Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto II FL 1.2/8V - Jaki dobrać rozrusznik i czym się kierować

Novile 07 Sty 2017 16:45 1290 18
  • #1 07 Sty 2017 16:45
    Novile
    Poziom 32  

    Witam.
    Mam takie pytanie dla znawców tej materii.
    Mam problem z rozrusznikiem w Punto II FL rocznik 2003.Chciałbym sobie dokupić używany rozrusznik i ewentualnie go wyremontować na cacy, a potem zrobić wymianę w aucie.Rozrusznik w tym aucie jest bardzo mocno schowany za blokiem z tyłu i nie widać go prawie. Nie wiem jaki jest typ tego rozrusznika. Jak sprawdziłem na znanym portalu aukcyjnym ile jest rozruszników do Fiata Punto II, to mi ręce opadły.
    Jest tego naprawdę sporo. Ja chciałbym uniknąć demontażu obecnego rozrusznika celem tylko jego identyfikacji modelu. Może są jakieś wyznaczniki, kody jaki tam jest zastosowany rozrusznik? Po czym to odczytać? Mam całą dokumentację auta.
    Po przerzuceniu internetu wydaje mi się, iż powinien tam być
    DENSO C132 63101018,
    ale pewności nie mam żadnej. Może jest tu na forum jakiś mechanik co wie na pewno jaki tam jest rozrusznik.
    Auto to Punto 2 FL ,1.2 8V, 08-12-2003(data zakupu auta, rok produkcji 2003).

    0 18
  • #2 07 Sty 2017 17:19
    kkknc
    Poziom 42  

    Były 2 przed liftem MM lub Bosch o mocy 800 lub 900W. Po lifcie nie wiem. Efekt taki że przy -25 już nie zapalały. Jak masz zamiar kombinować to lepiej weż mocniejszy. Będzie dobrą bazą. Tylko miejsca nie za bogato.

    0
  • #3 07 Sty 2017 17:39
    Novile
    Poziom 32  

    kkknc napisał:
    Efekt taki że przy -25 już nie zapalały. Jak masz zamiar kombinować to lepiej weż mocniejszy. Będzie dobrą bazą. Tylko miejsca nie za bogato.
    I tu jest problem też, bo musi mi pasować na mocowanie i na ilość zębów. Kiedyś miałem dwa Seicenta i miały różne rozruszniki. Jak wyjąłem z Seicento 1.1 Van-a rozrusznik, to tam był 3-szczotkowy, szczotki nietypowe musiałem sprowadzać z drugiego końca województwa, bo nikt nie miał takich w promieniu 100km ode mnie. W zasadzie każdy"robił oczy", że 3 szczotki i jakie dziwne.
    Dlatego zakładam ten temat, nauczony tamtym doświadczeniem.
    A co do palenia, to właśnie tak mam i to Fiatom zostało, że niżej -25 już amen a akumulator żyłują na maksa, co go wykańcza w 2 lata.
    Nic nie chcę kombinować, bo Fiat to specyficzna firma. Nawet skrzynka na akumulator jest specyficzna, bo na tzw. "Kostkę Fiatowską", czyli 17x17x19cm, bo inny nie wejdzie bez przeróbek. Dlatego chcę dać taki jak ma być.

    0
  • #4 07 Sty 2017 17:55
    Eidems
    Poziom 28  

    Podłączę się pod temat, mam punto 2 przed liftem, i przy -15 auto miało ciężko żeby odpalić, ale jak już odpali to bez problemu odpala cały dzień. Jaki mogę mieć typ rozrusznika? Rocznik 2000.

    0
  • #5 07 Sty 2017 18:00
    bizon_126
    Poziom 28  

    Ja mam to samo w 1,2 16V
    Dzisiaj odpalałem od traktora i tak słabo kręci a robiony 1,5 roku temu
    Z tego co wyczytałem ktoś montował z grande punto podobno mocniejszy
    Rozruszniki różnią się przede wszystkim ilością zębów na bendixsie i mocą
    Dobrze by było z czytać numer ze starego i dopiero szukać

    0
  • #6 07 Sty 2017 18:02
    Eidems
    Poziom 28  

    U mnie problem z aku odpada wymieniony na nowy 2 tygodnie temu. Na forum fiata jest wątek, facet wymienił chyba wszystko co mógł a problem nadal występuje i podejrzewam, że winny jest właśnie rozrusznik i też są opinie o montażu z GP;)

    0
  • #8 07 Sty 2017 18:36
    Eidems
    Poziom 28  

    bizon_126 napisał:
    Rozruszniki MM/denso nie posiadają przekładni planetarnej i stad takie cuda na mrozie z aku 44Ah
    Jak miałem seicento to włożyłem aku 62Ah odpalał bez zająknięcia
    A że jeździł sporo w trasie to aku i tak doładował

    Ok, więc jakie jest "antidotum" na normalne odpalanie auta? Wymiana rozrusznika na ten z GP? Kolega napisał, że odpalał aku z traktora i tak słabo....

