Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji

lz11980 04 Jan 2017 13:10 17520 10
  • #1
    lz11980
    Level 18  
    Odświeżę temat sterownik ECS930A CDM9 , 3 płytki w serowniku + 2 w silniku, napęd nie rusza w żadną stronę po naciśnięciu guzika góra/dół nie ma reakcji na płytkach, po włączeniu zasilania na płytce nr 1 migają w miarę miarowo 2 czerwone diody RXD i TXD, przestawienie potencjometrów T1 i T2 na minimum nie pomaga (odpowiadają one za czas auto zamknięcia i świecenia lampy), na plycie nr 3po zwarciu styków 12-13 na x1 zapalają się 2 diody żółte od czujnika listwy zgnieceniowej, po przełączeniu SW1 na on zapala się dioda czerwona ale naciskanie przycisku dół i listwy zgnieceniowej nie uruchamia silnika , zakładam że w silniku przy obrocie blokady sprzęgła powinien być dodatkowy włącznik lecz nijak nie mogę wyciągnąć płytki falownika. Przyjąłem też że na płytce nr 2 na złączu X13 powinny być zwarte 1-3 (zresztą rozwarcie nie pomaga) odpowiada za blokadę otwarcia. na 4 zdjęciu jest wszystko podłączone , zamiast czujnika ciśnieniowego podpiąłem zwykły włącznik. Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #2
    damek_2009
    Level 2  
    Witam

    Rozumiem że po zdjęciu zasilania i ponownym podłączeniu silnik nie rusza. Mrugające czerwone diody są od fotokomórek jest to prawidłowy objaw. Styki 12 - 13 wejście impulsowe NO - zamknij jak dobrze pamiętam. Żółte diody są od czujnika pneumatycznego, powinny cały czas świecić a po wciśnięciu uszczelki zgasnąć i po chwili zapalić się ponownie. Czy po przełączeniu SW1 i naciśnięciu przycisku otwórz silnik również nie rusza? Aby wyciągnąć płytkę falownika należy odkręcić dwie słabo widoczne śrubki na obudowie silnika na klucz imbusowy lub torx, po tym delikatnie odsunąć plastikowe, białe zatrzaski i wyciągnąć płytkę. Sprawdzić należy także taśmę klawiatury - często cieniutkie ścieżki się przerywają szczególnie w pomieszczeniach wilgotnych ( myjnie itp.), wyłącznik stop czy na pewno zwiera. Pomiędzy stykami 9-10 powinna być zworka.
  • #3
    lz11980
    Level 18  
    Zworka 9-10 jest , diody czerwone migają w miarę regularnie, czujnik pneumatyczny zastąpiony wyłącznikiem, po właczeniu sw1 na ON zapala się czerwona dioda obok 2 zółtych jest reakcja na naciśnięcie do góry gaśnie dioda czerwona dopuki trzymam wciśnięty przycisk na obudowie na wciśnięcie przycisku w dół nie ma reakcji, udało się wyciągnąć falownik z obudowy, płytki czyste bez zaśniedzeń , okazuje się że jest tylko czujnik termiczny na końcu płytki , do silnika idą 3 przewody : czarny, czerwony i brązowy, teraz jest pytanie czy jest to silnik 1 czy 3 fazowy, zagadka jest stąd że na mostku prostowniczym na płytce falownika na 2 środkowych stykach jest 230V natomiast na zewnętrznych jest 725 V (3 razy sprawdzałem), aha na płytce z pomarańczowym przekaźnikiem jest dioda zielona która też nie reaguje jest patrząc po ścieżkach sygnalizująca zadziałanie przekaźnika od blokady zewnętrznej otwarcia. co ciekawe mam 2 takie same zestawy central i obie zachowują się tak samo, jutro sporobuje załatwić dodatkowy silnik z centralą zasialnia i falownikiem, jeżeli silnik jest 1 fazowy to skłaniam się do zastosowania zwykłej centralki do silnika z napędu przesuwnego dołożyłbym jedynie krańcówki i powinno ś igać, tak zresztą przerobiłem sterowanie wa100.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #4
    lz11980
    Level 18  
    Po całym dniu rozkręcania silnika i porównywaniu z działającym , wniosek jest taki silnik nie działa z powodu czujnika wysprzęglenia napędu, ale żeby nie było łatwo to okazało się po całkowitym rozebraniu przekładni że jest to czujnik magnetyczny więc chyba halla takie ma oznaczenia: A 20E 0948 049A, umieszczony na płytce falownika, natomiast w komorze przekładni jest wychylany magnesik który poprzez aluminiową obudowę ma na niego działać jak jest zasprzęglony napęd i rozłączać jak jest wysprzęglony . zadziałąłem na czujnik (po wyjęciu elektroniki z obudowy i wstępnym złożeniu silnika z przekładnia) magnesem (miałem pod ręką magnes z rozebranego dysku), i działa tzn kręci w obie strony, szukałem na internecie ale takiego magnesu nie znajdę chyba ze ze starego napędu , więc jutro runda po elektronikach, i niestety żeby wyjąć silnik trzeba było fizycznie zadziałąć na symering więc dalsze składanie jutro. jak skończę postaram się zamieścić dla potomnych kilka fotek z etapów rozbiórki napędu crawford. na zdjęciu zarówno czujnik jak i feralny magnesik. Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
  • Helpful post
    #5
    lz11980
    Level 18  
    Dla potomnych i ciekawych jak wygląda Crowford "1m" w środku instrukcja demontażu motoreduktora 1M Crawford:

