Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 2004 1.8 122KM - Wypadanie zapłonu na zimnym silniku.

07 Sty 2017 12:46 2634 11
  • Poziom 5  
    Witam. Mam samochód Opel Vectra C silnik 1.8 122KM z 2004r. Od roku czasu borykam się z problemem a mianowicie chodzi o to, że na zimnym silniku gdy auto jest po nocy lub stoi ok kilku godzin po zapaleniu silnika potrafi go samoczynnie zdusić i silnik gaśnie. Podczas przejechania ok 500m może nim szarpać i nie reaguje na pedał gazu. Czasem, nie zawsze gdy coś takiego się dzieje wyskakuje chack, po szczytaniu ten sam błąd wypadanie zapłonu na 1 lub na 1 i 3 cylindrze. Dzisiaj gdy były mrozy -26C miałem całkowicie problem z odpaleniem, co silnik odpalił to zaraz go zdusiło i gasł i wyskakiwał błąd wypadania zapłonu. Po kilkukrotnym długim ciągłym odpalaniu po ok 10min zaczął chodzić i nie zgasł. Wymieniłem świece i cewkę. Nic nie pomogło. Co to może być? dodam że auto jest na gazie. Wymieniono jeszcze przepustnice. Cewka nowa oryginalna i nawet przekładana z drugiego auto. To samo bez zmian.
  • Poziom 35  
    Wszystko może być.
    Chińska cewka.
    Nadpalone zawory.
    Uszczelki przy kolektorze ew. pod głowicą.

    Ten problem w tym modelu jest dość znany.
    Zacząć możesz od elektryki, potraktować odpowiednim sprayem wtyczki/konektory, ECU, wtryskiwaczy itd, to tylko 10zł ;) a później będziesz do cennika dodawał jedno zero a później kolejne ;) . Szczęśliwego nowego roku.
  • Poziom 14  
    Cewkę i świece wymieniłeś, a o przewodach wysokiego napięcia pamiętałeś? Miałem podobny problem z lanosem z silnikiem oploskim, winne były przewody, po wymianie wszystko wróciło do normy odpal go na zimnym w całkowitych ciemnościach :D i patrz na przewody czy coś nie iskrzy.


    Moderowany przez CameR:

    jack200 napisał:
    a o przewodach wysokiego napięcia pamiętałeś?

    ... a widziałeś kiedykolwiek silnik w nowszych Oplach ?
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 5  
    W większości opli od 1998r nie ma kabli wysokiego napięcia. Cewka leży bezposrednio na silniku i tzw cyckami dotyka świec.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Problemem może być też źle ustawiony LPG ale powinny wtedy być błędy związane z mieszanką.
    Warto sprawdzić ciśnienie na tłokach oraz pojeździć trochę na samej PB z zakręconym zaworem na butli.
  • Poziom 22  
    A tutaj przypadkiem nie reguluje się luzów zaworowych ?
  • Poziom 5  
    Co do luzow na zaworch to nie wiem. Odnośnie gazu to może mieć to coś wspólnego jak to się dzieje na zimnym silniku czyli jak auto pracuje na benzynie.
  • Poziom 35  
    Wystarczą zaśniedziałe styki centralki od LPG, przez nią leci bypass wtrysków Pb i też będzie wypadanie zapłonów. Do tego dochodzi sam fakt że bądź co bądź ktoś te wiązki już kiedyś ciął żeby porobić bypassy do gazu.
    Może na początek wypadało by odwiedzić gazownika??
  • Poziom 5  
    Byłem u 2 gazownikow i nie stwierdzili żadnej nieprawidłowości . Bardziej to wszystko wygląda jak wrażenie z kuli.
  • Poziom 35  
    Trzeba spiąć wtryskiwacze Pb na krótko i skończyć z wróżeniem z fusów, może być uszkodzony ECU od LPG i żadne wróżenie nie pomoże.
  • Poziom 28  
    Witaj walczyłem z taką vectrą (Z 18 XE ) w zeszłym tygodniu tyle,że oprócz wypadania
    zapłonów był jeszcze błąd sondy lambda.Okazało się,że gaz rozwalił mapę w sterowniku
    silnika.Sterownik zregenerowany autko śmiga .
  • Poziom 43  
    oktawian89 napisał:
    A tutaj przypadkiem nie reguluje się luzów zaworowych ?

    Akurat w tym się reguluje ale nie ma lekko bo wysokością szklanek.
    Pokrywa w górę i sprawdzić czy któreś nie podparte.