Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mierniki instalacji Metrel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf4 1,9tdi - Rozładowuje akumulator przez 1 dzień

rsk1986 06 Sty 2017 10:09 2052 21
  • #1 06 Sty 2017 10:09
    rsk1986
    Poziom 13  

    Witam posiadam Vw Golf IV 1,9 tdi 2002r , mam taki problem gdy auto stoi przez dzień i noc bez odpalania to na drugi dzień rozładowany akumulator nie chce odpalić na liczniku pokazuje godzinę itp oświetlenie działa , sprawdziłem dziś miernikiem akumulator i pokazuje 11,3 proszę o pomoc w tej sprawie

    0 21
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #2 06 Sty 2017 10:12
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    rsk1986 napisał:
    akumulator i pokazuje 11,3

    Zmierz napięcie akumulatora pod obciążeniem.
    rsk1986 napisał:
    gdy auto stoi przez dzień i noc

    Zmierz pobór prądu z akumulatora na postoju
    (samochód pozamykany, "uśpione" systemy...)

    1
  • #3 06 Sty 2017 10:13
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Zmierz prąd upływu, szukaj na którym bezpieczniku jest pobór prądu w trakcie spoczynku.

    0
  • #4 06 Sty 2017 10:32
    rsk1986
    Poziom 13  

    jestem zielony w tych tematach , zmierzyć pobór prądy pod obciążeniem tzn włączyć światła i na odpalonym ? , dodam jeszcze ze podmieniałem akumulatory czy to nowy czy używany to było to samo , lampa bagażnika i oświetlenie na drzwiach mi nie działa od kąd mam to auto wiec to nie rozładowuje

    Dodano po 7 [minuty]:

    podładuje go dziś i odpalę i zmierżę ile pokazuje na odpalonym z światłami włączonymi

    0
  • #5 06 Sty 2017 11:00
    jerry1960
    Poziom 34  

    Wyłącz stacyjkę , odczekaj około 30 minut i wtedy mierz pobór prądu amperomierzem na poszczególnych obwodach.

    0
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #6 06 Sty 2017 11:00
    rsk1986
    Poziom 13  

    na jakich obwodach ?

    1
  • #7 06 Sty 2017 11:07
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    rsk1986 napisał:
    sprawdziłem dziś miernikiem akumulator i pokazuje 11,3

    Zakładając , że akumulator ma pojemność zalecaną do danego silnika
    (odpowiedni prąd rozruchu) i jest w pełni naładowany, to jego napięcie powinno wynosić 12,6-12,8V.
    rsk1986 napisał:
    jestem zielony w tych tematach

    Mylisz pojęcia.
    Masz zmierzyć napięcie akumulatora [V] , bez pracy silnika, obciążając go np. włączonymi światłami, dmuchawą, szybą ogrzewaną itp
    Napięcie nie ma spaść poniżej 10 V

    Zmierz też napięcie "ładowania" podczas pracy silnika na wolnych obrotach.
    Masz mieć nie więcej niż 14,5 V.

    Następnie ustaw multimetr na pomiar prądu [A], włącz go szeregowo z akumulatorem, pozamykaj drzwi, poczekaj kilka minut, aż wszystkie obwody samochodu zostaną "uśpione" i rozpocznij pomiar.
    W trakcie pomiaru wyjmuj kolejno wszystkie bezpieczniki aż do chwili gdy pobór spadnie do kilku mA.
    W ten sposób odszukasz obwód instalacji który powoduje zwiększony pobór prądu.

    Później pozostaje szukanie usterki w ramach zdiagnozowanego obwodu.

    Przeczytaj
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1840923.html
    Jest tam kilka sensownych postów.

    1
  • #8 06 Sty 2017 11:07
    jerry1960
    Poziom 34  

    Najlepiej na wszystkich, zrobisz to wyciągając poszczególne bezpieczniki mierząc wtedy pobór prądu.

