Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Remont silnika Renault Thalia 2002 1.5 dCi 65KM

marekwodniak 06 Sty 2017 09:35 3303 49
  • #31
    marekwodniak
    Poziom 16  
    Opiszę wszyto jak będzie zrobione i pojeżdzę trochę km .Dziękuje za porady i dyskusje w tym temacie.
  • #32
    milejow
    Poziom 43  
    zfv napisał:
    milejow napisał:
    Miski nie odkręci bez opuszczenia sanek
    oczywiście że odkręci

    Najpierw sprawdź,potem pisz.
  • #33
    zfv
    Poziom 10  
    Najpierw myśl potem pisz że się nie da.
  • #36
    zfv
    Poziom 10  
    bizon_126 napisał:
    spróbować podnieść silnik trochę do góry ale i tak niema pewności że wyjdzie
    Nie ma co próbować tylko wyjdzie.
  • #37
    marekwodniak
    Poziom 16  
    Auto odebrane mechanik wymienił to co uważał że do wymiany ,pierścienie ,panewki bo chciałem ,remont głowicy .Uszczelki które były potrzebne.Wiadomo olej i filtr i płyn .Bez watu 2800 zł .Bez wyciągania silnika .Głównym winowajcą była głowica i wytarty wałek i pozostałe jej częsci .Aby jeżdziło napiszę po 1000 km przebiegu.Jak z olejem będzie.Turbina była na gwarancji i po dużych problemach uznano reklamację i zrobiono ją jeszcze raz .Ale robiona była w innym zakładzie i przepychanki trwały 3 tygodnie.
  • #38
    marekwodniak
    Poziom 16  
    Same częsci 1000 zł mam rachunek i gwarancje .Głowica z wymianą wałka rozrządu był wytarty..Chyba nie robiłeś nic w ASO . Byłem tam i dlatego kupiłem Clipa .Sam wałek kosztował 300 zł plus remont całej głowicy bo jakiś matoł nie zmieniał chyba oleju .
  • #39
    a0afek
    Poziom 6  
    marekwodniak napisał:
    Same częsci 1000 zł mam rachunek
    Cała głowica 400. Jesteś chory skoro tyle zapłaciłeś.
  • #40
    marekwodniak
    Poziom 16  
    Kolego podaj namiary gdzie tak tanio robią podeśle kolegów .Zarobisz.Sama nowa głowica to 2 tyś ja swoją regenerowałem całkowicie z nowym wałkiem .Już widze auto po twojej naprawie kolego z grosze.Miałem takiego mechanika od renówek daj mu Boże zdrowie.
  • #41
    kkknc
    Poziom 42  
    a0afek napisał:
    marekwodniak napisał:
    Same częsci 1000 zł mam rachunek
    Cała głowica 400. Jesteś chory skoro tyle zapłaciłeś.

    U dziechciarzy którzy nie mają pojęcia o tym co robią, dla klientów którzy są nie znają, a chcą tanio. Taka jest ceną. Ja takie warsztaty omijam szerokim łukiem. Bo mi nie zależy na tym by po max 20tyś przebiegu było to samo co przed naprawą. Albo jeszcze gorzej
  • #42
    marekwodniak
    Poziom 16  
    Ja też takie omijam a mam ich trochę w okolicy .Koledzy 25 lat naprawiali maszyny na kopalni a teraz dorabiają naprawiając auta w warsztatach prywatnych .Tak to jest na Śląsku a pewnie i w reszcie kraju.
  • #43
    Eidems
    Poziom 29  
    Profesjonalna naprawa/regeneracja głowicy na pewno tyle nie kosztuje. Samo planowanie głowicy to koszt 100-200zł;) Są warsztaty i "warsztaty" jak dowiedziałem się, że znajomy mechanik przykręca głowicę bez klucza dynamometrycznego w warsztacie bez wykupionego ubezpieczenia to odpowiedzcie sobie sami czy koszt 50-100zł większy w lepszym warsztacie jest ogromny;)
  • #44
    marekwodniak
    Poziom 16  
    Wiedziałem że tak będzie jak napiszę .Mam nadzieję że auto będzie jeżdziło .Paściarstwa nie chciałem kolega zrobił głowice za grosze i wrócił 400 km na lawecie .Mam nadzieję że to mnie ominie .Pozdrawiam.
  • #45
    a0afek
    Poziom 6  
    marekwodniak napisał:
    Koledzy 25 lat naprawiali maszyny na kopalni a teraz dorabiają naprawiając auta w warsztatach prywatnych .
    No to szkoda dyskutować
  • #46
    marekwodniak
    Poziom 16  
    Tak jest w Polsce kolego .Znajomy pojechał na wczasy oplem na mazury wymienili uszczelkę po głowicą w garażu .Dojechali po Warszawę poszła uszczelka znów wracali .
  • #47
    marekwodniak
    Poziom 16  
    Rachunki mam na 1000 zł częśći do tego remont głowicy z wymianą wałka i innych pierdoł .Robocizna 700 zł.Ślinik rozbierany od dołu wymiana panewek i pierścieni .I góra oraz wyjmowana turbina która była wysyłana do reklamacji.Myślę że 700 zł za robotę a od dołu są sanki to nie jest wygórowana kwota.
  • #48
    marekwodniak
    Poziom 16  
    Auto przejechało około 18 tyś km.Oleju wzięło 0.5 litra .Przez rok nic się nie działo złego z silnikiem .Obecnie córka nim jeżdzi ,ja kupiłem inne aby tak dalej.Zrobiła 18 tyś na oleju bo przegapiła wymianę .Jak to kobieta tylko paliwa pilnuje.
  • #49
    DjMapet
    Poziom 43  
    Jak te 18 tyś km zrobiła w większości w trasie, to jeszcze pół biedy, ale jak w ruchu miejskim, to lepiej nie powtarzać, tego osiągu, bo znów będziesz remontował (wymieniał) motor.
    10-12 tyś km, lub rok na dobrym oleju, filtr paliwa co ok 20 tyś km, lub dwa lata, nie obciążanie silnika a głównie sprężarki, bezpośrednio po pierwszym, porannym uruchomieniu, schłodzenie sprężarki po trasie, to podstawa prawidłowej eksploatacji tego silnika i turbo. No i przydało by się trochę oleju 2T do ON. Rozrządu też pilnować - 80-90k km, lub góra 5 lat.
    Co niektóry powie: kurcze aż tyle! No niestety, ale te typy tak mają. :|
    Jedynie czym się odwdzięczy, to niskim spalaniem i w miarę komfortową (jak na dizla) pracą.

    Pozdrawiam.
  • #50
    marekwodniak
    Poziom 16  
    Tak masz racje z tymi wymianami .Teraz to wiem że trzeba pilnować i jej auta.