Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 460 - Gdzie jest czujnik temperatury płynu silnika

05 Sty 2017 17:54 3852 3
  • Poziom 10  
    Problem tkwi w tym, iż na zegarach nie chce się podnieść wskazówka od temperatury płynu w silniku.

    Wymieniłem czujnik temperatury który jest z prawej strony silnika nad podstawą olejową i nic się nie zmieniło.

    Orientuje się ktoś czy sygnał na wskazówkę idzie z tego czujnika na zegary ?

    Wyszperałem w internecie jeszcze jeden czujnik temperatury o numerach 2693111 ale w sklepie sprzedawca twierdził, że to jest czujnik ale od temperatury powietrza...
  • Specjalista - DAF Trucks
    Czujnik czynny temperatury płynu chłodzącego jest nad pokrywą filtra oleju czyli ten, który wymieniłeś.
    Sygnał z czujnika jest przekazywany do DMCI ECU a ten za pośrednictwem V-CAN1 przesyła sygnał cyfrowy do DIP-a.
    Uważam, że to nie czujnik. Sygnał czujnika jest monitorowany pod względem wiarygodności sygnału, otwartego obwodu i zwarcia, ponadto zwarcia do masę lub do zasilania.To jest czujnik typu NTC resistor podłączony do obwodu 5V gdzie wiarygodny sygnał wyjściowy w obwodzie zawiera się w przedziale od około 0.5V do około 4.5V zależnie od rezystancji wewnętrznej.W przypadku awarii jak powyżej system generuje Engine Warning i zapali lampkę MIL.
    sprawdź czy w wypiętej wtyczce czujnika (bez podłączonego czujnika) masz zasilanie na czujnik 5V (przy włączonej stacyjce).
  • Poziom 10  
    Dzięki kolego za podpowiedź, była pomocna, napięcie na czujniku świrowało od 1,5 do 6 V, więc rozprułem wiązkę i okazało się, że przewody zaczęły korodować.



    Mam jeszcze inny problem z tym autem.... ucieka gdzieś płyn chłodniczy i to bardzo dużo jakiś litr na 100km wszystko suchutkie, zero wycieków i w dodatku mam wrażenie, że czuję zapach oleju napędowego w zbiorniczku płynu.

    Jedyne co przychodzi mi do głowy to głowica, ktoś wie jak to sprawdzić ?
  • Pomocny post
    Specjalista - DAF Trucks
    Jesteś pewien, że nie wycieka pomiędzy modułem olejowym a przodem silnika (z plastikowej rurki łączącej)? Ponadto, sprawdzałeś, czy nie przedostaje się do kompresora i jest w zbiornikach powietrza?