Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Santa Fe 04` 2.0 CRDi - Ładowanie

Michal 81. 07 Jan 2017 13:24 2757 3
  • #1
    Michal 81.
    Level 2  
    Witam,
    po wymianie alternatora i akumulatora (na nowe) wszystko było ok przez 2 miesiące, przyszły mrozy... i po odpaleniu akumulator mi ładuje do 13,7V następnie wyłącza się ładowanie z alter. (słychać po obrotach)
    Nie powraca ponownie przy różnych obciążeniach. Po zgaszeniu i odpaleniu mam ładowanie przez chwilę i tak w kółko.
    Co sprawdzić, kontrolka od ładowania na desce nie pali się.
    Przez żarówkę mogę sobie sprawdzić kontrolkę (czy działa)zaraz to zrobię , ale potrzebuję fachowej pomocy, za słaby jestem w te klocki.
    Może ktoś miał podobny problem??? , podejrzewam iż nowy alternator padł...
    Dzięki za pomoc.
  • Helpful post
    #2
    MobilTruck
    Level 31  
    Nie doszukuj się problemu,bo tak ma być.Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe,jak i różnego rodzaju dogrzewanie przestrzeni pasażerskiej.
    Podaj jeszcze napięcie jakie jest na akumulatorze jak rzekomo wyłącza się ładowanie.
  • Helpful post
    #3
    rafal_rx
    Level 25  
    pitool wrote:
    Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe,

    Potwierdzam. Spraw sobie najprostszy wskaźnik napięcia, nawet układ z jedną wielokolorową LED z najbardziej znanego polskiego portalu aukcyjnego. I podłącz, a przekonasz się.
    Po rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze wróci do wartości ~14V oraz gdy włączysz wentylator, to automatycznie załącza się podgrzewacz w obwodzie cieczy chłodzącej. Efekt jest taki, że na biegu jałowym praktycznie nie ma ładowania, a podczas jazdy jest gdzieś mniej więcej 13-13,6V.
    Jeśli nie chcesz tego dobrodziejstwa, to wyjmij bezpieczniki, które znajdują się w obudowie na klemie dodatniej. Nie jestem w tej chwili pewien, ale będą to 1x 30A i 1x60A opisane jako HTTR, HTR Assy, czy coś takiego.
    Jeśli możesz, sprawdź mocowanie tego podgrzewacza do masy. Jest on na przewodzie do nagrzewnicy wnętrza. Popraw kontakt do masy.
  • #4
    Michal 81.
    Level 2  
    Dzięki za pomoc, później sie doczytałem sprawdziłem i tak faktycznie jest.
    Pzdr


    rafal_rx wrote:
    pitool wrote:
    Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe,

    Potwierdzam. Spraw sobie najprostszy wskaźnik napięcia, nawet układ z jedną wielokolorową LED z najbardziej znanego polskiego portalu aukcyjnego. I podłącz, a przekonasz się.
    Po rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze wróci do wartości ~14V oraz gdy włączysz wentylator, to automatycznie załącza się podgrzewacz w obwodzie cieczy chłodzącej. Efekt jest taki, że na biegu jałowym praktycznie nie ma ładowania, a podczas jazdy jest gdzieś mniej więcej 13-13,6V.
    Jeśli nie chcesz tego dobrodziejstwa, to wyjmij bezpieczniki, które znajdują się w obudowie na klemie dodatniej. Nie jestem w tej chwili pewien, ale będą to 1x 30A i 1x60A opisane jako HTTR, HTR Assy, czy coś takiego.
    Jeśli możesz, sprawdź mocowanie tego podgrzewacza do masy. Jest on na przewodzie do nagrzewnicy wnętrza. Popraw kontakt do masy.


    Dodano po 3 [godziny] 26 [minuty]:

    11,7 V - 11,4V napięcie dalej nie mierzyłem szkoda czasu spędzonego na dworku w -16.
    W przyszłym roku będzie stał w garażu i problem zniknie.
    Jeszcze raz dzięki za info.
    Pzdr MW

    pitool wrote:
    Nie doszukuj się problemu,bo tak ma być.Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe,jak i różnego rodzaju dogrzewanie przestrzeni pasażerskiej.
    Podaj jeszcze napięcie jakie jest na akumulatorze jak rzekomo wyłącza się ładowanie.