Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Vectra C 1.8 140KM 2007 źle przełącza się na lpg

07 Sty 2017 20:05 1644 24
  • Poziom 11  
    Witam, Mam ustawioną temperaturę przełączania na LPG przy 45stopniach, auto mam od czerwca i wtedy jak ciepło było ok podczas przełączania, teraz jak są mrozy a nawet jesienią zauważyłem pewne zależności, oto kilka z nich:
    1. Auto stoi na dworze cały dzień, jest np kilka stopni powyżej zera, no to ruszam na benzynie i jak jest osiągnięta już temp 45 stopni to czuję jak chce przełączyć na lpg (oczywiście gdy jest więcej niż 2tys obr), i często tak jest, że podczas tego przełączania auto jakby nie pali na 1 cylinder i za chwile przychodzi alarm dźwiękowy że nie przełączył się na gaz i dupa, muszę zatrzymać się, wyłączyć silnik, zapalić, dać gazu i wtedy jest ok.
    2. sytuacja jak wyżej ale po odpaleniu czekam 5-10 min na postoju, jadę i już dobrze się przełącza na gaz, ale to nie zawsze.
    3. wczoraj auto stało na mrozie -12 stopni przez 6 godzin, ruszyłem po 5min postoju jadąc do domu i nawet jak już widziałem że jest temperatura 70 stopni to nic nie wskazywało na to że ma się przełączyć na gaz, cały czas były kontrolki czerwone tak jak to normalnie na pb 95.

    Możliwe że coś tam "blokuje" instalacje gdy jest taki mróz? Byłem u gazownika, ale to w czerwcu, wymieniłem filtry, komp wszystko dobrze wskazywał itd., ale jesienią już jak były niższe temperatury właśnie to zaczęło się dziać, trochę to denerwujące bo ruszam i nie wiem czy znów będę musiał się zatrzymać i odpalić czy dobrze przełączy na lpg.

    Moja instalacja założona była w 2009 roku, mam wpisy w książce od LPG, jest to instalacja KME, nr komputera AKME E3 albo Ł3 (nieczytelnie napsiane), wyposażenie dodatkowe: mx, zbiornik torus, reduktor kme red.1. Wtedy kosztowało to 1600zł :) Obecnie mam przebieg 177 tys km, przy 101000 tys km była wymieniona listwa wtryskowa, dalej nie wiem co było robione bo nie ma wpisów ale sprzedający mówił że w 2015 roku wymienił reduktor, wtryski i część przewodów gumowych, nawet 1 przewód 1,5metra mi dał bo został do wymiany jeszcze jakiś odcinek. Jakie mam wtryski nie ma napisane, są czerwone tyle wiem. Wie ktoś jaka to generacja?

    Jeszcze jest 1 sprawa która mnie nurtuje, wydaje mi się że za dużo mi ubywa benzyny, nie mam pojęcia czemu, może mi pali i to i to ale to raczej niemożliwe ;/

