Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Agregat prądotwórczy PPower - nie odpala - szukam wskazówek jak go ożywić

02 Jan 2017 21:41 5757 23
  • Level 8  
    Mam stary agregat Performance Power bez AVR 2kW.

    Do wczoraj działał;-))
    Teraz jak odpalam to raz na jakiś czas tak jakby strzelał. Świeca czarna i mokra.

    Co sprawdzać po kolei?

    PS. popsułem go chyba pompując spaliny pod ziemię. Zaczęło go bujać na obrotach i zdechł. Potem jeszcze raz odpalił, nierówno pochodził kilka sekund i koniec.

    Czy możliwe że się zapłon przestawił? jak to stwierdzić i jak nastawić.
    Kojarzycie może jakiś film jak ktoś krok po kroku serwisuje taki silnik?
    pozdrawiam
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 8  
    iskra jest... Jak się najprościej dostać się do koła magnesowego?
  • Level 37  
    Myślę, że w tym "wehilkue" masz silnik typu chiński klon Hondy GX160/GX200, warto wyszukać taką frazę. Silniki te jeszcze nazywane są 168F.
  • Level 8  
    Klin ok. Agregat prądotwórczy PPower - nie odpala - szukam wskazówek jak go ożywićklin.jpg Download (101.31 kB)
    Co dalej sprawdzać?

    Nawiasem mówić jak ściągać takie koło? nie widzę gwintu na kole żeby użyć jakiegoś ściągacza.

    I jeszcze jedno.
    Zdjąłem filtr powietrza i zacząłem napędzać wał wiertarką z nasadą.
    Nie zaskoczył ale strzela i przy wystrzale wyrzuca paliwo do filtra powietrza.

    I jak sprawdzić czy zapłon jest w dobrym momencie.
  • Helpful post
    Level 1  
  • Level 1  
  • Level 1  
  • Level 1  
  • Level 34  
    Rycho T wrote:
    W tych silnikach są stalowe kliny i raczej nie ma możliwości ich uszkodzenia
    Tak słuszne spostrzeżenie, w innych silnikach stosuje się kołki osinowe ;-)
  • Helpful post
    Level 1  
  • Level 37  
    Rycho T wrote:
    W silnikach z lekkim kołem zamachowym pełni on tez role bezpiecznika.
    Kiedyś wpadłem na pomysł, by zrobić taki klin "bezpiecznikowy" ze spiłowanej śruby - wtedy, jak się okazało, aluminiowe koło magnesowe przejęło funkcje bezpiecznika, skutecznie zatrzymując silnik :-)

    Sorki za oftop.

    O chińskim silniku to ja napisałem, nie autor. Wydaje mi się, że boryka się [autor] z podobnej klasy sprzętem jak agregat, który mam; silnik jak Honda, ale nie Hondy. Zdjęcie koła zamachowego nawet potwierdza moje podejrzenia.

    Wydaje mi się, że musi to być silnik OHV (nie upieram się) - jeśli tak, czy zaglądał tam ktoś pod pokrywę zaworów? Złapałem się ostatnio na tym, że nie mogłem pokonać suwu spręzania na szarpance - okazało się, że luz zaworowy się rozregulował do tego stopnia, ze odprężnik nie popychał zaworu (to tak jako przykład, że samo też się może rozregulować).

    Zastanawia mnie to wpychanie spalin pod ziemię...? Było "na szczelnie"? :-)
  • Level 8  
    Dziękuje za wsad merytoryczny w temacie.
    Wnioskuję o skupienie się nad meritum czyli "ożywić agregat";-))

    Uzupełniając informację: Silnik OHV
    Agregat prądotwórczy PPower - nie odpala - szukam wskazówek jak go ożywićag1.jpg Download (76.55 kB)

    Agregat prądotwórczy PPower - nie odpala - szukam wskazówek jak go ożywićag2.jpg Download (144.13 kB)
    Jakie ma być luz na zaworach w tym silniku?

    Co znaczy sprawdzić rozrząd?
    Przyznam że nie mam pojęcia jak jest tu zorganizowany rozrząd.
    W crosie mam znaczniki na wałkach względem położenia tłoka. Jak to tu wygląda?
  • Moderator of Cars
    Na początek to ma być wyczuwalny. Obróć teraz kołem zamachowym i zobacz czy obydwie dźwignie pracują, kolejno uchylając zawory. A potem zobacz czy masz stan oleju w tym wynalazku - czujnik poziomu blokuje zapłon, przy niewystarczającym.
    Rycho T wrote:
    Odważna teza.

    Nie widziałem agregatu z "dolniakiem" - zawsze albo dwusuw, albo klon Hondy GX. A trochę ich przepuściłem przez ręce.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rycho T wrote:
    W silnikach z lekkim kołem zamachowym pełni on tez role bezpiecznika
    Ale zabezpieczającego przed czym? To zwykła taniocha - taniej odlać koło z klinem jako jedno, niż frezować rowek, szlifować klin.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2629341.html
  • Level 8  
    Stan oleju ok.
    Luzów nie ma w żadnym położeniu tłoka. zatem jakie powinny być.

    "Do ustawiania luzów jest znak, na kole zamachowym, ma on być ustawiony naprzeciw okrągłego otworka w osłonie." - cytat z innego wątku.

    Gdzie jest ten znak na kole?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Temat edytowałem, sugeruję skupić się na problemie.
  • Level 19  
    Jeśli zawory pracują wymień świecę lub ją przepal i ewentualnie spróbuj odpalić na plaka jeśli się odezwie to znaczy że jest odcięty dopływ paliwa (problem z gaźnikem). Musi być odpowiedni luz na zaworach bo nie będzie sprężania, lub jeśli będzie za duży luz to nie będzie działał odprężnik i będziesz miał kopa przy uruchamianiu a w konsekwencji urwany lub rozwalony szarpak.
  • Level 8  
    Problem rozwiązany.
    Powodem awarii była wytarta krzywka wałka rozrządu.

    Dziękuje za pomoc i wypowiedzi w temacie.
  • Level 8  
    Problem rozwiązany.
    Rozwiązanie opisane w poście powyżej. Zamykam.