Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel corsa B - po postoju nie zapala

05 Sty 2017 18:52 1053 13
  • Poziom 4  
    Witam, mam podobny problem. Samochód do tej pory odpalał prawidłowo jednak ostatnio miałem taki problem. Mianowicie po krótkim postoju nie mogłem odpalić , kiedy udało mi się "pchnąć" pojawiły się wysokie obroty ( 3000), przestał działać prędkościomierz oraz licznik km, również wskaźnik paliwa. W takim stanie udało mi się przejechać ok 20km, po czym samochód "zgasł". Zostawiłem go w takim stanie wracając na drugi dzień z zamiarem holowania ale kiedy na holu udało się odpalić wszystko wróciło do normy. Minął tydzień i sytuacja się powtórzyła. Pomierzyłem napięcie ładowania(14.3 V), bezpieczniki KL 15 i pozostałe są w porządku. Proszę o pomoc,co jeszcze mogę sam wykonać aby zlokalizować przyczynę.

    Wydzielono z tematu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3216403.html
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    Uzupełnij informacje o modelu silnika

    Mod.[CameR]
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Opcje są dwie albo nie ma co palić albo czym palić ;). Na dobry początek sprawdź zasilanie w paliwo oraz świece ( czy w ogóle jest iskra ). Co ważne daj znać czy iskra jest na wszystkich świecach. Opisz również jaki rok auta jaki silnik itd.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Zacznij od wszystkich widocznych złączy elektrycznych pod maską. Należy je porozłączać, psiknąć jakimś wd-40 albo czymś podobnym i połączyć ponownie. Objawy wskazują na brak styku na którymś złączu. Jak to nie pomoże to elektryk.
  • Poziom 13  
    mendos4 napisał:
    Zacznij od wszystkich widocznych złączy elektrycznych pod maską. Należy je porozłączać, psiknąć jakimś wd-40 albo czymś podobnym i połączyć ponownie. Objawy wskazują na brak styku na którymś złączu. Jak to nie pomoże to elektryk.


    Elektronikę WD-40 ??? Weź się kolego zastanów, jeśli już to płynem typu kontakt.
  • Poziom 4  
    Opel Corsa B poj. 1195 33kW 97r. dzisiaj już raczej nic nie zobaczę, samochód nie jest garażowany a temp. na zew. niska. Obecnie podłączyłem akumulator. Jutro jeszcze raz sprawdzę napięcie ładowania ( również z obciążeniem ) i czy nie ma może poboru prądu kiedy nie jest uruchomiony. Najbardziej mnie martwi ten brak wskazań prędkości i przebytych km przy jednoczesnym zaniżonym poziomie paliwa. Nie wiem co może być przyczyną bo jak wspomniałem po odczekaniu kilku godzin i uruchomieniu np. z holu wszystko wraca do normy. Na forum czytałem podobne tematy ale nigdzie podane "objawy" nie pojawiają się razem. Co do licznika to pomiar jest elektroniczny przynajmniej wskazuje na to symbol K ( jutro sprawdzę jak jest faktyczne) i sądziłem że to może impulsator( może między nim a licznikiem nie ma przewodzenia ). Wszystkie moje domniemania pochodzą z tego co znalazłem w sieci. Po za tym spróbuję zrobić diagnostykę ( jeszcze nigdy nie była przeprowadzana ) zobaczę metodę pedał gaz - hamulec lub ten ze zworką, mam nadzieję że przyniesie rezultat.
  • Poziom 9  
    Rzeczywiście zamiast WD-40 lepszy będzie Elektrosol.
  • Poziom 4  
    Klemy i punkty masy wyczyszczone i zapryskane dla poprawy przewodzenia i konserwacji. Napięcie ładowania 14.4 V , przy obciążeniu ( dmuchawa, oświetlenie, podgrzewanie szyby ) 14.1 V. Pasek do wymiany ale naciąg odpowiedni ( to stwierdził mechanik ). Próbowałem diagnostyki pedał gaz - hamulec ale nie działa, ten ze zworką do przetestowania ale check engine nie podświetla się ( poprzednio to występowało )
  • Poziom 4  
    Ok. Mam moduł bluetooth do diagnostyki, zobaczę co wykażę i wyniki przedstawię. Polecono mi program ScanMy Opel. Wymiana akumulatora nie pomogła ;(
  • Poziom 4  
    Jestem załamany. Korzystałem z Torqu i Scan My Opel, żadna z aplikacji nie otrzymuje danych z ECU. Połączenie moduł - smartfon jest prawidłowe.
  • Poziom 33  
    Ten Elm ze sporą ilością ecu nie działa, przekop Google czy rodzaje transmisji się zgadzają.
  • Poziom 4  
    Okazało się że sąsiad posiada złącze OPCOM, więc chyba jutro będę coś więcej wiedział. Po za tym wymieniłem pasek od alternatora, poprzedni był w okropnym stanie.
  • Poziom 35  
    Połączenie Smartfon - ELM moim zdaniem nie ma racji bytu.
    Mój ELM327 z Corsa B 1.0 12V czy Vectra B 2.0 DTH łączy się. Tylko podłączam go do laptopa przez USB.
  • Poziom 4  
    To wszytko co mogłem dzisiaj uzyskać, ale brak błędów

    Cytat:
    OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

    Data i czas>,14/01/2017. 10:1209

    Dane serwisu:

    hkj


    Wybrany model>,1997,Corsa-B,Silnik,X 12 SZ

    Sterownik

    KW81 protocol initialized.

    ECU ID=16212209-JD-2209-5C

    Software=2209
    Hardware=5C

    Dane z bloków pomiarowych:

    Identyfikator,01
    Długość bloku migawki,42
    Napięcie akumulatora,14.4 V
    Temperatura cieczy chłodzącej,42 °C
    Temperatura cieczy chłodzącej,1.05 V
    MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.32 bar
    MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.19 V
    Sygnał sensora pozycji przepustnicy,0 %
    Sygnał sensora pozycji przepustnicy,0.51 V
    Prędkość silnika,950 obr/min
    Pożądana prędkość jałowa,975 obr/min
    IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Aktywny
    Kontrola powietrza jałowego,34 kroki
    O2 Pętla sensora,Otwarte
    O2 Sensor,517 mV
    O2 Integrator,128 kroki
    O2 BLM postawiony w stan oczekiwania,Nieaktywny
    O2 Numer komórki BLM,18
    O2 Zawartość komórki BLM,120
    żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
    Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
    Stosunek powietrze/paliwo,Bogata
    Wzbogacenie siły,Nieaktywny
    Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
    Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
    Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
    Impulsy stukania,0
    Napięcie stukania,2.42 V
    Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
    Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
    Impuls wtrysku,1.3 ms
    Wyprzedzenie zapłonu,23.1 CA
    Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
    żądanie migania,Nieaktywne 12V
    Tabela synchronizacji iskrzenia,Nieaktywny
    Tabela synchronizacji iskrzenia,Aktywny
    Pożądana regulacja jałowa,0 obr/min
    Regulacja jałowa,Nieaktywny
    Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
    Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
  • Poziom 4  
    Problem rozwiązany, przyczyna myślę prozaiczna - pasek alternatora plus jego odpowiednia regulacja. Temat do zamknięcia.