Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Meriva elektryczne wspomaganie kierownicy EPS

taternik50 07 Jan 2017 19:07 77631 18
  • #1
    taternik50
    Level 8  
    Witam wszystkich, mam problem z Oplem Meriva rok 2006 silnik 1,7 disel, problem dotyczy elektrycznego wspomagania kierownicy. Przejechałem wszystkie wątki i nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi co i jak a dokładnie:
    W samochodzie po odpaleniu gasną wszystkie kontrolki i ok, zaczynam kręcić kierownicą w lewo i prawo do oporu i tak na zmiane, wspomaganie działa, przestanę kręcic, szarpnie kierownicą, zapala się kontrolka EPS i wspomagania już nie ma. Z techa czyta błędy C 1500, C 1522 odpinam niebieską wtyczkę ze wspomagania i po chwili wpinam, na nowo gaśnie EPS i teoretycznie wspomaganie działa do chwili w której znowu ruszę choć trochę kierownicą i zabawa na nowo. Czytajac parametry w techu jedyne co się zmienia jak działa i nie działa wspomaganie to są wartości dla:
    Prąd silnika wartość wyliczona 76,50 A prawidlowa spada do 0 przy zapalonym EPS
    ograniczenie prądu silnika 76,50A prawidłowe spada do 0 przy zapalonym EPS
    podłączone zailanie 2,92 V i się nie zmienia, pisze o tym bo podłączyłem inną Merivę i tam ta wartość wynosiła 2,10 V i nie wiem gdzie jest problem. Rozmawiałem z kilkoma mechaniorami i każdy mówi co innego:
    1. uszkodzona przekładnia, do wymiany cała!
    2. uszkodzony czujnik kąta skrętu
    3. uszkodzony mostek alternatora (wczesniej uszkodzony akumulator)
    4. brak styków
    Może ktoś z was miał taki problem, co ciekawe, im dłużej stoi samochód nieodpalany, albo jest zimniej to mogę sobie pozwolić dłużej kręcić kierownicą zanim zacznie odłączać się EPS, wcześniej miałem giga problem z predkościomierzem i pół samochodu wymieniłem, bo tak mechnicy mówili, a okazało się że kabelek na łączu luźny, więc coś czuje że podobny problem jest teraz, ale ...
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Czujnik skrętu wchodzi bezpośrednio do przekładni, przeczyść wtyczkę.
    Jeśli nadal nic to wymiana, pasuje także od corsy C.
  • #3
    taternik50
    Level 8  
    Są tam 3 kable, niebieski i dwa szare, wszystkie wypinałem kilka razy, przejechałem wd 40, może poszukam innego spraja typu kontakt.
  • #4
    taternik50
    Level 8  
    Witam ponownie przyszla pora i kupilem czujnik kata skretu i moj blad nie chcaialem kupowac chinskiego i postanowilem kupic uzywany i skucha jest problem z montazem a mianowicie dla odmiany nie ma zadnych bledow wspomagania ale i tak EPS sie swieci i nie dziala wspomaganie mozna odniesc wrazenie ze auto samo skreca w prawo jak sie domyslam jest zle skalibrowany czujnik ale nie mam pomyslu jak to zrobic prosze o pomoc
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    taternik50 wrote:
    nie ma zadnych bledow wspomagania ale i tak EPS sie swieci i


    To niemożliwe, coś jest źle.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale on w innej pozycji nie wejdzie.


