Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco daily 2.8 146 km, 2003 - Turbina przeważnie nie działa, czasem działa.

02 Sty 2017 19:39 1560 4
  • Poziom 2  
    Witam
    Pacjentka Ivona 35s15 146 km 2.8
    Mam problem z turbo, auto po odpaleniu nie ma mocy, po przejechaniu jakiegoś dystansu i zapaleniu kontrolki edc, moc częściowo odzyskuje powiedzmy 70%.
    Byłem na diagnostyce, jak nie mruga edc silnik w ogóle nie jest doładowany, turbo dmucha 0.2 bara( to w momencie jak nie mam mocy, jak się zapali edc nie wiem, ale auto zaczyna jechać)
    Elektrozawór turbiny był wymieniany pół roku temu, dodam, że po zgaszeniu silnika buczy przez 2-3 min.
    Spec od turbin powiedział, że zmienna geometria chodzi(grucha od turbo)
    Łopatki sprawdziłem są całe.
    Dodam, że turbina pracuje, słychać lekki świst, natomiast silnik chodzi jak nie uturbiony do momentu zapalenia błędu, po zapaleniu edc, auto jedzie z 70% mocy, i jeździ tak aż do zgaszenia. V max jaką osiąga to około 120 km na h, i dalej nie ciągnie.
    Gdzie szukać przyczyny, na kompie był błąd czujnika doładowania turbo(to ten w kolektorze?) i jeszcze jeden błąd związany z turbiną, ale za chiny nie mogę sobie przypomnieć.
    Węże od podciśnienia wyglądają na całe, wymienić dla pewności?

    Zanim zostawię auto u mechanika, który chce od razu wyjąć turbo, chce spróbować sam co mogę usprawnić.

    PS Nie mam guzika edc test, czy mogę zakupić taki guzik od jakiejkolwiek wersji silnikowej, i będzie błyskał błędy jak powinien?
    Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Z tego co piszesz wynika, ze warsztaty które diagnozowały nie maja pojęcia, a ten który zapowiada, ze zacznie od demontażu turbiny jest jak lekarz ze Szwejka. Na wszystkie dolegliwości aspiryna i lewatywa. Spytaj lepiej czy jest ktoś w twojej okolicy kto rozwiąże problem zanim wypstrykasz się z forsy. Napisz jak powstała usterka. Czy ktoś tam coś nie grzebał przypadkiem?
  • Poziom 15  
    Jak był podłączany do komputera to co zanotował sterownik ? Jakie usterki ?
  • Poziom 2  
    Witam
    Doszedł tester edc, wybłyskałem błędy i jest:

    2.7 czyli problem z czujnikiem ciśnienia doładowania, może ktoś powiedzieć gdzie go znajdę, tak się składa, że mam używkę na podmiankę
    albo jako inna kwestia tego błędu, problem z zaworem west gate, który w tej turbinie zastępują chyba kierowniczki w turbo?

    I teraz grucha w turbinie podobno dział, czy jeżeli tak jest to kierowniczki i tak mogą być zapieczone?

    Dodam, że trubo zaczyna działać po przejechaniu nastu km, od 10 do 40 km, ale i tak jest tryb awaryjny, prędkość maks 120 km/h

    i drugi błąd 3.2 jakiś problem z wtryskiwaczem, rozregulowanie z ang. tłumacząc
    Co jest dziwne, bo auto ładnie pali, nie kopci, może lekko na biało parę sekund po porannym odpaleniu, podczas jazdy nic, fakt, że nie ma mocy,
    ale to chyba problem turbiny?

    Czytałem, że przez źle pracujące wtryski może się zapiekać turbo w kierownicy, ale czy jedyny objaw jako brak mocy, może oznaczać problem z wtryskiem?
  • Poziom 42  
    Guzikiem to sobie możesz spodnie zapiąć. Tu potrzeba dobrego testera i machera co go umie obsługiwać.