    0
  • #9 06 Sty 2017 12:19
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    rsk1986 napisał:
    jestem zielony w tych tematach
    rsk1986 napisał:
    na jakich obwodach ?
    Najprościej -odepnij akumulator po przyjeździe do domu. Po kilku / kilkunastu godzinach postoju podłącz. Jeśli bez trudu zapalisz silnik, wina tkwi w jakimś odbiorniku. Pozostaje udać się do elektryka samochodowego, który powinien znaleźć przyczynę.

    0
  • #10 06 Sty 2017 15:47
    rsk1986
    Poziom 13  

    odłączyłem akumulator i rano pójdę do garażu podłącze go i zobaczę czy odpali

    Dodano po 36 [sekundy]:

    odłączyłem klemę plusową to wystarczy ?

    0
  • #11 06 Sty 2017 16:52
    Polon27
    Poziom 16  

    Witam. Oczywiście że wystarczy. W ten sposób odciąłeś akumulator od potencjalnych odbiorników energii. Sprawnie funkcjonujące obwody samochodu łykają kilkanaście do kilkudziesięciu miliamperów, co jest nieszkodliwe dla akumulatora przy normalnych postojach. U Ciebie coś pobiera więcej i należy tu wykonać badanie wg kolegi CameR. Proponuje tylko odczekać nieco dłużej, niektóre przekaźniki zasilające linię X potrafią dłużej trzymać, ale max do 2 min. Nie zamontowałeś czasem jakiegoś wzmaka lub alarmu? Potrafią ładnie wyciągnąć energię.

    0
  • #12 06 Sty 2017 17:48
    rsk1986
    Poziom 13  

    wzmaka kiedyś miałem lecz kable od wzmaka dawno mam odłączone od akumulatora , mam centralny zamek z pilota , mam radio alpine na usb i radio nie działa mi jak włożę kluczyk czy jak wyjmę kluczyk to powinno sie samo wyłączać , lecz u mnie tak nie ma bo coś tam w stacyjce jest uszkodzone bo kiedyś byłem u faceta który zajmuje się radiami itp , radio włączam i wyłączam ręcznie , czy gdy takie radio jest wyłączone i pendrive też jest wyjęty to też może zabierać prąd ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    CameR napisał:
    rsk1986 napisał:
    sprawdziłem dziś miernikiem akumulator i pokazuje 11,3

    Zakładając , że akumulator ma pojemność zalecaną do danego silnika
    (odpowiedni prąd rozruchu) i jest w pełni naładowany, to jego napięcie powinno wynosić 12,6-12,8V.
    rsk1986 napisał:
    jestem zielony w tych tematach

    Mylisz pojęcia.
    Masz zmierzyć napięcie akumulatora [V] , bez pracy silnika, obciążając go np. włączonymi światłami, dmuchawą, szybą ogrzewaną itp
    Napięcie nie ma spaść poniżej 10 V

    Zmierz też napięcie "ładowania" podczas pracy silnika na wolnych obrotach.
    Masz mieć nie więcej niż 14,5 V.

    Następnie ustaw multimetr na pomiar prądu [A], włącz go szeregowo z akumulatorem, pozamykaj drzwi, poczekaj kilka minut, aż wszystkie obwody samochodu zostaną "uśpione" i rozpocznij pomiar.
    W trakcie pomiaru wyjmuj kolejno wszystkie bezpieczniki aż do chwili gdy pobór spadnie do kilku mA.
    W ten sposób odszukasz obwód instalacji który powoduje zwiększony pobór prądu.

    Później pozostaje szukanie usterki w ramach zdiagnozowanego obwodu.

    Przeczytaj
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1840923.html
    Jest tam kilka sensownych postów.






    Mam sprawdzić te trzy bezpieczniki przy akumulatorze czy te wszystkie bezpieczniki które znajdują się w aucie w takiej skrzynce , miernik podłączyć do akumulatora i za każdym wyjętym bezpiecznikiem sprawdzać czy spada napięcie ?

    0
  • #14 06 Sty 2017 18:35
    rsk1986
    Poziom 13  

    VW Golf4 1,9tdi - Rozładowuje akumulator przez 1 dzień

    Mam takie miernik czy on się nada do tego pomiaru ?

