyjąć, z całą półosią jest to to za długie.
    Całkowicie przegubu bez rozpięcia zawieszenia nie wyjmiesz, Ty rozpinałeś.
    Wystarczy że przypadkiem sam się trochę za daleko wysunie i wsunie podczas takiej roboty, powierzchnia przegubu na uszczelniacz jest ograniczona, parę mm za dużo i może podwinąć się simmering i będzie problem. Nie musiałeś nawet tego widzieć robiąc przy sworzniu. Czy masz ten pierścień jak w tamtym przykładzie opla, nie wiem, zwykle jakieś zabezpieczenie jest. Mnie w masterze udało się bez ulewania oleju wymienić sworzeń, także potrzeby sprawdzania nie było...

    Ogólnie trzeba przy takich rzeczach uważać na przeguby i półosie, następnym razem pamiętaj o tym. Ja samemu robiąc ściągam pasem półoś od skrzyni, co i tak nie gwarantuje że się nie rozepnie/uszkodzi przegub zewnętrzny, elementy są ciężkie, i same lecą z rąk.. Najlepiej we dwóch robić, jeden pilnuje przegubu i ośki.
    Teraz chyba zostaje Ci zrobić jak radzi @jacek741, i sprawdzić, naprostować uszczelniacz - może tylko się jeszcze nieszkodliwie odkształcił/zawinął, simmering zwykle ma sprężynkę - lub go wymienić na nowy, bo i tak się mógł już trochę zużyć.
  • #9
    mkcitro
    Level 9  
    Dzięki za wskazówki. Dziś tylko na to popatrzyłem i wygląda na to jakby polos wysowala się z tego przegubu przy skrzyni. Ale jutro rano zaczynam z tym walczyć to napisze co i jak.
  • #10
    mkcitro
    Level 9  
    Sprawa wygląda tak:po 1 brak pierścienia zabezpieczającego przed wypadnieciem półosi że skrzyni po 2 rozwalony uszczelniacz półosi po 3 nigdzie nie mają takich pierścieni zabezpieczających dopiero w intercars udało się zamówić ale nawet u nich trzeba czekać kilka dni bo niema ja tego w Polsce. Jak się doczekam na niego to składam a pierscien kosztuje 5.63zł
  • #11
    mkcitro
    Level 9  
    Sprawa zakończona i opiszę w skrócie jak to zakończyłem. A więc pierscien zabezpieczający był za gruby i trzeba było ręcznie szlifowac następnie założyłem nowy uszczelniacz i przechylajac maksymalnie auto na prawą stronę przez otwór na półoś dolałem ok 250ml później złożyłem resztę jest ok autko śmiga od jakiegoś ok 3 tygodni i nic się nie dzieje. Dziekuje wszystkim za pomoc.