Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik nie pracuje na dwóch cylindrach Chrysler Voyager 3.3

AutoLack 17 Jul 2005 22:10 5457 7
  • #1
    AutoLack
    Level 10  
    Witam

    Mam bardzo duży problem z układem sterowania zasilania paliwowego w Chrysler Voyager 3.3 1994 . Dwa cylindry nie pracują. Posiadam osobiście warsztat samochodowy , ale niestety moj diagnosta nie może sobie z tym poradzić . Brak sygnału na wyjściu ze sterownika do dwóch wtryskiwaczy . Pierwsza jego diagnoza : uszkodzony sterownik . Swój sterowniik przełożyłem do drugiego pojazdu i jest wszystko O.K. Silnik pracuje bez problemu . Następnie przełożona została cewka i też jest O.K. Została sprawdzona przewodność przewodów elektrycznych pomiędzy sterownik a wtryskiwacze - przewody sa O.K. Skusiłem sie nawet na wymiane tych przewodów na których nie ma sygnalu do wtryskiwaczy i niestety bez zmian . Przy rozruchu na zimnym silniku sygnał jest ale bardzo krótko , po chwili zanika .Dwa cylindry nie pracują . Jeśli juz ktoś miał podobny problem proszę o pilny kontakt . A może ktos posiada schemat zasilania paliwowego do tego silnika , prosze o kontakt - sprawa jest bardzo pilna . Dziękuję .

    auto.lack.zary(malpa)wp.pl GG 2464391
  • #2
    małek
    Level 21  
    nie wiem jak są rozwiązane wtryski w tym samochodzie ale : zaryzykowałbym stwierdzenie że sterownik pracuje z kontrolą prądu wtryskiwacza i w przypadku zwarcia niędzyzwojowego może powstać sytułacja w której przykładając zasilanie do wtrysku otworzymy go i ok (ręcznie) ale sterownik " widząc" niebezpieczeństwo uszkodzenia stopnia sterującego odłączy go; wydaje mi się że nie pozostaje nic innego jak obejżeć przebieg sterujący na oscyloskopie - wtedy kiedy się pojawia i zaobserwować wygasanie drgań elektrycznych - co się dzieje w momęcie wyłączania napięcia sterującego przez sterownik - czy występują "drgania gasnące indukcyjne"
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    małek
    Level 21  
    załączam oscylogramy - przebiegi wzorcowe ; ostatna "szpilka " świadczy o braku zwarcia w cewce wtryskiwacza

    kolego elektrit nie mam tyle doświadczenia co ty ale dlaczeo ten sterownik chodzi w innym aucie? jeśli możesz to podpowiedz bo w sumie interesuje mnie to a jeszcze tak złożonych sterowników nie naprawiałem.
  • #5
    jannaszek
    Level 39  
    no to teraz przełóż dobre wtryskiwacze do twojego ,ale z innego auta
    myślę że równie dobrze może nawalać wtryskiwacz [to nie tylko cewka ,ale jakis tłoczek ,rdzenik ,coś się nagrzewa coś rozszerza ,coś przyciera -zbyt duży prąd wtedy też płynie i zabezpieczenie może zadziałać że nie wysyła dalszych impulsów
    to tak na chłopa -w końcu działa w innym aucie...
  • #6
    AutoLack
    Level 10  
    Wtryskiwacze są O.K. . Jak przekładam z innego cylindra zasilanie wtryskiwacza na ten niepracujący to ten cylinder pracuje . Skusiłem sie nawet na mała próbę , na te dwa nie pracujace dałem zasilanie wtryskiwaczy z następnych dwóch ( wiem , ze tak nie wolno ) to jest prawie wszystko dobrze tzn na wolnych obrotach miesza ale na wysokich pracują wszystkie cylindry . zaraz też natychmiast to odłączyłem , żeby nie rozwalic sterownika bo i tak mogłby sie stać . Ma ktoś może schematy układu zasilania do tego silnika ??

    Dziekuję wszystkim za dotychczasowe rady . ale problem mam dalej nierozwiązany .

    Pozdrawiam Auto Lack
  • #7
    małek
    Level 21  
    no to pozostają 2 możliwości :

    1 uwalony sterownik - tylko nie mogę pojąć dlaczego chodzi w innym aucie

    2 któraś z kostek odstawia bardzo brzydki numer i nie łączy
  • #8
    AutoLack
    Level 10  
    Sterownik na 100 % jest O.K. Dzisiaj jeszcze raz zrobiłem przekładkę . Z mojego przelożyłem do Chrysler'a znajomego i motor pracuje bez zarzutu !!