Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A3 zbyt duża temperatura

Deywid998 06 Sty 2017 18:50 1482 54
  • #1 06 Sty 2017 18:50
    Deywid998
    Poziom 7  

    Witam posiadam audi a3 z silnikiem 1.6 rocznik 1999 z gazem.I mój problem polega na tym że wskazówka temperatury przekracza 90 stopni jest 100 stopni.Został wymieniony termostat na nowy razem z cała obudowa a przy tym wszystkie czujniki jakie tam były.I dalej jest to samo,jak włączę na klima-troniku kanał 51(czyli temp silnika pokazuje mi 90) natomiast kanał 49( temp chłodziwa cały czas rośnie ostatnio doszło mi do 110) dodam że nie załączają mi się przy tym wentylatory.Nie wiem już co robić proszę o pomoc.Pozdrawiam

    1 29
  • Fibaro
  • #2 06 Sty 2017 19:06
    19710128
    Poziom 16  

    Termostat się otwiera? Chłodnica czysta, kratki przelotowe powietrza? Dół chłodnicy gorący? Może tworzy się korek powietrzny i nie ma obiegu. Pompa pracuje?

    0
  • #3 06 Sty 2017 19:14
    Deywid998
    Poziom 7  

    jestem trochę zielony w tych sprawach wiec jak coś prosze o dokładniejsze wyłtumaczenie... hmm płyn w chłodnicy był zmieniany bo po sprawdzeniu glikonometrem wyszło ze był rozścienczany,to wypusciłem korkiem spod chłodnicy ,mogłem odrazu przedmuchać cały układ co dopiero sie poźniej dowiedziałem i poprostu wlałem nowy.. tych rzeczy właśnie nie sprawdziłem czy dół chłodnicy gorący.Pompa była zmieniana nie dawno przy zmianie rozrządu,a myśle że jakby nie chodzila to przy tym też klima by nie działała

    0
  • #4 06 Sty 2017 19:21
    19710128
    Poziom 16  

    Klima to osobna sprawa. Zajrzyj z latarką z przodu jak jest możliwość czy nie zatkana chłodnica kurzem, muchami, śniegiem, liśćmi, myszami itp. Chodzi o odpowiedni przepływ powietrza bo jak jest ograniczony to maleje moc chłodnicy. Jak będzie gorący ponad 100 stopni sprawdź dół chłodnicy czy gorący.

    0
  • #5 06 Sty 2017 19:24
    g107r
    Poziom 30  

    Dlaczego wentylatory nie pracują ? Termostat puszcza zbyt gorący płyn do chłodnicy. Jak swobodny przepływ powietrza przez chłodnicę nie wystarcza do ochłodzenia płynu w chłodnicy, i tym samym w silniku, włączają się wentylatory.

    0
  • Fibaro
  • #6 06 Sty 2017 19:28
    Deywid998
    Poziom 7  

    hmm rozumiem ,dzisiaj akurat nie mam możliwości jutro z samego rana to sprawdze jak wróce z miasta..a wtedy co powinienem przez to rpzumieć jeśli będzie gorąca.
    a no to teraz już rozumiem dlaczego

    0
  • #7 06 Sty 2017 19:30
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Masz aktywny termostat przy małym obciążeniu silnika i mrozie na zewnątrz 110'C to normalna temperatura.
    Przegoń autostradą to temperatura płynu powinna spaść.
    Układ ma być pod ciśnieniem . Do póki nie gotuje płynu to jest ok.i
    Dodano po 1 [minuty]:

    g107r napisał:
    Jak swobodny przepływ powietrza przez chłodnicę nie wystarcza do ochłodzenia płynu w chłodnicy, i tym samym w silniku


    Dzisiaj przy -16'C jest problem w ogóle z zagrzaniem auta do 90'C.

    0
  • #8 06 Sty 2017 19:33
    19710128
    Poziom 16  

    Ludzie mamy zimę a koledze auto grzeje się do 110stopni coś jest nie tak. Wentylator to około 100-110 stopni. Sprawdź przepływ powietrza przez chłodnicę. Chłodnica od klimy jest obok czy jedna za drugą?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Dzisiaj przy -16'C jest problem w ogóle z zagrzaniem auta do 90'C.


    Ledwo się z zielonego rusza a jeszcze białe i ho ho do czerwonego.

    0
  • #9 06 Sty 2017 19:33
    Deywid998
    Poziom 7  

    no i właśnie tu jest troszke problem ,bo u mnie dosyć szybko osiąga tą temperature 90 stopni ( mówie o tym odczycie z klimatronika), hmm tylko sprawa też wygląda tak że ja to auto kupiłem pare miesięcy temu gdzie nie było jeszcze mrozów i własnie ta temp była taka jak teraz

    0
  • #10 06 Sty 2017 19:36
    19710128
    Poziom 16  

    Jak się zagrzeje sprawdź dół chłodnicy będziemy wiedzieć czy jest duży obieg. Czystość chłodnicy przy tym. Od zewnątrz nie w środku.