    1.Odkręcamy pokrywę elektroniki na silniku 3x trox,
    Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
    2. Odpinamy uziemienie od silnika (wsuwka z zapadką)
    3. Odblokowujemy plastikowe białe zatrzaski i ostrożnie demontujemy płytkę falownika poprzez wyciągnięcie, aha trzeba jeszcze odkręcić 2 śrubki od zewnętrznej strony które trzymają radiator falownika .
    Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
    4. Zdejmujemy zaciski silnika , 3 kabelki czarny, czerwony i pomarańczowy
    5. Odpinamy sprężynkę trzymającą pokrywę silnika, demontujemy czarną zębatą tarczę od licznika obrotów (ona jest montowana na wcisk więc delikatnie) i siłowo wybijamy tą pokrywę , ja zrobiłem to za pomocą imbusa i szczypiec morsa dodatkowo używając młotka
    6. Teraz niestety też siłowo musimy wybić wirnik z łożyska, ciężko ale da radę
    Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
    7. Siłowo i niestety z uszkodzeniem (brak podejścia) musimy wyjąć symering wału silnika dlatego ze pod symeringiem jest sprężynowe zabezpieczenie łożyska (seger) które udało się wyciągnąć za pomocą 2 śrubokrętów i haczyka
    Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
    8. Odkręcamy pokrywę przekładni 4x torx, delikatnie pobijając od spodu śrubokrętem żeby nie uszkodzić oringu na pokrywie i nie wylać oleju podnosimy pokrywę , zejdzie z łożyskiem lub nie (łożysko i tak trzeba zdemontować)
    Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
    9. Teraz delikatnie przekręcając koło przekładnik musimy wybijać wałek ślimaka z łożyskiem ( inaczej nie da rady zdemontować koła ślimakowego)
    Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
    10. U mnie nie trzeba było całkowicie wybijać łożyska silnika wystarczyło aby wałek z niego wyskoczył co pozwala odchylić go i zdemontować koło zębate
    Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
    11. Po wyjęciu sprzęgła z wałem mamy widoczny wychylany element z magnesem
    Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
    12. Warto sprawdzić i wymienić oringi na grzybkach wysprzęglających ( na zdjęciu widać jak jest dorobiony element )
    Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji
    13. Składamy w odwrotnej kolejności.
    14. należy zwrócić uwagę żeby szeroka tulejka grzybka zahaczała o tarczę ślizgową sprzęgła bo inaczej nie nastąpi wysprzęglenie
    Automatyka Crawford ECS930A + CDM9 poszukuję instrukcji

    Dodano po 2 [godziny] 21 [minuty]:

