Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pentagram Cerberus P6343 - Zrywa połączenie po 16 - Wina routera czy operatora

02 Sty 2017 14:54 591 20
  • Poziom 6  
    Witam. Od tygodnia rozlacza mi internet po 16, od rana do tej 16 jest git, zadnych zacienc, czy cos. Byl u mnie technik w sylwestra i zamontowal nowy kabel, ale dalej jest tak samo. Dodam tylko, ze juz mialem taki problem z pol roku temu, az piorun uderzyl i spalilo tem router, wiec kupilem pentagram, bo to byl moj 1 router i wytrwal dobre kilka lat. I teraz pytanie czy to wina tego routera? Ale bez przesaday on ma dopiero pol roku i juz by sie zepsul? Czy to dalej wina operatora, ale oni mowia ze wszystko jest ok. Umowa konczy mi sie w marcu, wiec moge przejsc do innego operatora. (Jakiego polecacie na slosku?) Ewentualnie jak moge sprawdzic czy to wina routera? znalazlem w necie polecie tracert wp.pl ale nie wiem jak odczytac winik i jak porownac. Kupic nowy router i sie okaze ze poprzedni byl sprawny to tez troche lipa. Slyszalem ze te routery sa slabe teraz, ale bez kitu mam kupic router za 1000zl? Potrzebuje tylko wifi dla 2 laptopow i tv. Pomozecie?
    Ewentualnie moze oddac router na gwarancje?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Jaka prędkość neta masz ? download/upload ?

    WR841N używkę na alegro za circa 50pln powinno wystarczyć.

    Jakk to jest internet ADSL to W8950N powinno być OK.
  • Poziom 6  
    Pentagram Cerberus P6343 - Zrywa połączenie po 16 - Wina routera czy operatora
    Pobieram pliki z predkoscia 2 megabajty/s.
    Kabel jest zakonczony rj-11 wiec, to chyba DSL.
    Ale czy taki uzywany to dobry bedzie?
  • Specjalista Sieci, Internet
    sryncu napisał:
    Ale czy taki uzywany to dobry bedzie?

    U mnie same używane, jeszcze nie maiłem problemu, weż z gwarancją rozruchową 2 tyg minimum.

    Jest cała masa W8951ND jeszcze taniej niż W8950.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sryncu napisał:
    Pobieram pliki z predkoscia 2 megabajty/s.

    Wystarcza ci taki net dzisiaj ?
    PLN/miesiąc ?
    Do kiedy umowa ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    2 mega-bajty/s czy 2 mega-bity/sek ?
  • Poziom 6  
    Faktycznie jakie te routery tanie :)
    bogiebog napisał:

    Wystarcza ci taki net dzisiaj ?
    PLN/miesiąc ?
    Do kiedy umowa ?

    Wystarcza, bo nie sciagam za duzo, tylko gram w gry, czasem jakis film na tv obejrze ale w hd, to faktycznie brakuje tej predkosci.
    Teraz sie trzymaj mocno :D
    100zł/miesiac.
    Dlatego ze 30 zl za utrzymanie lacza jest, bo tel. stacjonarnego juz nie mam.
    Umowe mam do marca, wiec mam pole do popisu w tym temacie :D Byle dotrwac do mara.
    bogiebog napisał:

    2 mega-bajty/s czy 2 mega-bity/sek ?

    Tu zalezy o co pytasz.
    2 mega-bajtow - sciagam pliki z neta.
    20 mega-bitow predkosc na umowie.
  • Specjalista Sieci, Internet
    > 100zł/miesiac.


    Net mobilny może ? radiówka /
    Np, Orange mobilny ma 60pln/mc w strefie domowej bez limitu
    są też tańsze pakiety i inne oferty od innych operatorów

    Zainteresowany ? tak ? Podaj linka do twojej lokalizacji na http://beta.btsearch.pl

    Dodano po 2 [minuty]:

    sryncu napisał:
    Umowe mam do marca, wiec mam pole do popisu w tym temacie :D Byle dotrwac do mara.

    Miesiać przed końcem masz czas na wypowiedzenie, jak wypowiesz to albo inny operator albo orange następnie na 2 lata.