    0
  • #15 06 Sty 2017 18:48
    Polon27
    Poziom 16  

    Możesz spróbować, ale nie wiem czy się uda. I chodzi tutaj o pomiar prądu, nie napięcia. Przy tym pomiarze włączamy miernik szeregowo do obwodu, nie równolegle jak do pomiaru napięcia. Jak podłączysz go do pomiaru prądu pomiędzy np. klemę plusową i kołek plusowy akumulatora, to będziesz miał pomiar prądu pobieranego przez obwody auta (wszystko co będzie pobierał samochód płynie wtedy przez miernik). Pamiętaj o tym, że możesz mierzyć tylko małe prądy (wg zdjęcia max 200mA), więc nie wygłupiaj się z odpalaniem mocniejszych odbiorników w samochodzie. Zmierz tylko ten prąd rozładowujący. Jeżeli stwierdzisz, że masz duży pobór prądu w stanie spoczynku auta (zapewne pokaże Ci przekroczenie zakresu pomiarowego), zacznij wyciągać po kolei pojedynczo wszystkie bezpieczniki w skrzynce wewnątrz auta i za każdym razem sprawdzaj, czy spadło wskazanie amperomierza. Jeżeli nie, to włóż go na swoje miejsce i wyjmij następny. Nie jestem pewny co do tego miernika, czy da rade. Powodzenia.

    0
  • #16 06 Sty 2017 18:51
    rsk1986
    Poziom 13  

    VW Golf4 1,9tdi - Rozładowuje akumulator przez 1 dzień


    mam jeszcze taki nada się ?

    0
  • #17 06 Sty 2017 18:52
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Nie nada sie kup sobie jakiś normalny miernik z amperomierzem do 20A i wtedy zmierz, możesz mieć sytuację że mrozu aku poczuł i się uszkodził ale po odłączeniu klemy na noc jest pewność, także pobór se zmierz.
    Ten drugi sie nada.

    0
  • #18 06 Sty 2017 18:57
    rsk1986
    Poziom 13  

    a poleci mi pan jakiś dobry miernik i nie drogi ? jakiś model lub nazwę ?

    0
  • #20 06 Sty 2017 20:10
    Polon27
    Poziom 16  

    Ten niebieski bierz, przewody podłącz do COM i 10A i to co chcesz zrobić dasz rade.

    0
  • #21 07 Sty 2017 14:58
    rsk1986
    Poziom 13  

    Witam ponownie , dziś rano przed podłączeniem klemy plusowej zmierzyłem miernikiem i pokazało 12,3 wczoraj po odłączeniu klemy o godzinie 16 zmierzyłem i było 12,2 i dziś rano o 9 podłączyłem i odpalił bez problemu , czyli jest pewne że coś mi rozładowuje akumulator :) , dziś jestem umówiony z elektrykiem samochodowym i zobaczymy co powie

    Dodano po 5 [minuty]:

    Polon27 napisał:
    Ten niebieski bierz, przewody podłącz do COM i 10A i to co chcesz zrobić dasz rade.


    Potrzebuje do tego miernika kable bo mam bez kabli , poleci mi pan jakies dobre i pasujące do tego miernika np z popularnego serwisu All.... :) chciałem dziś kupić u mnie w mieście to wszędzie inwentury :)

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    mam też założone światła xenon na przód z przetwornicami , xenony hid czyli te chińskie czy to może mieć też coś wspólnego z rozładowaniem ? bylem u elektryka i ładowanie i inne są ok , mówił ze trzeba głębiej szukać i w tygodniu mam mu zostawić auto i będzie szukał

    0
  • #22 02 Maj 2017 12:07
    rsk1986
    Poziom 13  

    Witam ,a więc tak zrobiłem ten pomiar poboru odłączając klemę na postoju , i gdy radio odpinam od prądu to pobór pokazuje 0,03 a gdy tylko podpinam radio i nie włączam go to pobór pokazuje 0,24 czyli winowajcą rozładowywania akumulatora będzie radio ?

    0