Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez 1.5 GLE - brak mocy

wan-es 06 Jan 2017 17:01 1086 17
  • #1
    wan-es
    Level 11  
    Witam
    Posiadam Poloneza 1.5 GLE, przejechane ma 84 tys. km. Problem jest tego typu, że silnik nie ma mocy, nie rozpędza samochodu, gaźnik strzela. Na wolnych obrotach wkręca się normalnie na 5 tys obrotów i zapala od strzała. Czy ktoś wie, co może być uszkodzone i jak temu zaradzić?
  • #2
    waski821
    Level 17  
    Sprawdzić układ zapłonowy.
  • #4
    teskot
    Level 34  
    Nie można tak po prostu zmieniać sobie kopułek na inne, nieprzystosowane do danego typu rozdzielacza. Na początek lampa stroboskopowa i sprawdzenie ustawienia zapłonu. Jeśli będzie właściwe to trzeba sprawdzić, czy w momencie rozwarcia styków przerywacza palec rozdzielacza znajduje się dokładnie na przeciwko styku kopułki. No bo zakładam, że pali na wszystkich cylindrach i przewody zapłonowe nie pozamieniane. Jeśli wszystko ok to proponuję sprawdzić, czy wszystkie elementy układu zapłonowego są przeznaczone do współpracy ze sobą. Tj. czy rezystory znajdują się w świecach, przewodach, palcu rozdzielacza. Bo jeśli będą zdublowane cały system nie będzie pracował poprawnie. Usterka nastąpiła samoczynnie czy była skutkiem wprowadzonych zmian?
  • #5
    wan-es
    Level 11  
    Usterka nastąpiła samoczynnie .
  • #6
    moto-kord
    Level 28  
    W tym aparacie nie ma przerywacza ,ma już moduł zapłonowy.Sprawdził bym tak jak
    pisze kol.teskot ustawienie zapłonu,prawidłowe podłączanie przewodów wysokiego
    napięcia(kolejność 1,3,4,2) ,kopułkę(a w niej węglik) i palec.
  • #7
    teskot
    Level 34  
    moto-kord, przepraszam za wprowadzenie w bład, miałem 1,6 GLI bez modułu więc nie sądziłem, że w 1,5 GLE był. Niemniej jednak się zgadzamy:)
  • #8
    moto-kord
    Level 28  
    OK mamy prawo się pomylić.
    Pozdrawiam :spoko:
  • #9
    wan-es
    Level 11  
    Polonez już nie dławi pomieszane kable rozdzielacza to była przyczyna. Ktos wie jak dodać temu silnikowi trochę mocy? P.s mam zamontowany już tłumik przelotowy.
  • #11
    wan-es
    Level 11  
    Tego poloneza chce zostawić w oryginale. Mam poloneza 1.4 rovera i tam mam turbo od bmw. Słyszałem ze zmieniali dysze w gaźniku i dodatkowa elektryczna pompa paliwa.
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wan-es wrote:
    Słyszałem ze zmieniali dysze w gaźniku

    Zmiana dysz w gaźniku zwiększy tylko rażąco spalanie, a w żaden sposób nie zwiększy mocy silnika. To "bidne" 70 KM, z wałem na 3 podporach i ciężkim rozrządem OHV. W czasach jak mi się chciało w tym babrać, to poszukiwałem wałków rozrządu ze wzmocnionych wersji - z literą "W" wybijaną na ostatnim czopie. Tyle że obecnie takiego już nie znajdziesz, a nie wydasz u Świątka tysiąca czy półtora za sam wałek.
  • #14
    wan-es
    Level 11  
    Moja wersja to ten wzmocniony 82km. Może poszukam silnika fiata 2.0 dohc.
  • #18
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bieda z nędzą wrote:
    Jednowałkowy, silnik rodziny NE tam był. Raz tylko to na oczy widziałem.
    Tu masz o tym:
    http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=17234.0

    No tak, ale takiego w dobrym zdrowiu już nie znajdzie, a N9 pełno na szrotach -chociażby z Transitów.
    BTW. wsadzali tam nawet 1,6 DOHC.
    Moment moment - o belce żeśmy zapomnieli. Była modyfikowana do tych silników.