Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen jumpy 1905 cm3 66kw, - Cieknie olej ze skrzyni po dokręcania wachacza.

01 Sty 2017 15:37 843 10
  • Poziom 9  
    Witam po dokręcania wachacza z lewej strony zaczął kapać olej z półosi przy wyjściu ze skrzyni co może być przyczyną i jak to usunąć dodam że stało się to jeszcze przed wyjściem sworznia wachacza ze zwrotnicy nie używałem żadnej siły wszystko szło lekko .Dodam że olej leje się w momencie gdy podniose polos do pozycji w miarę poziomej a jak ja lekko wcisne i opuszcze w dół to się nie leje.Prosze o pomoc bo auto rozgrzebane czeka.Pierwsza rejestracja 07.2003 rok zabudowa chlodnicza silnik 1905cm3 moc 66kw
  • Specjalista Automatyk
    mkcitro napisał:
    Witam po dokręcania wachacza z lewej strony zaczął kapać olej z półosi przy wyjściu ze skrzyni co może być przyczyną i jak to usunąć dodam że stało się to jeszcze przed wyjściem sworznia wachacza ze zwrotnicy nie używałem żadnej siły wszystko szło lekko .Dodam że olej leje się w momencie gdy podniose polos do pozycji w miarę poziomej a jak ja lekko wcisne i opuszcze w dół to się nie leje.Prosze o pomoc bo auto rozgrzebane czeka.Pierwsza rejestracja 07.2003 rok zabudowa chlodnicza silnik 1905cm3 moc 66kw


    Kolego uszkodzony uszczelniacz półosi.
    1,5godz roboty i po problemie.
    Pozdrawiam
    daro
  • Poziom 9  
    A od czego zacząć ? I na co zwrócić uwagę przy wyjmowane.
  • Poziom 9  
    Chodzi mi o to że jeszcze półosi nie wyjmowalem ze skrzyni i czy są jakieś szczegóły bądź znaki na które zwracać uwagę. Proszę napiszcie coś bo niechce nic zepsuć.I jeszcze może ktoś wie jak sprawdzic olej w skrzyni i jak ewentualnie go dolać bo czytałem że niektóre skrzynie nie mają korka wlewu.
  • Poziom 9  
    Może podobne tylko u mnie nie wypada da się ją trochę wysunąć i wsunąć ale nie da się jej wyjac.
  • Poziom 12  
    Jeśli jest tak samo jak w Peugeocie 206, a tak mi się wydaje to trzeba odkręcić nakrętkę od przegubu zewnętrznego i wyciągnąć półoś z piasty koła. Ze strony skrzyni przegub nie jest prawdopodobnie przykręcony i można go po prostu wyciągnąć. Po wyciągnięciu przegubu trzeba wymienić simering. Trzeba wcześniej spuścić olej w peugeocie była to śruba która jest na klucz kwadratowy. Żeby ją odkręcić użyłem klamki bo nie miałem takiego klucza. Kontrolka oleju jest gdzieś wyżej też na taki sam klucz.
  • Poziom 37  
    @mkcitro bo przegubów nie da się ot tak wyjąć, z całą półosią jest to to za długie.
    Całkowicie przegubu bez rozpięcia zawieszenia nie wyjmiesz, Ty rozpinałeś.
    Wystarczy że przypadkiem sam się trochę za daleko wysunie i wsunie podczas takiej roboty, powierzchnia przegubu na uszczelniacz jest ograniczona, parę mm za dużo i może podwinąć się simmering i będzie problem. Nie musiałeś nawet tego widzieć robiąc przy sworzniu. Czy masz ten pierścień jak w tamtym przykładzie opla, nie wiem, zwykle jakieś zabezpieczenie jest. Mnie w masterze udało się bez ulewania oleju wymienić sworzeń, także potrzeby sprawdzania nie było...

    Ogólnie trzeba przy takich rzeczach uważać na przeguby i półosie, następnym razem pamiętaj o tym. Ja samemu robiąc ściągam pasem półoś od skrzyni, co i tak nie gwarantuje że się nie rozepnie/uszkodzi przegub zewnętrzny, elementy są ciężkie, i same lecą z rąk.. Najlepiej we dwóch robić, jeden pilnuje przegubu i ośki.
    Teraz chyba zostaje Ci zrobić jak radzi @jacek741, i sprawdzić, naprostować uszczelniacz - może tylko się jeszcze nieszkodliwie odkształcił/zawinął, simmering zwykle ma sprężynkę - lub go wymienić na nowy, bo i tak się mógł już trochę zużyć.
  • Poziom 9  
    Dzięki za wskazówki. Dziś tylko na to popatrzyłem i wygląda na to jakby polos wysowala się z tego przegubu przy skrzyni. Ale jutro rano zaczynam z tym walczyć to napisze co i jak.
  • Poziom 9  
    Sprawa wygląda tak:po 1 brak pierścienia zabezpieczającego przed wypadnieciem półosi że skrzyni po 2 rozwalony uszczelniacz półosi po 3 nigdzie nie mają takich pierścieni zabezpieczających dopiero w intercars udało się zamówić ale nawet u nich trzeba czekać kilka dni bo niema ja tego w Polsce. Jak się doczekam na niego to składam a pierscien kosztuje 5.63zł
  • Poziom 9  
    Sprawa zakończona i opiszę w skrócie jak to zakończyłem. A więc pierscien zabezpieczający był za gruby i trzeba było ręcznie szlifowac następnie założyłem nowy uszczelniacz i przechylajac maksymalnie auto na prawą stronę przez otwór na półoś dolałem ok 250ml później złożyłem resztę jest ok autko śmiga od jakiegoś ok 3 tygodni i nic się nie dzieje. Dziekuje wszystkim za pomoc.