Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xeony w motocyklu kilka pytań - Xeony kilka pytań

05 Sty 2017 03:58 903 11
  • Poziom 4  
    Witam wszystkich, chcę zamontować xeony w motocyklu a dokładniej to tu jest link do filmiku na YT dodam że chcę zamontować do dokładnie tego samego motocykla jak na filmie oto link ;
    https://youtu.be/qszPRig8LrQ
    I teraz moje pytanie czy gdy kupię xeona np 6000k to nie spali on lampy bo mam plastikową (ktoś mi to gdzieś mówił że potrafi spalić i trzeba do xeonow specjalne lampy czy szkło...), czy może trzeba jakieś soczewki? ;)
    I drugie pytanie czy latanie z takimi xenonami jest legalne?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 43  
    Shokei11 napisał:
    I drugie pytanie czy latanie z takimi xenonami jest legalne?
    Nie. N I E ! Troche tego w Polsce pilnuja, łapią, wiec malo tego. Tu u mnie w Surinamie taki zestaw chińskich ksenonów montuje sobie niemal co drugi kretynek , nawet do Yamahy Mate 50 , bo Policja tutejsza ma to gdzieś. Zwariować można w nocy, gdy tacy świecą, trzęsie się i drga taki reflektor i jeszcze jedzie wężykiem. Dobrze, że zapytałeś :D po seansie w ,,Kinie You Tube"
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 4  
    Czyli co w Polsce za zamontowanie xenona i używane go zabiorą mi dowód i nie przejdę przeglądu?
  • Poziom 43  
    Jeżeli niefabryczny reflektor, to tak. Zauważ Kolego Drogi, że reflektory ksenonowe fabrycznie ma zamontowanych tylko trochę motocykli z wyższej półki cenowej.. I nie sugeruj się You Tube, bo to z bzdur słynie.
  • Poziom 4  
    Przeglądając i czytając setki artykułów w internecie i gazetach nikt nie potrafi sprecyzowac jak naprawdę wygląda montaż lamp Xenonowych...

    z tego co ustalilem (wnioskując z tego co przeczytalem) to :

    1. Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).

    2. przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.

    3. Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.

    4. rozmowa z podkom. Piotrem Sroką, specjalistą Wydziału Ruchu Drogowego KWP Lublin

    - Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    - Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.
    - Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?

    - Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.
  • Poziom 43  
    Shokei11 napisał:
    - Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami
    I tutaj masz swojego ,,pogrzebanego pieska" :cry: Jeżeli Diagnosta (nieskorumpowany :D ) wyda Ci pozytywna opinie przy samowolnej wymianie lamp na ksenonowe, bez homologacji do tego wyrobu i homologacji jego pracy w tym motocyklu, to ja pójdę pieszo na pielgrzymkę do Mekki. :D Zwyczajnie i po prostu - nie można. Sprawdź, czy Twój pojazd w jakiejś wersji jest wyposażony w światła główne ksenonowe, a jeżeli tak, to zakup zestaw - lampa, palnik ksenonowy, przetwornica, i resztę elementów zgodnie ze specyfikacja homologacji i wtedy montuj. Z resztą zaraz ktoś tu nadejdzie i potwierdzi moją opinię.
  • Poziom 4  
    Nie wiem czy wiesz ale np u nas podbijają tzw przegląd nawet gdy motocykl stoi w garażu z rozebranym silnikiem u nas masa takich przypadków... Więc doszedłem do wniosku że te xenony przejdą... ;)
    Tylko mam wątpliwości co do pierwszego pytania...


    Moderowany przez manta:

    3.1.1. Nie udostępniaj nielegalnych materiałów bądź innych informacji naruszających prawo.

    Ostrzeżenie.

  • Poziom 43  
    Shokei11 napisał:
    Tylko mam wątpliwości co do pierwszego pytania...
    A co do oślepiania innych użytkowników drogi i narażania ich na wypadek, nie masz ? Dobranoc ! Poszło do Moda.
  • Poziom 4  
    Jakie oślepienie? Wystarczy dobrze ustawić.
  • Poziom 39  
    Shokei11 napisał:
    Jakie oślepienie? Wystarczy dobrze ustawić.


    Jak już doczytałeś i dopytałeś tu i tam, to dowiedz się po co jest system poziomowania reflektora.
    Jeśli producent w danym modelu pojazdu, homologował go jako wyposażony w światła zwykłe i ksenony, to w drugim przypadku przystosował go do świateł tego typu, czujniki położenia osi, system spryskiwaczy, sterowniki i soft, a także instalacja elektryczna.
    Nabywasz pojazd z zwykłym oświetleniem, chcesz założyć ksenony, więc implantujesz komplet z drugiego. To jest legalne i nie powoduje oślepiania innych.
    Nabycie chińskiej lampki, ze znaczkiem homologacji, nie pozwala na legalny montaż takowej, gdyż Twój pojazd nie był nigdy homologowany, jako posiadający źródło światła typu ksenon.
  • Poziom 22  
    To i ja dodam coś od siebie koledzy zauważcie że jeśli nie daj Boże bedzie wypadek nawet nie z waszej winy, wtedy szanowny ubezpieczyciel może wam pokazać środkowy palec. I co ? Wtedy bedzie płacz ze na motocykl który tyle zbieraliście i szykowaliście musicie od nowa remontować, Koledzy chcecie mieć dobre światła olejcie te pseudo ksenony, po prostu wyczyście porzadnie lampę, zregenerujcie odbłyśnik i wstawcie porządne żarówki ale nie za 5zł ale konkretnej firmy i uważam że wtedy bedą lampy świecił tak jak potrzeba a wy nie będziecie się martwić.
  • Poziom 9  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Shokei11 napisał:
    - Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami
    I tutaj masz swojego ,,pogrzebanego pieska" :cry: Jeżeli Diagnosta (nieskorumpowany :D ) wyda Ci pozytywna opinie przy samowolnej wymianie lamp na ksenonowe, bez homologacji do tego wyrobu i homologacji jego pracy w tym motocyklu, to ja pójdę pieszo na pielgrzymkę do Mekki. :D Zwyczajnie i po prostu - nie można. Sprawdź, czy Twój pojazd w jakiejś wersji jest wyposażony w światła główne ksenonowe, a jeżeli tak, to zakup zestaw - lampa, palnik ksenonowy, przetwornica, i resztę elementów zgodnie ze specyfikacja homologacji i wtedy montuj. Z resztą zaraz ktoś tu nadejdzie i potwierdzi moją opinię.

    Tak:) przede wszystkim wracając do praw fizyki ... Każda barwa światła ma swoją częstotliwości - długość fali co za tym idzie ma odpowiedni kąt załamania promienia ( widać to na przykładzie tęczy) wiec co za tym idzie geometria lampy przystosowanej do żarówek typu halogen nie może być taka sama jak do palnika który ma inną barwę...