    Być może czujnik był zdjęty w innej pozycji niż go zamontowałeś.
    Bez komputera nic nie wskórasz.
  • #6
    taternik50
    Level 8  
    sprostowanie czujnik zalozony wszedl i podpiety ale tak jak pisalem nie dziala wspomaganie tym razem bez wyzucania bledowjest wielce prawdopodobne ze przy wyciaganiu czujnika kola mogly byc inaczej ustawione jak przy montazu ale chyba jakos da sie to opanowac kompa podpinalem czy w techu mozna jakos to skonfigurowac ??
  • #8
    taternik50
    Level 8  
    pokombinowalem z czujnikiem rozebralem stary podejrzalem jak wyglada i ustawilem nowy i wspomaganie zadzialalo kilka chwil i potem te same bledy co wczesniej wiec na moje oko to nie czujnik kata skretu i ciekawe bo gadalem z jednym jeszcze uzytkownikiem merivy ktory mial to samo jego meriva gubila wspomaganie w sloneczne dni a dzialalo normalnie w chlodne tak czy inaczej w jego przypadku problem byl po stronie instalacji a mianowicie wiazka kabli od bezpiecznikow glownych na podszybiu i przechodzily przez sciane grodziowa do wnetrza gdzies tam jest feralne miejsce podobno moze ktos mi podpowie gdzie doklanie i jak to ewentualnie zmierzyc
  • #10
    taternik50
    Level 8  
    koledzy kolejne pytanie ktore mnie notruje co to jest elektroniczna wstawka wspomagania kierownicy rozmawialem z magikiem i powiedzial mi ze wiekszosc napraw jest przeplacana bo regeneracja polega na jakies tam ingerencji w elektronike czasami tylko jest wymieniany czujnik kata skretu ale zazwyczaj konczy sie na tej wstawce jak sie moge domyslac jest to to miejsce gdzie wchodzi zasilanie nienieski kabel i wtyczka jakies podpowiedzi ??
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Kol taternik trochę mnie irytuje to co piszesz bo w sumie nie wiem co chcesz zrobić, samo wspomaganie tanie jak barszcz i podchodzi także z corsy c .
    Jak nie działa to się wymienia , a tam 2h roboty jest z tym tylko.
  • #13
    WojciechKoczwara
    Level 2  
    Cześć,

    Próbowałem zdemontować kable od EPS w celu potraktowania ich kontaktem, niestety po zdemontowaniu osłon od kierownicy nie wiedziałem, które. Może ktoś z was wie, o co chodzi?

    Opel Meriva A 1.6 16V 2005 r.

    Opel Meriva elektryczne wspomaganie kierownicy EPS Opel Meriva elektryczne wspomaganie kierownicy EPS Opel Meriva elektryczne wspomaganie kierownicy EPS Opel Meriva elektryczne wspomaganie kierownicy EPS
  • #15
    WojciechKoczwara
    Level 2  
    Masz na myśli ta niebieską kostkę?

    Btw. Próbowałem zdemontować kostki elektryczne, do których wchodzi dużo cienkich kabli. Nie dało rady, a nie chciałem ciągnąć na siłę. Wiesz może w jaki sposób je rozebrać?

    Aha, i o co chodzi z lewym słupkiem kierowcy, tam pod bezpiecznikami jest jeszcze jakiś kabel do EPS? Jc to jak on wygląda?
  • #16
    cyberslaw1974
    Level 1  
    U mnie rok temu miałem problem ze wspomaganiem, nie chciało się włączyć a jak już się uruchomiło to znowu w trasie się wyłączało. Byłem pod komputerem gościu mi zresetował i było ok. Na jesień zmieniłem opony, miałem dziadowską jedną felgę w przodzie po stronie kierowcy, ciągle uchodziło mi powietrze, co za tym idzie skręcało mi na lewo. Teraz wymieniłem na letnie, jest ok ale zaczęły się cyrki ze wspomaganiem, po odpaleniu silnika nie che mi się włączyć, a gdy jest silnik wyłączony i silnie skręcam kierownicą w prawą i odpalam samochód to mi się wspomaganie uruchamia. Czy przez te felgę z zimową oponą co mnie znosiło na lewo obciążyłem czujnik skrętu czy raczej to wina maglownicy? Posiadam OPLA MERIVĘ 2005 benzyna 1.4 90KM
  • #17
    dgolf
    Level 15  
    Słyszeliście może o takiej czynności, jak kalibracja czujnika skrętu?
    P.S. o tym obciążaniu czujnika, to pisałeś po pijanemu czy jak? :P
  • #18
    KacperJ
    Level 12  
    Meriva ma jedną z trudniejszych kolumn do skalibrowania. Często nawet op-com nie jest w stanie wyzerować siły skrętu. Trzeba to robic ręcznie, dopasowując ustawienie czujnika i jednocześnie podglądać wskazanie momentu skrętu na kompie. Poniżej 1Nm już raczej nie odczuwa sie rożnicy w sile skrętu lewo/prawo.
  • #19
    Cactus23
    Level 11  
    Co do błędu C1522 to błąd silniczka i tylko jego wymiana pomoże. Testowałem na kilku Merivach. Najczęściej wywala ten błąd przy maksymalnym skręcie czyli maksymalnym prądzie pobieranym przez silniczek.