Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira 1,7CDTI 110KM - Rozładowuje akumulator

czarodziej 1 06 Jan 2017 19:47 4614 8
  • #1
    czarodziej 1
    Level 10  
    Jak w temacie moja Zafirka rozładowuje akumulator i po postoju 48 godz, odpalenie auta graniczy z cudem.
    Po wstępnej diagnozie okazało się że pobór prądu monitorowany przez około 3 godziny wahał się na poziomie
    0.420-0,450A. To sporo za dużo i zacząłem szukać przyczyny, a mianowicie wypinać kolejno bezpieczniki .
    Doszedłem do bezpiecznika nr 11 w komorze silnika. Po odłączeniu pobór spad około 0,040A, czyli wszystko w normie , ale
    bezpiecznik nr 11 jest odpowiedzialny za wskaźniki i urządzenia auta. To opis bardzo ogólny, może ktoś posiada jakiś schemacik
    bądź wiedzę o podobnym problemie. Nasuwa się jeszcze jedna myśl może zwarcie przekaźnika w tym obwodzie, ale bez schematu
    będzie ciężko.

    Za pomoc z góry wielkie dzięki.
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
  • #3
    czarodziej 1
    Level 10  
    Kolego radio śmiga bez tego bezpiecznika, co do alarmu to niema w moim aucie wiem tylko tyle że coś było grzebane w centralnym zamku bo jest inny moduł wpięty, a może był alarm i gdzieś pożera prąd . Sprawdzę jutro i dam znać.
    Dzięki za podpowiedź.

    Radio może być bo ma dwa zasilania.
    Wyjmę i będzie wiadomo.
  • #4
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Odepnij alternator.
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    czarodziej 1 wrote:
    Po odłączeniu pobór spad około 0,400A, czyli wszystko w normie

    Jesteś pewien? To bardzo daleko od normy.
  • #7
    kkknc
    Level 43  
    ociz wrote:
    czarodziej 1 wrote:
    Po odłączeniu pobór spad około 0,400A, czyli wszystko w normie

    Jesteś pewien? To bardzo daleko od normy.

    Dokładnie do tego akumulatora w nie najlepszym już stanie.
  • #8
    czarodziej 1
    Level 10  
    Po odpięciu tego bezpiecznika jest 0,0 3 A lub 0,05 A tak się waha.
    Miernik mam jaki mam .Postaram się skorygować innym miernikiem.
    Wiem tylko tyle że w centralnym zamku mocno jest namieszane może jest
    jakaś pozostałość po alarmie, bo mechanika czy elektromechanika to to auto
    chyba nie widziało nigdy, jest masakra w instalacji, ale jak kupujemy to tego nie
    widać. Autko mam 1,5 roku i jest jeszcze jedna istotna sprawa . W ubiegłym
    roku w okresie zimowym działo się tak samo , wówczas postawiłem na alternator
    był w opłakanym stanie jakby auto jeździło w Skandynawii.Kupiłem drugi jeszcze
    zrobiłem kosmetykę w postaci wymiany łożysk, sprzęgła i regulatora bo był pęknięty.
    Alternator robili mi w wyspecjalizowanym warsztacie odebrałem jak nowy z gwarancją.
    Cała wiosna , lato oraz część jesieni okej.
    Problem wrócił ponownie kiedy spadła temperatura to troszkę dziwne, ale trzeba to wziąć pod
    uwagę.Miałem kiedyś przypadek w jakimś autku że radyjko przy niższej temperaturze nawet nie
    ujemnej żarło prąd, ale wszystkiego się niepamiętna dopiero po czasie jak teraz przy pisaniu.
  • #9
    czarodziej 1
    Level 10  
    Witam ponownie. Pasuje wyjaśnić te dziwne rzeczy które działy się w moim Oplu.
    Mianowicie wymieniłem moduł wzmacniacza antenowego, oraz moduł bluetooth.
    Rozładowywanie akumulatora ustąpiło, na pewno nie wróci Opel sprzedany.