Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic VII 1.4 16v, 66kW, HB 5D, 2001r. słabe ogrzewanie wnętrza.

Jesionki 06 Jan 2017 11:19 4968 7
  • #1
    Jesionki
    Level 12  
    Wszędzie szukałem, ale niestety nie znalazłem rozwiązania.
    Problem:
    Honda Civic VII 1.4, słabo grzeje niezależnie od położenia pokrętła "grzanie/zimne". Wszystkie linki sterujące są na miejscu, zawór przy grodzi reaguje na linkę. Poziom płynu chłodzącego w normie. Lepiej grzeje na zamkniętym obiegu powietrza, ale niestety wszystko paruje nawet na klimie. Wiadomo na zamkniętym obiegu powietrza zawsze ciepłe, pobierane z samochodu, dogrzewane więc może dla tego, ale co może być przyczyną słabego grzania i braku reakcji na regulację ciepłoty powietrza? Dziwnym jest też, że jak pokrętło regulacji przestawięna zimne, również jest bez zmian. Podejrzewam system sterowania przepływem powietrza, ale jak to sprawdzić?
    Miał może ktoś taki przypadek i uporał się z nim?
  • #2
    Piasek80
    Level 30  
    Może być uszkodzone sterowanie klapami nagrzewnicy a może klasycznie nagrzewnica do wymiany.
  • #3
    Jesionki
    Level 12  
    Czy możesz rozwinąć temat? Jakieś konkrety? Będę bardzo wdzięczny...
  • #5
    Piasek80
    Level 30  
    Za pewnik przyjmuję oczywiście to o co pyta przedmówca czyli że najoczywistsza oczywistość (czyt. termostat) działa prawidłowo, bo od tego należałoby zacząć dyskusję.
    A więc działa ? Szybko łapie temperaturę roboczą ?
    To benzyna zatem bez problemu, nawet przy takich mrozach jak dzisiaj rano, u mnie -13*C, powinien złapać 70*C już po trzech pierwszych kilometrach jazdy.
  • #6
    Jesionki
    Level 12  
    Tak, sorki że nie odniosłem się do układu chłodzenia. Wskazania i temperatura silnika, oraz jego nagrzewanie OK.
  • #7
    Piasek80
    Level 30  
    Nie wiem czy tam temp. wody na nagrzewnicę reguluje jakiś termostat (bo coś piszczesz o takowym) czy klasycnzie klapa domykająca nawiew zimnego z zewnątrz:
    - jeżeli to pierwsze - no to trzeba sprawdzić ręką na gorącym silniku czy za nim wąż równie ciepły co przed nim
    - dalej w kolejności ta klapa - może być zacięta na otwartym i pakuje masy zimnego powietrza
    - najgorsza opcja: zasyfiony układ ogrzewania - to małe przekroje, lata niewymienianego płynu, mieszania co popadnie albo aplikacja jakiegoś uszczelniacza w układ chłodzenia i po ogrzewaniu...
    Nieraz pomaga płukanie ale w większości przypadków niestety konieczna wymiana nagrzewnicy na nową która kosztuje niewiele w stosunku do kosztu samej wymiany bo tylko w nieliczych autach można dokonać jej wymiany bez demontażu całego kokpitu.
  • #8
    Jesionki
    Level 12  
    Piasek80 jestem Ci wdzięczny za chęci i cenne uwagi, ale raczej prosił bym o porady na konkretnie tym pojeździe, a nie wykład z teorii budowy pojazdów :D To co piszesz to prawdy ponadczasowe...
    Może jakaś pomoc w kwestii sprawdzenia pracy kierownic strumienia powietrza w zespole nagrzewnicy (jak sprawdzić czy poprawnie pracują), lub inne merytoryczne rady, które by rozwiązały problem.
    We wszystkich tematach jest masa porad, ale nierozwiązujących problemu i mało merytorycznych. Może tu stworzymy pomocną pigułkę? :spoko: