Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGA skrzynia ZF hydraulika - brak wstecznego i biegów po lewej stronie

01 Sty 2017 16:47 2757 11
  • Poziom 5  
    Po przejechaniu kilku kilometrów nie mogę przebić drążkiem w lewo, co za tym idzie brak biegów 1, 2, 5 i 6.
    Po dłuższym szarpaniu się i głębszym przebiciu (jak na wsteczny) biegi wchodzą normalnie.
    Po zredukowaniu np. na światłach problem zaczyna się od nowa.
    Wymieniłem sterownik hps (wybierak biegów- całą pompkę), odpowietrzyłem układ i dalej to samo.
    Dodam, że dlatego to zrobiłem, bo sterownik się moczył, ubywało płynu i przy drążku wkoło tłoczków wychodziły pęcherzyki powietrza. Było tak dłuższy czas, dolewałem płynu i nie było problemu.
    Uważam, że to może coś z siłownikiem poprzecznym, który odpowiada za pracę drążka prawo-lewo.
    Jeśli się mylę proszę o podpowiedz.
    Może ktoś miał podobny problem?
  • Poziom 10  
    Witam miałem podobnie w moim TGA ,powodem problemu był jakiś sterownik który został uszkodzony przez elektrozawór wiskozy wentylatora .Ta skrzynia ma elektryczną blokadę,którą steruje sterownik jak jest coś uszkodzone następuje blokada skrzyni.
    Myślę ze wybierak poprzeczny jest OK.Zobacz jakie błędy, podepnij tester sprawdz co pokarze .U wymieniono zawór sterujący na skrzyni biegów za 3 klocki bo są tam jakieś elektrozawory co się palą nic to nie dało .Elektryk sprawdził wszystko okazało się że sterownik uciął przewód od blokady .Zjechałem na firmę wymienili sterownik i śmiga do dziś.
  • Poziom 13  
    Zobacz jaki jest olej w skrzyni ,czy niedostała się woda.Miałem raz problem ,był zardzewiały wybierk bo woda dostała się przez utlenioną obudowę.Możesz sprawdzić odkręcając siłownik o którym piszesz i wodzik który wystaje z wybieraka powinien dać się wcisnąć z lekkim oporem.
  • Poziom 13  
    Co do tego siłowniczka to się raczej nie mylisz w środku jest tylko oring który z czasem siada i zaczyna przepuszczać płyn
  • Poziom 5  
    płyn to mi przepuszczało na sterowniku hps ale juz został wymieniony
    siłownik ten z prawej strony skrzyni (chyba poprzeczny) odkręcałem i raczej nic podejrzanego się nie stało
    a ten drugi siłownik (chyba wzdłużny) od tyłu z lewej strony co jest razem z siłownikiem wspomagającym warto przejrzeć?
    z tego co mi się wydaje to on jest od wbijania begów, nie wiem czy dobrze myślę jak coś poprawcie mnie
    olej też wymieniłem na świeży, wody nie było jedynie co to może było go ze 3 litry za mało ale moim zdaniem nie powinno nic się przez to wydarzyć

    Witam miałem podobnie w moim TGA ,powodem problemu był jakiś sterownik który został uszkodzony przez elektrozawór wiskozy wentylatora .Ta skrzynia ma elektryczną blokadę,którą steruje sterownik jak jest coś uszkodzone następuje blokada skrzyni.
    Myślę ze wybierak poprzeczny jest OK.Zobacz jakie błędy, podepnij tester sprawdz co pokarze .U wymieniono zawór sterujący na skrzyni biegów za 3 klocki bo są tam jakieś elektrozawory co się palą nic to nie dało .Elektryk sprawdził wszystko okazało się że sterownik uciął przewód od blokady .Zjechałem na firmę wymienili sterownik i śmiga do dziś.

    kolego jak ten sterownik wygląda i gdzie się znajduje?

    sory że tak dochodzę ale lubię mechanikować i chciałbym jak najwięcej wiedzieć o swoim pojeździe
    zwłaszcza że dopiero od roku mam doczynienia z autami ciężarowymi
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    kolego jak ten sterownik wygląda i gdzie się znajduje?
    tonio -90 jest on po prawej stronie pod bezpiecznikami,masz jakieś błędy jak włączysz zapłon.
  • Poziom 5  
    przyznam szczerze, że błędów wyskakuje sporo
    raz wyskakują raz nie
    dlatego lekceważyłem je do tej pory
    a u ciebie jaki wyskakiwał w tamtych okolicznościach?

    Dodano po 1 [godziny] 50 [minuty]:

    wątek dalej aktualny raczej to nie sterownik
    ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
    rocznik mana 2002
    man tg 410a
    silnik 310 KM
  • Poziom 13  
    A co ma uszkodzenie elektryczne do hydrauliki przesyłkę nięcie dźwigni zmiany biegów spowodowane jest tym że z jakiegoś powodu pewnie przez nieszczelność siłownika płyn przepływa z jednej sekcji siłownika do drugiej jeśli wymieniłeś dźwignie to zostaje tylko siłownik to prosty układ
  • Poziom 5  
    myślisz że wtedy byłby opór przy przesuwaniu drążkiem w lewo?
    mam wątpliwości co do tej teorii
  • Poziom 13  
    Opór? W sęsie ciężko się przesuwa ale idzie przesunąć czy to jest taki opór że drążek się zatrzymuje i nie idzie go przesunąć w lewo i np. Stoi na środku

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeśli drążek zatrzymuje się w jakimś momencie a powinien iść dalej to druga osoba w tym czasie kiedy ty napierasz na drążek musi popuścić jeden z odpowietrzników, dźwignia przesunie się do końca po prostu nadmiar płynu nie pozwala jej się przesunąć
  • Poziom 5  
    drążek nie da się przesunąć do tego miejsc w którym można wbić 1,2 lub na górnej 5 i 6 no i oczywiście wsteczny
    trzeba mocno uderzać w lewą aż za którymś razem przeskoczy
    i wtedy problem znika aż do momentu zredukowania biegów
    powiedzmy zwalniając na skrzyżowaniu i zmieniając z 8 na 5 czy 6
    wtedy zaczyna się przebijanie na siłę od nowa
    machanie drążkiem nerwowymi ruchami
    w prawo i w lewo aż przebije na żądaną pozycje
  • Poziom 13  
    Jeśli hydraulika działa no to musisz wymontować wybierak i sprawdzić co tam się klinuje czy wybierak ustawia przesuwki w dobrej pozycji i czy sam wałek wybierają się nie klinuje przy przesuwaniu lewo-prawo