    Liczę na pomoc z Waszej strony, od czego zacząć żeby przełączał się bez problemów gdy ruszam z dłuższego postoju gdzie jest chłodno albo zimno.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Dziś rano jechałem do pracy, auto garażuje, mam tam +6 stopni gdy na dworze było -12, jadąc do pracy myślałem że coś instalacji sie polepszy i się przełączy jednak to się nie stało a już był dobrze nagrzany, zaparkowałem i chciałem odpalić awaryjnie na lpg zgodnie z instrukcją, włączyłem zapłon przy wyłączonym guziku od lpg, trzymałem guzik aż zaczęło piszczeć kilka razy i pojawił się żółty kolor diody tak jak to jest przy przełączeniu się na gaz, przekręciłem żeby odpalić i dupa, kręcił i nic, wyłączyłem zapłon i już odpaliłem na benzynie, podejrzewam jakiś czujnik temperatury, po pracy znów wracałem do domu i to samo. We wtorek podjadę do gazownika bo jutro nie wyrobię się, ma ktoś jakieś pomysły? Ogólnie ta instalacja ma 6 lat i było już w niej coś wymieniane tak jak pisałem wyżej, chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem a najchętniej bym wyrzucił wszystko i założył całkowicie nówkę ale to szkoda dolarów skoro to może być poprawione.
  • Poziom 40  
    Czerwone wtryskiwacze to pewnie Valtek, takie jak na zdjęciu. Zgadza się?
    Vectra C 1.8 140KM 2007 źle przełącza się na lpg
    Jeśli to to wywal, szkoda auta na nie.
    Do sprawdzenia czujnik temperatury reduktora, trzeba podejrzeć temperaturę jaką widzi sterownik LPG i porównać ją z temperaturą rzeczywistą silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 5  
    Dokładnie tak jak wyżej czujnik temperatury. Może być też tak że reduktor do wymiany( regeneracji) dlatego masz wrażenie że nie chodzi na 1 cylindrze bo masz 4 wtryski gazu i 5 z redaktora który nonstop dobija Ci dawkę gazu
  • Poziom 11  
    Tak dokładnie takie czerwone, czemu są złe? a jakie są lepszej firmy i jaka cena ? Dziś były jajca.... załączył mi się gaz przy 80stopniach LOL jak już byłem przed pracą, wcześniej "załączyłem" przed wyjazdem tylko kontrolkę awaryjnie na gaz ale na gazie nie odpalałem, po pracy pojechałem parę km do galerii tam wyłączyłem, znów zrobiłem tą "sztuczkę" awaryjną i po jakimś czasie auto gdy chodziło na benzynie pojawiły się zielone lampki że jest gotowość przejścia na gaz, dałem powyżej 2 tys obrotów i przeskoczył, myślę że było to tak jak powinno w 45 stopniach, tak czy siak jutro jadę do gazownika i napiszę tu co i jak dalej z tym tematem, pozdrawiam.
  • Poziom 40  
    hetman83 napisał:
    Tak dokładnie takie czerwone, czemu są złe?

    Poszukaj, poczytaj.
    hetman83 napisał:
    a jakie są lepszej firmy i jaka cena ?

    Barracuda, Hana.
  • Poziom 11  
    Vectra C 1.8 140KM 2007 źle przełącza się na lpg Vectra C 1.8 140KM 2007 źle przełącza się na lpg Vectra C 1.8 140KM 2007 źle przełącza się na lpg


