Witam Wszystkich
Chciałbym przedstawić moją konstrukcję pojazdu balansującego, działającego na zasadzie znanego nam Segwaya. Pojazd został w 100% wykonany przeze mnie.
Napęd został wykonany na silnikach szczotkowych 24V z wbudowaną przekładną zębatą-moc jednego silnika to 450W.
Za sterowanie pojazdem odpowiada główny kontroler, który analizuje dane z żyroskopu IDG300 oraz akcelelometru ADXL-320. Dodatkowo kontroler zbiera dane z czujników ATS umieszczonych w przekładni silników. Dane z czujników z kół przetwarzane są przede wszystkim do "odczulania" czułości kierownicy wraz ze wzrostem prędkości pojazdu. Każdy z silników sterowany jest przez osobny driver zbudowany na tranzystorach IRF1405.
Pojazd został zasilony dwoma bateriami żelowymi 14Ah i przy mojej wadze 80kg spokojnie można pojeździć od 1,5h do 2h w zależności od ukształtowania terenu.
Podczas budowy priorytetem było minimalizowanie wagi całego pojazdu przez co rama nośna jest tylko z profili stalowych a reszta w aluminium.
Mechanizm kierowniczy został zbudowany na zasadzie skręcania eleastomeru -tak jak w oryginalnym segwayu.
Pojazd dodatkowo został wyposażony w zdejmowany komputerek na którym odczytujemy poziom naładowania baterii oraz obrazowo prędkość koła prawego i lewego. Dodatkowo dołożony został tzw "BalanceIndycator" informujący nas kiedy mamy położenie platformy w stanie "0" oraz kąt prosty kierownicy. Jest to pomocne jeśli wsiadamy na pojazd, który znajduje się obecnie na pochylonej drodze.
Pojazd został dodatkowo doposażony o zabezpieczenie przed nieautoryzowanym uruchomieniem poprzez pastylki Dallas.
Podczas 4 letniej eksploatacji nie było żadnych problemów z elektroniką oprócz okresowych poluzowań kół pojazdu.
Jeśli chodzi o koszty zbudowania pojazdu mogę określić je na ok 2,5tys (w moim przypadku)
Chciałbym przedstawić moją konstrukcję pojazdu balansującego, działającego na zasadzie znanego nam Segwaya. Pojazd został w 100% wykonany przeze mnie.
Napęd został wykonany na silnikach szczotkowych 24V z wbudowaną przekładną zębatą-moc jednego silnika to 450W.
Za sterowanie pojazdem odpowiada główny kontroler, który analizuje dane z żyroskopu IDG300 oraz akcelelometru ADXL-320. Dodatkowo kontroler zbiera dane z czujników ATS umieszczonych w przekładni silników. Dane z czujników z kół przetwarzane są przede wszystkim do "odczulania" czułości kierownicy wraz ze wzrostem prędkości pojazdu. Każdy z silników sterowany jest przez osobny driver zbudowany na tranzystorach IRF1405.
Pojazd został zasilony dwoma bateriami żelowymi 14Ah i przy mojej wadze 80kg spokojnie można pojeździć od 1,5h do 2h w zależności od ukształtowania terenu.
Podczas budowy priorytetem było minimalizowanie wagi całego pojazdu przez co rama nośna jest tylko z profili stalowych a reszta w aluminium.
Mechanizm kierowniczy został zbudowany na zasadzie skręcania eleastomeru -tak jak w oryginalnym segwayu.
Pojazd dodatkowo został wyposażony w zdejmowany komputerek na którym odczytujemy poziom naładowania baterii oraz obrazowo prędkość koła prawego i lewego. Dodatkowo dołożony został tzw "BalanceIndycator" informujący nas kiedy mamy położenie platformy w stanie "0" oraz kąt prosty kierownicy. Jest to pomocne jeśli wsiadamy na pojazd, który znajduje się obecnie na pochylonej drodze.
Pojazd został dodatkowo doposażony o zabezpieczenie przed nieautoryzowanym uruchomieniem poprzez pastylki Dallas.
Podczas 4 letniej eksploatacji nie było żadnych problemów z elektroniką oprócz okresowych poluzowań kół pojazdu.
Jeśli chodzi o koszty zbudowania pojazdu mogę określić je na ok 2,5tys (w moim przypadku)
Cool? Ranking DIY