Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW LUPO 1.4 16V 99r - Lupo dymi na biało :((

04 Sty 2017 22:52 1398 4
  • Poziom 2  
    Witam,

    zakupiłem Lupo 99r 1.4 16v (75ps) i niedługo po zakupie padła uszczelka pod głowicą. Mechanik oprócz naprawy uszczelki polecił mi zrobić remont kapitalny silnika - silnik chodził jak disel.
    Zostało zrobione:
    - wymiana panewek korbowodowych
    - wymiana pierścieni tłokowych
    - naprawa głowicy kompleksowa
    Po naprawie silnik ma moc, płyn chłodniczy nie ucieka a oleju nie przybywa ani ubywa. Dzwięk silnika pozostał oraz co bardzo mnie martwi samochód dymi po ok 2 min po zostawieniu go na wolnych obrotach i nierówno pracuje.

    -po naprawie sprawdziłem ciśnienie na cylindrach - ok
    - auto przejechało ok 800 km od remontu
    - sprawdzałem na stacji diagnostycznej spaliny , sondę - ok
    - filtr powietrza , świece, kable wymienione na nowe

    Nie mogę zdiagnozować przyczyny dymienia ( biały gęsty dym), czy miał ktoś podobny przypadek albo pomysł co to może być?
    Czy mogą to być zacinające się popychacze hydrauliczne?

    z góry dzięki za odp.
  • Poziom 35  
    Czy na pewno nie ubywa Ci płynu w układzie. Znam przypadek, że w Lanosie dopiero za 3 razem wykonano właściwe badanie głowicy i okazało się, że głowica do wymiany (pęknięta). Usterka ujawniała się po zagrzaniu silnika i wówczas za autem ciągnęła się smuga "białego dymu". Auto naprawiano w różnych zakładach, oczywiście za każdym razem liczono sobie za sprawdzenie głowicy na nieszczelność.
    Odnośnie hałasu silnika przypominającego pracę diesla, to podam przypadek też dot. VW Polo (poj. 1,050), sprawdzono ciśnienie oleju oraz w cylindrach, zmieniono hydrauliczne popychacze, sprawdzono ustawienie rozrządu i "klekot" nadal był słyszalny, szczególnie na pewnych obrotach silnika. Z mechanikiem doszliśmy do wniosku, iż sprawcą mógł być któryś ze sworzni tłokowych, pomimo tego auto było sprawne. Mówi się, że ten typ silników tak ma.
  • Poziom 2  
    Ale czy jeżeli czujnik spalania stukowego byłby uszkodzony to nie pokazał by się błąd na komputerze? U mnie brak błędów.
    Hałas tego silnika już zostawiam w spokoju, pogodziłem się z tym. Wymieniłem na dniach jeszcze raz olej na 5w40 i dolałem przed zmianą płukankę.
    Trochę jakby teraz mniej dymi ale muszę jeszcze poobserwować czy sobie nie wmawiam.
  • Poziom 11  
    Przy takich temperaturach to co bys nie zrobil to i tak bedzie dymil. Proponuje jezdzic i obserwowac co jakis czas jak wyglada stan wody i oleju.