Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik z Lidla - uzupełnienie

07 Sty 2017 19:14 3492 8
  • Poziom 25  
    W nawiązaniu do zamkniętego tematu: elektroda.pl/rtvforum/topic3282390 o działaniu ładowarki ze sklepu Lidl. Model ULG 3.8 B1.
    Po podłączeniu do akumulatora EXIDE HD 72 Ah 570 A w celu ładowania prewencyjnego w trybie ze śnieżynką zachowuje się następująco:
    1. Następuje ładowanie dużym prądem do osiągnięcia wartości napięcia powyżej 14 V - dokładnej wartości nie zdołałem uchwycić.
    2. Następnie ładowarka czeka, aż napięcie spadnie do 12,8 V
    3. Ładuje ponownie zapewne prądem 0.8 A do osiągnięcia napięcia 14,7 V
    4. Przestaje ładować i "pilnuje" napięcia 12,8 V.
    O ile część pierwsza trwała dość krótko, to doładowanie prądem 0.8A trwało kilka godzin.
  • Poziom 1  
  • Poziom 25  
    Kraniec_Internetów napisał:
    rafal_rx napisał:
    doładowanie prądem 0.8 V

    0,8A?

    Tak. Spojrzałem dzisiaj do notatek i przełączenie nastąpiło przy 14.08V (+/-1.5% i +/- ostatnia cyfra).
    Przy najbliższej sposobności przetestuję tryb 3.8A normalny.
  • Poziom 7  
    Niestety mój akumulator zdechł na amen. Jako, że jestem świeżym posiadaczem tego prostownika, postanowiłem toto cudo wypróbować. Podłaczam i......nic. Error, standby i nic. Dwie godziny i nic. Podłączyłem na 3h stary komunistyczny prostowniczy "kombajn" i siup samochód odpalił. Podłączam z powrotem lidlowski i ruszył. Mając swoje złe doświadczenia z rozładowanymi akumulatorami podjechałem (niestety) z nastawieniem na kupno nowego :(. Gościu zerknął. pyta ile ma akumulator (4 lata i dwa miesiące), mówi, że akumulator dobrej firmy (Banner) i dziwne, że tak totalnie do zera się wypultał. Zerknął pod korki, stwierdził, że nie jest w ogóle zasiarczony i żebym nie kupował nowego (aaaa ponad 4 stówy taki sam). Hmmmmm pyta czym ładuję. Ja, że z Lidla wynalazkiem. On, że tym to na pewno nie doładuję tak jak się należy jak już zdechł na amen, bo się prostownik automatycznie wyłącza i nie doładowuje trupów (zwłaszcza 80Ah) - ponoć testowali je u siebie. Dodał, że jak mam stary, dobry prostownik, to żebym o niego dbał. Nie znam się na tym, wyciągać akumulatora mi się nie chce (w Lagunie to super zabawa :)), a tym bardziej pilnować, żeby się nie zagotował. W sumie za 20 zeta mogą mi ożywić akumulator u siebie za dzień lub dwa. W każdym bądź razie póki co ładuję lidlowskim 9h, napięcie mi pokazuje 12,9V. Może do rana do 14-tu dociągnie. Może :).
  • Poziom 39  
    Landman napisał:
    Dodał, że jak mam stary, dobry prostownik, to żebym o niego dbał. Nie znam się na tym, wyciągać akumulatora mi się nie chce (w Lagunie to super zabawa :)), a tym bardziej pilnować, żeby się nie zagotował.

    I ma rację, a żeby nie pilnować, wystarczy tylko do tego prostownika dodać układ, który będzie przerywał proces ładowania, gdy napięcie na ładowanym akumulatorze osiągnie ustawioną wartość. To przerwanie ładowania może być trwałe lub może być wznawiane gdy napięcie na odłączonym akumulatorze spadnie do określonej (też ustawianej) wartości.
  • Poziom 19  
    Witajcie .
    Także chciałem się odnieś do prostownika z Lidla Prostownik z funkcją wspomagania rozruchu Ultimate Speed z Lidla.

    Mam taki kupiony i dawno i zastanawiam się czy go trzymać dalej bo nie jestem jakoś przekonany do jego parametrów. Ładnie wszystko napisane, ale chyba nie do końca.

    Zauważyłem jedną przypadłość.Mianowicie gdy podłączamy akumulator poniżej 10V czy 8v nie pamiętam dokładnie bo to było ze dwa lata wstecz to prostownik traktował to jak ładowanie akumulatora 6 v i za chiny prostownik nie włączał trybu ładowania.
    Gdy podłączyłem do tego akumulatora równolegle inny akumulator co miał 12 V to prostownik włączył proces ładowania.

    Jedyne co pomagało to możliwość rozruchu samochodu.


    Prostownik z Lidla - uzupełnienie

    Zastanawiam się czy można ten prostownik jakoś zmodernizować czy lepiej szukać innego.
    Podajcie jakieś pomysły.
  • Poziom 35  
    Akumulator 12V rozładowany do 8V to nie dziw się, że nie rozpoczyna ładowania.
    Bo głęboko rozładowany akumulator traci swoje parametry i jego żywot jest bliski.
  • Poziom 43  
    Jeśli chcesz inteligentny prostownik z możliwością ładowania trupa to tylko taki z trybem wymuszonego ładowania. Inaczej wykryje aku jako trup albo nic nie wykryje. Takie coś ma AEG LP 10. Dla 12V będzie jeszcze BOSCH C7, jak nie zechce ładować można pobudzić trybem zasilacza (bez ochrony przeciwzwarciowej). Ja stosuję co jest pod ręką np: zasilacz antenowy 12 V i po chwili można ładować zwykłym prostownikiem.
  • Poziom 26  
    MIRAS-S napisał:
    Jedyne co pomagało to możliwość rozruchu samochodu

    A jak się sprawuje ta funkcja w nim?