    Dziś auto przełączyło się bardzo dobrze na gaz, stało całą noc w garażu gdzie było z 8 stopni a na dworze -7, podjechałem do znajomego gazownika i powiedział żebym przyjechał z błędem gdy nie przełączy się na gaz jak to nieraz ma miejsce bo jak dziś było wszystko ok to komputer nic nie pokaże i nie ma co zgadywać co jest itd bo wywale kase na wiele rzeczy i tak może być to samo, także rano planuje szybko wyjechać i liczyć że nie przełączy się dobrze na lpg i zobaczymy.
  • Poziom 11  
    Dziś byłem u gazownika, oczywiście jadąc do niego liczyłem na to że źle przełączy się na gaz bo inaczej nie widziałby błędów na komputerze, temperatura była już wysoka ale nie przełączał więc zatrzymałem się i awaryjnie uruchomiłem na lpg, następnie wyłączyłem auto i ruszyłem od nowa, przełączając się na lpg był błąd i jechałem chyba na 3 garach do niego, po podpięciu kompa stwierdził że to wina komputera bo nie widzi innej opcji więc wymiana kompa i elektroniki z kablami to 1200zł, narazie się wstrzymam z tym bo wiem jak tym jeżdzić ale czuję że jak mnie szlag trafi to wymienię to. Tylko zastanawia mnie fakt że jak już raz dobrze przełączy na lpg to później cały dzień jest git (o ile nie stoi na mrozie 12godzin), komputer od niskiej temperatury dostaje bzika ? Wtryski mam valteki więc gówno sam powiedział, ale skoro chodzą to mogą zostać, reduktor mam b dobry chyba sharka. Dziwne że jak ruszam zimnym autem to przełącza się żle a jak odpale i w miejscu czekam aż się nagrzeje to przełącza się dobrze po dodaniu obrotów (czasami się zdarza że obroty spadną nisko i gaśnie ale za 2im razem jest dobrze).
  • Poziom 40  
    1200zł za wymianę wiązki i komputera? Jedź do kogoś innego.
  • Poziom 11  
    Nie znam się na tym ale też wydaje mi się drogawo, myślałem że można w kompie wszystko wykasować i wgrać od nowa i będzie ok ale widocznie nie ma tak łatwo albo ktoś chce zarobić...
  • Poziom 40  
    Ta jazda na 3 cylindrach to podejrzewam, że wina Valteków. Ile przejechane na instalacji?
  • Poziom 11  
    Instalacja KME jest z 2009roku ale w 15r typ wymienił wtryski na te właśnie valteki i chyba reduktor, gdyby jakiś wtrysk dawał ciała to chyba zawsze by tak było źle a nie raz na jakiś czas. Musze podjechać do innego gazownika albo dwóch dla pewności.
  • Poziom 11  
    Dzwoniłem teraz do inneg gazownika, cały komp staga z wiązka i czujnikiem i przełącznikiem 850zl z robocizną, no to jest różnica. Powiedziałem mu co mnie boli w moim aucie i też mogą to być wtryski także można je sprawdzić na stole pobierczym także pewnie tak zrobię.
    dziś rano wracając po nocy z pracy auto przełączyło mi się na gaz tak że nawet tego nie zauważyłem , aż byłem w szoku, zawsze to czułem jakieś lekkie "szarpnięcia" zwłaszcza po całej stójce na dworze w zime a dziś o dziwo cacy się przełączył, wcześniej w domu zaglądałem do instalacji poruszałem tam wiązka itd komputerem, tak sobie wkręcam że coś się naprawiło ;) Będę informował na bieżąco. Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    jutro jadę do gazownika żeby sprawdził wtryski na stole pobierczym, prawdopodobnie któryś się "klei" jak mu zimno. dziś przed wyjazdem ogrzałem wtryskiwacze lpg suszarką do włosów, później podczas jazdy przełączyło się bez żadnych szarpań i błędów więc mogą wymagać przeczyszczenia, ewentualnie są jakieś zestawy naprawcze do valteków ale nie znam szczegółów, temperature mam ustawioną na 45stopni, wdł mnie to lepiej niż na 30, im cieplej ma gaz tym chyba lepiej a może się mylę ?
  • Poziom 40  
    Zestawy naprawcze do Valteków? Nawet jakbyś je zregenerował to musisz specjalnym przyrządem ustawić w nich skok tłoczka. Wywal to dziadostwo i nich gazownik zamontuje i ustawi w sterowniku chociażby AC W02. 100zł drożej ale masz pewniaki i zapominasz o kłopotach z przełączaniem. Temperatura może zostać 30 stopni, zawsze gazownik może włączyć podgrzewanie wtryskiwaczy przed przejściem na gaz.
  • Poziom 11  
    można wiedzieć co to jest ac w02 ?? nowe wtryski np hana ile mogą kosztować? i wystarczy je same wymienić bez elektroniki ? no i chyba trzeba jeszcze wszystko w kompie ustawić. słyszałem opinię że valteki mogą zniszczyć głowicę....
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Kup 4 hany po 65zł i staga q-box za 440zł na drypa.pl. i jedz do polecanego zakładu na montaż
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    hetman83 napisał:
    można wiedzieć co to jest ac w02 ??

    Wtryskiwacze http://www.phjacus.pl/Y117-Listwa-wtryskowa-AC-W02-BFC-4-cyl-p3126.html
    hetman83 napisał:
    nowe wtryski np hana ile mogą kosztować?

    Jeś chcesz jeszcze drożej to ja bym Barracudy dał, tutaj coś wybierzesz http://www.phjacus.pl/BARRACUDA-c306.html
    hetman83 napisał:
    i wystarczy je same wymienić bez elektroniki ?

    Nie widzę potrzeby wymiany elektroniki, Diego G3 to fajny sterownik, tylko Valteki wywal
    hetman83 napisał:
    no i chyba trzeba jeszcze wszystko w kompie ustawić.