    I jeszcze trochę materiałów, jedyne jakie udało się znaleźć w internecie, może komuś się przyda
  • #6
    lz11980
    Level 18  
    Niby wszystko jest ok ale potrzebuję zmienić kierunek obrotów silnika, zasilanie jest 230V z falownika wychodzi 3 fazy na uzwojenie stojana, i teraz jak przełożę1 przewód to kręci w odwrotną stronę ale z dużo mniejszą siłą, niestety firma Crawford to taka tajna firma że nie udziela żadnych informacji poza tą że można ich serwis umówić a co za tym idzie 500 zł za przyjazd + extrasy, zresztą dodzwonienie się do ich serwisu poza infolinią to już wyczyn.... Może ktoś już kombinował ze zmianą obrotów w Crowfordzie 1m Cdm9 930A,
  • #7
    lz11980
    Level 18  
    To już koniec, silniki oba działają choć nie do końca tak jak bym chciał...
    W jednym sterowaniu zablokowała się funkcja automatycznego zamykania pomimo wszystkich DIP i potencjometrów na OF, niestety nie udało się ustalić w jaki sposób przestawia się kierunek obrotów silnika więc zmuszony byłem na zmianę sposobu mocowania silnika, ale jak na bramę i motoreduktory z co najmniej 10 letnim stażem działają super i o wiele ładniej niż np nowy Wiśniowski.
    Sposób programowania drogi jest taki: ustawić bramę około 150 cm od podłogi, przestawić przełącznik SW1 obok czerwonej diody na ON, przemieścić bramę do pozycji około 100 cm nad posadzką, nacisnąć na dolną uszczelkę tak aby żółte diody zgasły teraz po naciśnięciu strzałka w dół brama powinna pojechać do dołu do posadzki i potem z automaty do góry do odboi i się zatrzymać. WAŻNE jak nie ma posadzki musi byćcoś podstawione w światło bramy tak aby zadziałała uszczelka pneumatyczna bo inaczej brama nie będzie wiedziała kiedy stanąć. Następnie przełączamy SW1 na OFF i teraz po naciśnięciu w dół brama powinna przejechać do dołu i do góry i na tym koniec,

    Na Koniec tylko dodam że straciłem kupę czasu żeby porozmawiać z kimś z Crawford Polska czyli ASSAABLOY ale okazało się, że albo nie mają pojęcia o tym napędzie albo w sporej większości nie chcą pomóc bo oni zarabiają na serwisach i mogą mi zaproponować przyjazd serwisu z Warszawy do przestawienia kierunku obrotów. Oczywiście nie potwierdzili że serwisant będzie miał pojecie o tym napędzie !!! płatne tak czy inaczej za przyjazd. U nich jest wszystko tak tajne że mają zakaz podawania innych numerów jak na infolinię do umawiania serwisu nie ma też możliwości dowiedzenia się o części zamienne bo ich serwisanci jak przyjadą to stwierdzą co jest uszkodzone i wtedy przyjadą jeszcze raz i ewentualnie naprawią.
    W takim razie życzę im powodzenia na naszym mało bogatym rynku a ja tak czy inaczej kiedyś w końcu poznam ich tajniki ;)
    Dla zainteresowanych mogę udostępnić tą niewielką ilość informacji jaką udało mi się w internecie znaleźć do CDM 5,9, 10 hcs
  • #8
    doortech
    Level 1  
    Cześć. Mogę ci pomóc.

    Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

    Instalacja i rozpoczęcie korzystania z jednostki sterującej

    Uwaga: przed instalacją należy wyłączyć i włączyć zasilanie!

    1. Odblokować drzwi, ustawić je na wysokości 1,5 m nad podłogą i zatrzasnąć. Włącz zasilanie.
    2. Zaznacz ,,pozycję 1m" nad podłogą na prowadnicy drzwi
    3. SW1 ,,WŁ.".
    4. Przytrzymaj, aby uruchomić w dół (przycisk Góra lub Dół), aż gumowa krawędź uszczelniająca znajdzie się na miejscu ze znakiem 1m. (Dostosuj za pomocą przycisków w górę / w dół). Drzwi są teraz zatrzymane na znaku.
    5. Ściśnij mocno gumową uszczelkę ręką w krótkim impulsie, a następnie zwolnij. Diody LED D4 i D5 na chwilę wyłączają się.

    VL Drum

    6. Bęben VL (bęben z pełnym nachyleniem) :P ush Down. Drzwi opuszczają się na podłogę i do góry do pozycji pełnego otwarcia.
    Bębny SL, LL i HL

    7. Bębny SL, LL i HL (Bęben o połowie nachylonej lub prostej) Wciśnij w dół. Drzwi opadają na podłogę i cofają się. Kiedy górna część bramy znajduje się pośrodku zagięcia szyny / lub gdy linka dochodzi do prostej części bębna, naciśnij stop. Następnie push up. Drzwi przesuwają się teraz do pozycji całkowicie otwartej.

    NB! Jeśli instalacja nie powiedzie się między punktami 1-7, wyreguluj moment obrotowy.

    8. SW1 WYŁ. Drzwi są gotowe do pracy po 2 sekundach.

    Instalacja została zakończona.

    Jak wyregulować moment obrotowy (siłę)
    Jeśli instalacja nie powiedzie się _ podczas_ normalnej instalacji, wykonaj następujące czynności:

    UWAGA!
    Moment obrotowy zawsze zaczyna się za pierwszym razem od pierwotnego ustawienia fabrycznego, czyli kroku 9 z 15.

