Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik nie pracuje na dwóch cylindrach Chrysler Voyager 3.3

17 Lip 2005 22:10 4464 7
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam bardzo duży problem z układem sterowania zasilania paliwowego w Chrysler Voyager 3.3 1994 . Dwa cylindry nie pracują. Posiadam osobiście warsztat samochodowy , ale niestety moj diagnosta nie może sobie z tym poradzić . Brak sygnału na wyjściu ze sterownika do dwóch wtryskiwaczy . Pierwsza jego diagnoza : uszkodzony sterownik . Swój sterowniik przełożyłem do drugiego pojazdu i jest wszystko O.K. Silnik pracuje bez problemu . Następnie przełożona została cewka i też jest O.K. Została sprawdzona przewodność przewodów elektrycznych pomiędzy sterownik a wtryskiwacze - przewody sa O.K. Skusiłem sie nawet na wymiane tych przewodów na których nie ma sygnalu do wtryskiwaczy i niestety bez zmian . Przy rozruchu na zimnym silniku sygnał jest ale bardzo krótko , po chwili zanika .Dwa cylindry nie pracują . Jeśli juz ktoś miał podobny problem proszę o pilny kontakt . A może ktos posiada schemat zasilania paliwowego do tego silnika , prosze o kontakt - sprawa jest bardzo pilna . Dziękuję .

    auto.lack.zary(malpa)wp.pl GG 2464391
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 21  
    nie wiem jak są rozwiązane wtryski w tym samochodzie ale : zaryzykowałbym stwierdzenie że sterownik pracuje z kontrolą prądu wtryskiwacza i w przypadku zwarcia niędzyzwojowego może powstać sytułacja w której przykładając zasilanie do wtrysku otworzymy go i ok (ręcznie) ale sterownik " widząc" niebezpieczeństwo uszkodzenia stopnia sterującego odłączy go; wydaje mi się że nie pozostaje nic innego jak obejżeć przebieg sterujący na oscyloskopie - wtedy kiedy się pojawia i zaobserwować wygasanie drgań elektrycznych - co się dzieje w momęcie wyłączania napięcia sterującego przez sterownik - czy występują "drgania gasnące indukcyjne"
  • TermopastyTermopasty
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    załączam oscylogramy - przebiegi wzorcowe ; ostatna "szpilka " świadczy o braku zwarcia w cewce wtryskiwacza

    kolego elektrit nie mam tyle doświadczenia co ty ale dlaczeo ten sterownik chodzi w innym aucie? jeśli możesz to podpowiedz bo w sumie interesuje mnie to a jeszcze tak złożonych sterowników nie naprawiałem.
  • Poziom 39  
    no to teraz przełóż dobre wtryskiwacze do twojego ,ale z innego auta
    myślę że równie dobrze może nawalać wtryskiwacz [to nie tylko cewka ,ale jakis tłoczek ,rdzenik ,coś się nagrzewa coś rozszerza ,coś przyciera -zbyt duży prąd wtedy też płynie i zabezpieczenie może zadziałać że nie wysyła dalszych impulsów
    to tak na chłopa -w końcu działa w innym aucie...
  • Poziom 10  
    Wtryskiwacze są O.K. . Jak przekładam z innego cylindra zasilanie wtryskiwacza na ten niepracujący to ten cylinder pracuje . Skusiłem sie nawet na mała próbę , na te dwa nie pracujace dałem zasilanie wtryskiwaczy z następnych dwóch ( wiem , ze tak nie wolno ) to jest prawie wszystko dobrze tzn na wolnych obrotach miesza ale na wysokich pracują wszystkie cylindry . zaraz też natychmiast to odłączyłem , żeby nie rozwalic sterownika bo i tak mogłby sie stać . Ma ktoś może schematy układu zasilania do tego silnika ??

    Dziekuję wszystkim za dotychczasowe rady . ale problem mam dalej nierozwiązany .

    Pozdrawiam Auto Lack
  • Poziom 21  
    no to pozostają 2 możliwości :

    1 uwalony sterownik - tylko nie mogę pojąć dlaczego chodzi w innym aucie

    2 któraś z kostek odstawia bardzo brzydki numer i nie łączy
  • Poziom 10  
    Sterownik na 100 % jest O.K. Dzisiaj jeszcze raz zrobiłem przekładkę . Z mojego przelożyłem do Chrysler'a znajomego i motor pracuje bez zarzutu !!