    Zgadza się, trzeba przestawić typ wtryskiwacza, oporność musi się zgadzać
    hetman83 napisał:
    słyszałem opinię że valteki mogą zniszczyć głowicę....

    Wtryskiwacze nie niszczą głowicy, niszczy ją za uboga mieszanka.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Witaj Hetman83.
    Napisałeś:
    hetman83 napisał:
    . Dziwne że jak ruszam zimnym autem to przełącza się żle a jak odpale i w miejscu czekam aż się nagrzeje to przełącza się dobrze po dodaniu obrotów


    To normalne. Gdy jedziesz, reduktor i wtryski są chłodzone przez pęd zimnego powietrza. Ociepl reduktor, owijając czymś ale niepalnym. Powinno pomóc . Dobre są też podgrzewacze wtrysków włączane po odpaleniu na kilka minut.
    Ja mam wtryski Matrix i też kiedyś miałem podobny problem. Pomogło wymycie benzyną . Teraz pilnuję aby tankować na dobrych stacjach. Założyłem też podgrzewacz wtrysków oraz ociepliłem reduktor.
  • Poziom 40  
    Matrix mają "trochę" inną budowę więc chyba nie da rady zamontować na nich podgrzewacza, nie uważasz? Poza tym Matrix a Valtek to jak Maybach i Seicento.
    Jeśli zamontuje konkretne wtryskiwacze to nie będzie potrzeby ocieplania czegokolwiek.
  • Poziom 11  
    Witam, byłem 2 dni temu u dobrego gazownika, wyczyścili mi listwę wtryskową gdzie był syf, podłączyli kompy i podczas jazdy wszystko ustawiali itd, widać że do sprawy podeszli profesjonalnie, teraz podczas przełączania jest elegancko, 100zł wydałem a mam spokój. Nieraz czułem takie minimalne szarpnięcia jak wtryski się załączały ale to prawie niewyczuwalne ale wiadomo im cieplejszy tym lepiej się przełącza, jest niebo a ziemia w porównaniu z tym co było wcześniej. Jechałem do gazownika 50km ale warto było, a pod nosem 2 km ode mnie jak byłem u innego to podłączył kompa i od razu gadka że komp do wymiany 1200zł, i co? bym mu wstawił na wymiane kompa, on by to zrobił i pewnie wyczyścił listwe i bym myślał że miał racje, dzięki za pomoc wszystkim.
  • Poziom 11  
    Wydaje mi się że zrobili bo auto po zamontowaniu wyczyszczonej listwy chodziło na postoju na podłączonym kompie od lpg itd długi czas tak chodził i coś się "mierzyło", później pojechali na 15 minut w trasę i po powrocie powiedział co i jak że wszystko ustawione jak należy i że będzie ok no i jest ok, zapytałem jaka listwa u mnie byłaby lepsza, polecił mi WC03, chyba 300zł plus robota ale to drogo mi sie wydaje albo tylko mi sie wydaję, narazie jeżdżę jak jest i nie zmieniam nic:)
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    hetman83 napisał:
    Wydaje mi się że zrobili bo auto po zamontowaniu wyczyszczonej listwy chodziło na postoju na podłączonym kompie od lpg itd długi czas tak chodził i coś się "mierzyło", później pojechali na 15 minut w trasę i po powrocie powiedział co i jak że wszystko ustawione jak należy i że będzie ok

    Robili autokalibrację. Też byś to sam zrobił, a właściwie program diagnostyczny to robi.
    hetman83 napisał:
    zapytałem jaka listwa u mnie byłaby lepsza, polecił mi WC03, chyba 300zł plus robota ale to drogo mi sie wydaje albo tylko mi sie wydaję, narazie jeżdżę jak jest i nie zmieniam nic:)

    Błądzisz. 300zł to nie drogo jeśli już zapłaciłeś 100 i nadal masz dziadowskie Valteki, w dodatku używane. Pisałem, że wystarczyły by AC02 ale Ty nie chcesz słuchać rad. Po co w takim razie ten temat?
    Tak na marginesie to te 300 to już z robotą bo AC W03 kosztują około 230zł.
  • Poziom 11  
    Wymieniłem listwe LPG na nową stag wc01 i bajka.... Xd