Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Remont silnika Renault Thalia 2002 1.5 dCi 65KM

04 Sty 2017 15:45 3612 49
  • Poziom 16  
    Czy da się wymienić w tym silniku pierścienie tłokowe bez wyjmowania silnika? Mechanik twierdzi że tak, co wy na to panowie?
  • Poziom 16  
    Dziękuje za odpowiedz ciekawe dlaczego wybiera trudniejszą robotę.
  • Poziom 16  
    Coś mnie to nie pasowało, powiedział że z wyjęciem było drożej.
  • Poziom 30  
    marekwodniak napisał:
    Remont silnika
    marekwodniak napisał:
    Cy da się wymienić w tym silniku pierścienie tłokowe

    Sama wymiana pogorszy tylko kondycję tego silnika,znam to z autopsji właśnie z takim silnikiem w roli głównej.Dopiero po szlifie gładzi cylindrowych i nadwymiarowych pierścieniach,przestała brać olej.Tak wiec zastanów się,bo mnie kosztowały tylko części,a w Twoim przypadku dojdzie jeszcze robocizna która tania nie będzie.
  • Poziom 43  
    Co się dzieje z silnikiem, że chcesz zmieniać pierścienie?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Mechanik będzie robił remont silnika bierze olej 2 litry na 1000km.Turbina po regeneracji .Warsztat ma dobrą opinie i myślę że mechanik wie co będzie robił z tym silnikiem .Obliczył koszta na okolo 2.5 tyś.
  • Poziom 10  
    Za taką cenę to się robi generalny remont lub kupuje sprawny silnik, a nie tylko wymiana pierścieni.
  • Poziom 16  
    W tytule jest remont silnika ja zapytałem o wymianę pierścieni .Ze względu że miskę olejową zasłaniają sanki .Mechanik będzie robił remont silnika z głowicą włącznie.Głowice wysyła do remontu do Bielska -Białej do zakładu specjalizującego się w tym Resztę zrobi sam .Na sprawny silnik z auta z roku 2002 nie liczę i nie mam odwagi taki kupować.

  • Poziom 35  
    I masz rację mnie teraz w Kangoo padł już drugi auto przejechane 460 tyś.
    Tylko remont bo używany może być trupem.
    A i tak tanio z przekładką nie wyjdzie.
    Pierwszy silnik 260 tyś drugi teraz brał 3 na tysiąc po drodze wtryski i inne duperele osprzętu (pompa sprzęgło itp) .Wartość pojazdu przekroczona.
    I mam spory dylemat co dalej.
    Chyba kupie coś młodego a ten na części sprzedam.
    Inna sprawa że to wg mnie nieudane silniki.
    Dodam że auto cały czas serwisowane.
    I w firmie od nowości.
  • Poziom 29  
    Co jest w ogóle z tymi silnikami 1.5 Dci? Znajomy kupił z bardzo małym przebiegiem clio, zmienia olej co roku, a silnik od początku bierze olej.

  • Poziom 35  
    Niestety nie są to udane silniki.
    W naszym służbowym wymiana oleju co 15 tyś i nie pomogło.
    Pewność mam bo szef osobiście jedzie z autkiem wszystko zdrowe ale jednak jest feler z silnikiem.
    Miałem kilka aut prywatnych i nie widziałem lawety w Kangoo już 3 razy.
    Auto 2002 rok blacha cacy ale co z tego.
    Kolejna kiszka tego silnika to wtryski sprawdź cenę i zwariujesz.
    Dodam jeszcze że auto nie widziało innej stacji jak SHELL bo oto szef dbał wyjątkowo ma być dobre paliwo.
    Teraz śmieję się (przez łzy) że lepiej było porządny olej mieszać z ropą bo pali tyle tego co drugiego (jak w dwusuwie).
  • Poziom 29  
    U znajomego w clio wszystko jest ok, przejechał 160tyś tylko dolewa olej. Jednak to jest irytujące, i w każdej chwili zużycie może się zwiększyć (teraz nie wiem ile dolewa).

