Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak się "rozstawić", aby każdy dobrze się słyszał

Taki_Wojtek 18 Jul 2005 06:07 2135 4
    Taki_Wojtek
    Level 11  
    Witam! Jestem gitarzystą początkującego zespołu muzycznego. Narazie udzielamy się tylko na próbach, na których niestety mało co słychać. Gramy dość cięzką muzę i gdy perkusja wejdzie na podwójną stopę i poprawi jeszcze tależami to tak naprawdę garmy na pamięć.

Dysponujemy 2 piecami gitarowymi o mocach ok 90-100W, jednym wzmaczniaczem niewiadomej mocy i dwoma kolumnami pseudo estradowymi.

Chciałbym zapytać, jak to wszystko rozstawić, aby każdy dobrze się słyszał?
    Potzrebujemy nagłośnić:
    - gitarę rytmiczną,
    - gitarę solową,
    - wokal
    - a w przyszłości gitarę basową.

Nie jestem w stanie dokładnie określić objętośći sali prób. Gramy w głównej sali świetlicy środowiskowej. Nie posiada ona żadnego wytłumienia, ani w żaden sposób nie jest przystosowan do grania (poza podestem na perkusję, który podskakuje, za każdym uderzeniem stopy)

Proszę o jakiekolwiek sugestie.
  • Helpful post
    diyManiek
    Level 29  
    popytaj sie równiez na forum gitara.pl... z mojej strony proponuje rozstawic sie blisko perkusji np. postawic piece za nia i stac przed nimi lub obok nich. W ukladzie basowy w 'centrum" gitarowe po bokach.
    Jezeli piece gitarowe sie nie przebijaja przez kapele tzn.
    - slaby glosnik o niskiej skutecznosci
    - zbyt duze nasycenie przesteru pokombinuj ze zmiana brzmienia
    - perkusista zawsze bedzie walil mocno w gary przy ciezkim graniu, trzeba poprostu odpowiednio wyciagnac gitary - majac do dyzpozycji wzmacniacze/piece 100W nie bedzie zadnego problemu - warunek musi to byc sprzet typowo gitarowy nie zadne tam alphardy itp....