    Jak _NIC_ nie zrobisz, tzn nie wypowiesz, to umowa przechodzi automatyncznie na następne _6 miesięcy_ na obecnych warunkach. Jak tak zrobię bo mają ciągnąć światło za pół roku, a nie chcę się pakować w następne 2lata umowy z neostradą.
  • Specjalista Sieci, Internet
    > Myslalem nad Netia i Upc
    kablowo ? (tylko nie adsl znowu), jakie ceny i predkości oferuja ?
  • Poziom 6  
    Hmm. W sumie moze faktycznie zamowic bezprzewodowy, tylko zeby mi dzialal tez na kompie stacjonarnym.
    Netia ma za 50 zl 50 Mb/s i lepsze
    https://www.netia.pl/oferta-dom/internet.html
    Upc ma 60 Mb/s za 40 zl jeszcze taniej
    https://www.upc.pl/internet/#tak-bardzo-24-miesiace
    A najciekawsze jest to ze narazie ani razu nie zerwalo polaczenia. A juz 17 to powinno conajmniej z 5 razy zerwac. Hmmm. Moze router jak pochodzi z 6 H to cos mu sie dzieje. Dzisiaj topiero 1 H chodzi. ALe to chyba raczej nie ma nic wspolnego.
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    Jak masz możliwości 60mb za 40pln to nie pchaj się w mobilny.
    Tylko nie przegap wymówienia conajmniej miesiać przed końcem umowy bo ci przejdzie na następne poł roku.
  • Poziom 6  
    Wiem wiem. Dobra dzieki za pomoc.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    Jeszcze jedna sprawa. Znowu zaczelo sie psuc. Juz zerwalo polaczenie 3 razy. Przeczytalem na forum zeby sprawdzac poleceniem ping -t i moj ip routera i np wp.pl
    Tak robilem. I ping z moim routerem jest caly czas, nawet jak wywali neta. Czas to zwykle <1ms, czasem wiecej.
    A jak wywalilo neta, to ping z wp.pl: Sieć docelowa jest nieosiągalna.
    Nawet przy pisaniu tego posta mi neta wywalilo.
    Czyli to by oznaczalo ze router dobry, nie? Czy to zaden dowod?
    Dodam screen z cmd.
    Pozostaje mi chyba zmienic operatora, tak jak mowilismy o tym :)
    https://zapodaj.net/af21dab3b1d0b.jpg.html
  • Poziom 6  
    Ten ping rowniez pada. Upłynał limit czasu żądania, potem Sieć docelowa nieosiągalna.
    Jak jest net to Dioda DSL swieci, jak zrywa neta, to ta DSL zaczyna mrogac, az nie zaswieci sie ponownie ok.10 sekund.
    P.S. Sorka ze nie umiem wklejac zdiec na forum :D
  • Specjalista Sieci, Internet
    sryncu napisał:
    P.S. Sorka ze nie umiem wklejac zdiec na forum

    Lepiej się naucz bo ci mody do kosza wyrzucą temat.

    Filtr ADSL masz ? poprawnie podłączony ?
    Może zrywa jak ktoś gada przez telefon ?

    Jakie są parametry ADSL łącza ? znajdż w cerberusie stronę gdzie jest ADSL attenuation, SNR, CRC FEH errors, i takie tam, i wrzuć screena
  • Poziom 6  
    Pentagram Cerberus P6343 - Zrywa połączenie po 16 - Wina routera czy operatora

    Filtru ADSL nie mam, bo od kad nie mam telefonu stacjonarnego kabel idzie od slupa, laczy sie ze skretka i idze do mojego routera. Kabel jest nowy, 3 dni temu podlaczany, to pewnie jest ok. TEchnik powiedzial, ze to musi dzialac. Przez telefon nikt nie gada bo go nie mam:)
    Tylko tyle znalazlem z tych parametrow co podales.
  • Specjalista Sieci, Internet
    xDSL pokaż.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sprawdż czy router ma najnowsze oprogramowanie, nie ? wgraj, zresetuj do ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja.
  • Poziom 6  
    xDSL juz pokazalem. Na tym screenie. Nie ma tam nic wiecej.
    Narazie zrobilem reboot routera, ale do zaktualizowania oprogramowania potrzebuje jakis plik podac i nie wiem o co chodzi
  • Specjalista Sieci, Internet
    Kliknij w (xdsl ber test) i pokaż wyniki.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Trzeba pobrać plik oprogramowania ze strony producenta na komputer, i potem załadować na stronę aktualizacji routera.
  • Poziom 6  
    Pentagram Cerberus P6343 - Zrywa połączenie po 16 - Wina routera czy operatora

    Dzięki za rade. Zaaktualizuje sobie.

    Dla mojego routera nie ma zadnych nowych aktualizacji na stronie pentagram.pl :(
  • Specjalista Sieci, Internet
    IMO BER za duży, potestuj BER w innych porach i notuj wyniki.
  • Poziom 6  
    Ok. Dzieki za rade. Tak zrobie.