    1. Wyłącz zasilanie. SW1 i SW2 są wyłączone
    2. Odblokować drzwi, ustawić je na wysokości 1,5 m nad podłogą i ponownie zatrzasnąć.
    Włącz zasilanie. SW2 w ON. Ustaw SW1 na ON, a następnie ponownie na OFF.
    3. Przytrzymaj przycisk STOP i jednocześnie naciśnij;
    - przycisk UP raz, dla silniejszego operatora.
    - raz przycisk DÓŁ, dla słabszego operatora.

    UWAGA! Każde naciśnięcie przycisku UP lub DOWN sprawia, że operator jest silniejszy lub słabszy.

    4. Moment obrotowy jest teraz ustawiony. Wyłączyć przełącznik nastawczy momentu obrotowego SW2.

    5. Jeśli moment obrotowy jest nadal zbyt słaby lub zbyt duży, powtórz kroki 2-4 ponownie.

    ---

    Drzwi powinny być teraz gotowe do użycia. Jeśli napęd spadnie podczas naciskania na wyświetlaczu w górę, spowoduje to automatyczną zamianę faz przez jednostkę sterującą i nie należy się tym martwić.
  • #9
    mikumar
    Level 1  
    Szanowny Panie, Pani,
    Dzień dobry Tu Kumar z Doha w Katarze.
  • #10
    roton
    Level 11  
    Dzień dobry.
    Pozwoliłem sobie podłączyć się do tematu, gdyż widzę, że panowie posiadacie wiedzę prawie tajemną. Ja około 1 rok temu kupiłem bramę, napęd i sterowanie
    Crawford 1m. Całość pochodzi z demontażu ale była w stanie doskonałym.
    Firma, od której nabyłem urządzenie dokonała montażu i uruchomienia. Wszystko działało w miarę dobrze przez kilka tygodni. Pojawił się problem z zamykaniem bramy przy pomocy pilota. Podejżenie padło na wyłącznik ciśnieniowy podłączony wężykiem do dolnej uszczelki. Sprzedawca podesłał serwisanta, który pobawił się z wyłącznikiem i centralką. Znowu przez kilka dni wszystko działało. Jednak z upływem czasu eksploatacja bramy stawała się coraz bardziej upierdliwa. Na polecenie otwarcia brama jedzie w górę automatycznie. Polecenie zamknięcia, brama jedzie automatycznie lub nie rusza wogóle. Kilka cykli otwarcia i zamknięcia jest ok, a potem brak reakcji. Tak zachowuje się na polecenia z pilota.
    Z przycisków jest podobnie, z tą różnicą, że trzymając przycisk zamykania jedzie tak długo jak trzymam przycisk. Sprzedawca bramy przestał odbierać telefony, więc zacząłem sam "doktoryzować" się z tej bramy. O serwisie Crawford powiem tylko tyle, że ich postawa jest obrzydliwa i nie na polskie realia. Do rzeczy. Sprawdziłem bardzo dokładnie i wielokrotnie działanie wyłącznika ciśnieniowego. Regulowałem jego czułość oraz czas odpowietrzenia. Po każdej takiej interwencji brama zaczynała działać prawidłowo, ale tylko na kilka, kilkanaście cykli. Nabyłem nowy wyłącznik ciśnieniowy. Po jego zamontowaniu nic się nie zmieniło. Cała ta zabawa doprowadziła do tego iż obecnie pojawił się jeszcze jeden problem. Gdy brama automatycznie jedzie do góry i nacisnę przycisk STOP, to brama zatrzymuje się, ale ponownie już nie rusza, ani w dół ani do góry. Muszę kombinować, wysprzęglać bramę i opuszczać ją ręcznie. Po takiej kombinacji brama znowu działa ale tylko do kolejnego nacisnięcia STOP. Reasumując, chciałbym wyzerować wszystkie zaprogramowane parametry i spróbować ponownie zaprogramować pracę bramy. Może to spowoduje, że sprzęt zacznie działać prawidłowo. Chciałbym też aktywować funkcję automatycznego zamykania po zadanym czasie. Niestety nie znalazłem żadnego manuala jak to zrobić. Proszę kolegów o pomoc.
    Pozdrawia - Robert.
  • #11
    waldek418
    Level 2  
    Cześć zamykanie czasowe aktywuje się poprzez przytrzymanie stopu,otwierania i zamykania razem.przez 6 sek. Po tym czasie należy zwolnić przyciski a na wyświetlaczu pojawi się kropka
    Czas ustawiasz górnym potęciometrem