  • Poziom 35  
    Powiem ci tak pogadamy jak zrobi ok 250 tyś.
    Jeśli to pierwszy silnik to zacznie się nawet ciut wcześniej.
    Zapewniam iż drugi tyle nie zrobi.
    Dziś po wizycie w serwisie dowiedziałem się iż te silniki to porażka i benzyna 1,4 1,6 wytrzyma więcej niz ten diesel.
    Kolejna wymiana silnika szacowana na ok 4-5 tyś pln.
    Pytanie co jeszcze wyjdzie po drodze.
    I czy ma to sens ekonomiczny.
    Myślę iż pierwsza wymiana nie powinna mieć miejsca sprzedać paści i kupić normalne auto.
    Miałem clio 2 przejściówkę i w pełni sprawne z przebiegiem 300k sprzedałem.
    To było auto te coraz nowsze to strach się bać.
  • Poziom 16  
    Za samą przekładkę śilnika wołają 800 zł .A gdzie rozrząd i płyny .Koszt używki około 1500 zł.Nie wiadomo w jakim stanie .Jeżdzę z tym silnikiem i braniem oleju od 2 lat .I tylko się zwiększa.Zawieszenie nowe markowe .Belka po remoncie turbina też.Zaryzykuję z tym remontem .Wtryski po regeneracji kupiłem już z uszkodzonymi .Przejechałem tym autem ok 100 tyś km.Na nowe nie ma kasy .
  • Poziom 29  
    1.5 dci 68km, W PB + lpg zrobisz remont głowicy i wyjdzie taniej w paliwie i naprawie :D
  • Poziom 16  
    Masz rację benzyna w tych autach sie sprawdziła diesel nie .Teraz podobno robią już lepsze.

  • Poziom 35  
    Zapomniałeś dodać przejedzie więcej benzyna z gazem te akurat są udane ale min 1,4 lub 1,6.
    Jeśli mam powiedzieć swoją opinie jestem super zniechęcony do silnika 1,5 DCI.
    Jest jeden wyjątek kupisz auto i za 3 lata do ludzi ale tylko tak.

    Dodano po 9 [minuty]:

    @marekwodniak Ale uwzględnij iż jak masz na wierzchu to albo sprzęgło albo coś innego pasuje zrobić.
  • Poziom 16  
    Auto ma nie całe 200 tyś km.Rozrząd zrobiony rok temu .Auto krajowe .Jestem 2 właśćicielem od 6 lat .Zrobiłem nim około 100 tyś km.Wiadomo jak coś wyjdzie to trzeba będzie zrobić .Sytuacja głupia gdybym nic wcześniej nie robił z nim to by nie było żal za groszę sprzedać .Buda ocynk nigdzie grama rdzy.
  • Poziom 30  
    Ricoh_220 napisał:
    Dodam jeszcze że auto nie widziało innej stacji jak SHELL

    To nie jest żaden wyznacznik,bo i tak biorą z orlenu.Podjedz na rozlewnie główna i zobaczysz jakie beczki stoją.
    marekwodniak napisał:
    Warsztat ma dobrą opinie i myślę że mechanik wie co będzie robił z tym silnikiem .Obliczył koszta na okolo 2.5 tyś.

    To koszt chyba samych cześci i koszty firm zewnętrznych typu szlifierz.
    U mnie zrobienie diesla to średnio 5.5 tyś zł na gotowo nie licząc układu paliwowego ,wiec te 2,5 tyś jakie powiedział Tobie to podejrzewam będzie "pudrowanie pryszcza"
  • Poziom 16  
    5.5 tyś to przekracza wartość mojego auta i nie miałoby sensu tyle ładować .Ja liczę tylko na to aby nie brało tyle oleju i pojeżdziło jeszcze ze 2-3 lata .Zrobi po 20 tym pojeżdze to opiszę jak się auto sprawuje.Dziękuje za odzew.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Dałeś do myślenia kolego .
  • Poziom 43  
    zfv napisał:
    Za taką cenę to się robi generalny remont lub kupuje sprawny silnik a nie tylko wymiana pierścieni.

    Masz wiedzę i orjętacje. Sama naprawa głowicy może kosztować 2tyś. Na ori częściach. Na zamiennikach 800-1000. Szlif wału 500 obróbka bloku 500. Do tego korby. A gdzie części i robota.
  • Poziom 43  
    Jak piszą wyżej co niektórzy koledzy, remont generalny jest zupełnie nieopłacalny a wymiana samych pierścieni i regeneracja głowicy, to pudrowanie syfa.
    Albo spróbować dorwać pewny słupek, albo sprzedać.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    marekwodniak napisał:
    bez wyjmowania silnika

    Miski nie odkręci bez opuszczenia sanek a tych nie odkręci tak od razu bo pewnie koszyki z nakrętkami poukręca-szybciej wydrze silnik ze skrzynią.
    Co do wymiany samych pierścieni:
    pitool napisał:
    pudrowanie pryszcza
  • Poziom 10  
    milejow napisał:
    Miski nie odkręci bez opuszczenia sanek
    oczywiście że odkręci