    0
  • #11 06 Sty 2017 19:39
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Sygnał z czujnika a rzeczywistość to często 2 bieguny w vw.audi

    0
  • Fibaro
  • #12 06 Sty 2017 19:40
    19710128
    Poziom 16  

    Deywid998 napisał:
    Został wymieniony termostat na nowy razem z cała obudowa a przy tym wszystkie czujniki jakie tam były

    Wymienione na nowe czy używane.

    0
  • #13 06 Sty 2017 19:51
    Deywid998
    Poziom 7  

    byłem obejrzeć tą chłodnice i nie powiem kurcze faktycznie za czysta do końca to ona nie nie jest paprochy ,muszki jakieś nasiona z kwiatów itp..ale jakoś tak za dużo tego nie ma jeśli chodzi o chłodnice od klimy dwa wiatraki są obok czyli pewnie obok są jeśli dobrze mówie..został wymieniony na nowy (kompletna obudowa co idzie do silnika termostat hmm ten jeden czujnik który tam jest to jest chyba czujnik temperatury wody..jutro już bd wiedział jak sprawdze ten dół chłodnicy

    0
  • #14 06 Sty 2017 19:55
    g107r
    Poziom 30  

    Przy aktywnym z grzałką, komputer sam steruje temperaturą silnika za pomocą takiego termostatu. Tak ?
    Kwestia kiedy mają włączyć się wentylatory - czy 110C będzie za mało, czy nie. Ile to ma być w tym audi ? Kiedy tam gotuje się płyn ?
    U mnie byłby zapas kilkunastu stopni, nie byłoby to za mało ? Te informacje interesowałyby autora, bo w moim silniku byłaby to już poważna usterka.
    @Strumien swiadomosci swia 89C bez problemu przy sprawnym termostacie, nie popadajmy w paranoję. Dopiero jazda z dmuchawą na max przy niskich obrotach silnika będzie hamować wzrost temperatury. Oczywiście na dystansie 30km, a nie 3km do sklepu po bułki...

    0
  • #15 06 Sty 2017 19:58
    Deywid998
    Poziom 7  

    @andrzej20001 sygnał czujnika czyli o ten od temperatury ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    hmm no tak bo ten termostat jest z tą grzałką czyli powinno szybciej otwierać ten termostat

    0
  • #17 06 Sty 2017 20:03
    19710128
    Poziom 16  

    90 jest ok ale 110 to już za dużo.



    Moderowany przez T5:

    W myśl zasady, nie wiem, nie zabieram głosu.
    Termostatem steruje sterownik silnika w tym aucie. Temperatura cieczy jest dużo wyższa od 90stopni. To co pokazuje zegar ma się ni jak do rzeczywistej temperatury cieczy.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

    0
  • #18 06 Sty 2017 20:11
    Deywid998
    Poziom 7  

    z tego linku wynika że niby to jest dobra praca układu..ale jak gadałem z kolegą też ma ten sam silnik 1.6 gaz audi a3 i u niego wskazówka cały czas pokazuje te 90 a u mnie przechodzi na tą kreskę czyli 100 ...dodam jeszcze jak byłem regulować gaz to gość był ździwiony bo nawet na reduktorze pokazało mu 99 stopni po wpieciu lapka do instalacji

    0
  • #19 06 Sty 2017 20:25
    g107r
    Poziom 30  

    Wraz ze wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia, a takie teraz robią, nadciśnieniowe, wzrasta również temperatura wrzenia. Ze 100C dla wody, wzrasta do bodajże 120 przy 1atm.
    Twój silnik pracuje na granicy przegrzania, dlatego te informacje o które zapytałem byłyby pomocne.
    Teraz możesz mieć optymalną temperaturę, ale niekoniecznie.

    0
  • #20 06 Sty 2017 20:28
    19710128
    Poziom 16  

    Najpierw kolega napisał 110 potem 100 to troszkę za dużo choć poniżej sto jest do przyjęcia. Wentylatory włączają się przy jakiej temperaturze?

    0
  • #21 06 Sty 2017 20:41
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Przy braku obciążenia termostat utrzymuje 108'C jak Ecu widzi obciążenie to zmienia wartość termostatu na 90'C.

    PO PIERWSZE RZECZOWA DIAGNOZA DEDYKOWANYM SPRZĘTEM DIAGNOSTYCZNYM.