    0
  • #9 07 Sty 2017 18:44
    kkknc
    Poziom 42  

    Te które szły na skandynawię miały 1,5kW. I dzialało. Zawsze można wziąć mocniejszy i zrobić hybrydę. Głowica i będnix musi się zgadzać. A wirnik i stojan mocniejszy. U siebie jak parę lat temu byłą mocniejsza zima to niestety musiałem farelkę pod miskę na 15 minut dać by zagrzać olej i odpalał. Później założyłem ogrzewanie postojowe, z rurą wydechową skierowaną na miskę olejową. I odpalał. Dlatego zrezygnowałem z mocniejszego rozrusznika.
    Większy czy drugi akumulator nic nie daje. Gęsty olej nie pozwala rozkręcić silnika do odpowiednie prędkości obrotowej ze względu na za małą moc rozrusznika.

    0
  • #10 07 Sty 2017 18:47
    andrzej20001
    Poziom 42  

    S114-903 lub 903A Hitachi z przekładnią. 80zł na all...

    1
  • #11 07 Sty 2017 19:05
    Novile
    Poziom 32  

    kkknc napisał:
    Te które szły na skandynawię miały 1,5kW.
    Czy może kolega podać dokładnie typ i model i czy się zgodzą z podanym wyżej autem jakie mam? Do tej pory myślałem, że tylko ja mam jakiegoś pecha i tylko moje fiaty tak nie chcą palić na mrozie(podobnie było z SC 900cm). Tam też był DENSO rozrusznik. Teraz widzę że to nie pech tylko inni też mają takie jajca. Przypominam koledzy że ja nie chcę nic kombinować tylko pytam tym tematem jaki rozrusznik dobrać spośród rozruszników pasujących do tego auta i przewidzianych przez producenta. Dziś mi padło Punto , Panda i Seicento.Do SC wstawiłem nowy akumulator Magnetti Marelli i śmiga, Punto nie odpala na na żadnym ani nawet na "moście" z drugim autem ewidentnie rozrusznik kleszczy bo nie ruszy dwa razy i koniec, Panda nie odpala akumulator padł i to wszystko przez marne 25 stopni mrozu.Ciekawe na czym ruscy jeżdżą we Władywostoku czy Archangielsku?

    0
  • #12 07 Sty 2017 19:21
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Novile napisał:
    Ciekawe na czym ruscy jeżdżą we Władywostoku czy Archangielsku?


    Albo nie gaszą aut w trasie albo używają Webasta z ''z rana''.

    Po drugie dzisiaj rano u mnie -26'C i obydwa auta stojące na zewnątrz odplaiły jak trzeba.
    Póżniej do dzieła wchodzi podgrzewacz i autko po 5 minutach ma normalną temperaturę.

    Tak S114-903 ma 3 szczotki w tym 2 plusowe i szczotkotrzymacz z trzecią szczotką SBH 4006 .

    0
  • #13 07 Sty 2017 19:22
    Eidems
    Poziom 28  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Novile napisał:
    Ciekawe na czym ruscy jeżdżą we Władywostoku czy Archangielsku?


    Albo nie gaszą aut w trasie albo używają Webasta z ''z rana''.

    Po drugie dzisiaj rano u mnie -26'C i obydwa auta stojące na zewnątrz odplaiły jak trzeba.
    Póżniej do dzieła wchodzi podgrzewacz i autko po 5 minutach ma normalną temperaturę.

    Tak S114-903 ma 3 szczotki w tym 2 plusowe i szczotkotrzymacz z trzecią szczotką SBH 4006 .

    Też fiaty? Czyli ten rozrusznik będzie najlepszym wyborem;)?

    0
  • #16 07 Sty 2017 19:38
    Eidems
    Poziom 28  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jak masz sprawny rozrusznik i akumulator to i przy - 30 'C ci odpali.

    Wyżej masz opinie, że nie koniecznie, te rozruszniki są za słabe.

    0
  • #17 07 Sty 2017 19:45
    Novile
    Poziom 32  

    Nie rozumiem. To co każdy rozrusznik mi podpasuje do Punta??Takie same są mocowania wszystkich? To samo liczba zębów na bendixie, a jak nie trafi w wieniec zębaty w tylko łomot będzie.To co mogę dać 1.5kW i ma pasować do mojego auta? Mnie się wydawało, że musi być taki sam jak fabryczny był i inny nie podejdzie. Ale ja nie jestem mechanikiem samochodowym i mogę być w błędzie.
    To co mam kupić mocniejszy czyli 1,5kW i mogę go montować???

    0
  • #19 09 Sty 2017 18:15
    Novile
    Poziom 32  

    Ponieważ nikt nie wie jaki jest rozrusznik w moim aucie wlazłem pod auto. Musiałem najechać na kanał i zmyć konserwację z tabliczki znamionowej rozrusznika ale już wiem wszystko.
    Jest dokładnie tak jak sądziłem jest tam zamontowany rozrusznik DENSO C132 model 63101018 o mocy 0.8kW.
    Zatem temat zamykam.Dziękuję za udział w dyskusji.Pozdrawiam.

    0