    0
  • #22 06 Sty 2017 20:47
    Deywid998
    Poziom 7  

    owszem zgadza się pisałem tak ,przytocze wczorajsze trase ok 8 km w jedną stronę ...kiedy już na liczniku zaczeło mi wskazywać 100 stopni może nie całe to jest takie 99/98 ale mniejsza o to wtedy właczyłem właśnie na klimatroniku kanał 51(temp silnika)-pokazało mi tam 90 i nic wieceh nie rosło natomiast jak przelaczyłem na kanał 49(temp chłodziwa) zaczeło się od 100 i tak rosło rosło aż dojechałem tam gdzie miałem dojechać i wtedy było juz 110..a skąd mógłbym uzysakć te informacje hmm nie wiem aż tak zagrzać silnik czy jak ?.. i właśnie przy żadnej mi się nie włączyły pojeździłem poźniej koło 5 km pod wieczór zatzyamałem się pod domem i zaczałem mu trochę tak gazować 4-5 k obrotów i wtedy nagle na desce rozdzielczej temp poszła na 110 ale wentylatory nic nie ruszyły

    Dodano po 1 [minuty]:

    i na tym termostacie napisane jest 105 stopni czyli to jest awaryjna temp otwarcia jego

    0
  • #23 06 Sty 2017 21:02
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    No ok , ale nadal nie wiemy czy chłodnica jest gorąca po tym gazowaniu?
    Bo to jest podstawa diagnozy.

    0
  • #24 06 Sty 2017 21:09
    mseru1
    Poziom 1  

    Witam niezależnie jaki to samochód temp. Cieczy to powinna być utrzymywana max90 st. Jezeli temp.wskazuje 100 lub więcej to jest to granica wrzenia wody którą można zalać teoretycznie każdy układ chłodzenia.Jezeli na kompie diagnostycznym od gazu wykazało tak wysoką temp.to moim zdaniem wynikającym z doświadczenia tzn.w moim samochodzie marki ford z 1999 były to początki uszkodzenia uszczelki pod głowicą.Jezeli termostat czujniki pompa i szczelność układu są ok oraz wentylator zalancza się to obstawiam uszczelkę są niedrogie na allegro testery szczelności i radze nie jeździć na takiej temp.bo silnik zarżniesz temp otwarcia termostatu wybita jest na nim wacha się z tego co pamiętam od 85 do 88 st.

    Moderowany przez ociz:

    Bzdury. Temperatura wrzenia wody zależy od jej ciśnienia, nie uważał kolega na lekcjach fizyki. W niektórych współczesnych samochodach dochodzi nawet do 140°C i płyn nie wrze.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    0
  • #25 06 Sty 2017 21:28
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    xxx

    mseru1 napisał:
    moim samochodzie marki ford z 1999


    xxx Ty w swoim fordzie nie masz aktywnego termostatu i xxx niewiele wiesz o nim i jego sterowaniu jak widzę.

    Temperaturą otwarcia termostatu steruje ecu i dopóki on nie widzi odpowiedniej temperatury to mamy sytuację jak wyżej.

    Ale Dewid nawet kabelka VAG nie podpiął w celu diagnozy xxx usterki.

    Bo należy zmierzyć temperaturę silnia chłodnicy termometrem i Vag'iem skontrolować ją w ECU a nie w klimatroniku.


    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    0
  • #26 06 Sty 2017 22:30
    invisibleman
    Poziom 17  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Masz aktywny termostat

    Audi 1.6 1999r i aktywny termostat? Chyba zaczęło się to szaleństwo od 2002r.
    Tam jest zwykły za 20 zł.

    0
  • #27 07 Sty 2017 08:31
    Deywid998
    Poziom 7  

    jestemn na 100 % pewny że tu jest aktwyny termostat bo nawet mechanik mi pokazywał przy wymianie... właśnie wróciłem z miasta warunki na zewnątrz ok -20 ,ale udało mi się osiągnąc tą temperaturę na desce rozdzielczej 100 stopni ,po sprawdzaniu dołu chłodnicy i jak całej była ona poprostu zimna

    0
  • #28 07 Sty 2017 08:34
    19710128
    Poziom 16  

    Nie otwiera się jeszcze termostat bądź jest jakieś uszkodzenie które powoduje nie otwieranie. Jedź na diagnostykę do zwykłego warsztatu nie do serwisu gdzie mogą podłączyć ECU do komputera. To kosztuje ze 100zł.

    0
  • #29 07 Sty 2017 08:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Więc jak pisze jest OK, termostat ci nie puszcza na chłodnicę.

    0
  • #30 07 Sty 2017 08:39
    walec1980
    Poziom 9  

    Miałem kiedyś podobnie w innym aucie, była zima a auto po niecałych 2 km łapało jużz temp 100 stopni, układ był po prostu zapowietrzony, gdzieś ciągle był bąbel powietrza w układzie, przy zasilaniu lpg nie jest tak łatwo odpowietrzyć układ, reduktor niżej od zbiorniczka wyrównawczego?

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo