Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat do zasilacza 12 V, 150 A do wzmacniacza samochodowego.

07 Sty 2017 21:00 1338 33
  • Poziom 5  
    Chciałbym zbudować zasilacz 12v 150A który zasili wzmacniacz samochodowy w domu :D . Mam już odpowiedni transformator za mostkiem ma 14,4 v . Jednak chciałbym obniżyć do 12v ponieważ gdy podłącze wzmacniacz to rośnie mi do 16,5v i wtedy wzmacniacz się wyłącza . Szukałem w
    google odpowiednich schematów i znalazłem do 30A a ja potrzebuje 150A . Poproszę o jakiś schemat informację na ten temat .
  • Poziom 16  
    Sorki a nie pomyliłeś 150A z 150 Wat
  • Poziom 26  
    Kup odpowiednią ilość zasilaczy od PC i je sobie połącz równolegle.
  • Poziom 16  
    Jeśli się nie pomyliłeś i chcesz 150 A luknij TU Link
    Zasilacz 24V/12V/150A LKM-3-24-12-150
  • Poziom 32  
    Odwiń parę zwojów drutu z uzwojenia wtórnego.
  • Poziom 26  
    Chciałbym zobaczyć ten transformator na oczy to po pierwsze a po drugie jak kolega powyżej odwija zwoje w celu uzyskania stabilnego napięcia zarówno przy 2A jak i 150A obciążenia. :|
  • Poziom 33  
    Pewnie błąd, ale trafo 1,8kVA to nie jest takie rzadkie jest. :D
  • Warunkowo odblokowany
    Tu bym polecił transformator ze spawarki i najlepiej 3 fazowy bo te 150A to nie lada wyzwanie. Takie coś w samochodzie to pobór prądu jak w małym rozruszniku. 5 minut grania i nie odpalimy auta. Ale tak na poważnie to kolega pewnie pomylił waty z amperami.
  • Poziom 39  
    cavion napisał:
    Chciałbym zbudować zasilacz 12v 150A który zasili wzmacniacz samochodowy w domu

    Te wzmacniacze są dedykowane do auta i tam powinny pracować.
    cavion napisał:
    a ja potrzebuje 150A

    Czyli rozummiem, ze posiadasz wzmacniacz samochodowy 2x550W RMS lub 4x275W ????
    I chcesz to zasilać liniowym stabilizatorem, lub zasilaczem niestabilizowanym rzędu 12-14V po to by w przetwornicy wzmacniacza bez sensu podnosić to napięcie do wartości rzędu +- kilkudziesięciu V? Koszt takiego zasilacza może byc porównywalny do kupna uzywanego wzmacniacza estradowego.
    Trafo o nap. 14,4V bez obciażenia za prostownikiem da ok. 20V DC, czyli zniszczysz wzmacniacz, a bardziej elementy w przetwornicy i wszystkie porady tego typu sa szkodliwe.
    Temat omawiany dziesiątki razy na tym forum i zasilacz tu sie nie sprawdzi, a zaraz sie okaże, że wzmacniacz ten ma "300W PMPO", albo jakiś innych "watów".
  • Poziom 5  
    Transformator ma ponad 1 kw jest od jakiejś zgrzewarki , 2 wzmacniacze pobierają ponad 100a carpower i u-dimension .
    Chcem 150 amper żeby został jakiś zapas , w tej chwili mam transformator mostek kondensator z auta i przy ostrym graniu z 14 spada do 12 v
    nic nie trzeszczy nic nie mruga wszystko gra normalnie . Ale problem mam taki że z trafo wychodzi 14v jak podłącze wzmacniacz mam ponad 16v
    i wzmacniacz się nie włączy . Żeby uruchomić moje cudo podłączam grzejnik z auta i mam 14,4 v . Co do odwinięcia druta to ile zwojów mam odwinąć i z której strony .
    A najlepiej poproszę schemat ja dalej sobie poradzę :D
  • Poziom 43  
    cavion napisał:
    Co do odwinięcia druta to ile zwojów mam odwinąć i z której strony .

    NIC nie odwijaj bo ci napięcie spadnie bardzo dużo procentowo.
    1V spadku to 50%.

    Jedyne co możesz zrobić to wstępnie obciążyć zasilacz tak żeby napięcie lekko spadło.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Daj zdjęcie Twoich fantów.
  • Poziom 5  
    Właśnie mam podłączony grzejnik z auta na 12v ale chciałbym mieć normalny zasilacz
    Carpower POWER-4/600 + 2 subwoofery Carpower SONIC-12
    U-Dimension RM V41 + 4 kolumny Altus 140 HGS
    salon ma ponad 40m
  • Poziom 42  
    Taki zasilacz nie jest łatwo zbudować i nie będzie tani. Ani w budowie ani w eksploatacji. Nawet jak odwiniesz kilka zwojów to może napięcie w sieci skoczyć i wtedy pytanie czy szybciej zadziała protect czy tranzystory przetwornicy...
    Pozdrawiam za tym nawet jak na jałowym będzie ok to na pełnym obciążeniu napięcie przysiądzie. Przetwornica zostanie jeszcze bardziej obciążona, do katastrofy blisko. Naprawdę lepiej kupić że dwa kilowaty estradowego końca mocy i mieć wszystko w jednym pudełku.
  • Poziom 5  
    ale estradowy nie zagra tak ładnie jak U-Dimension :D
    sprzęt przeżył 2 imprezy nic się nie spaliło :D
    miałem kilka wzmacniaczy typu kino domowe Denon Pioneer itp. i stwierdzam że to nie gra chyba że ktoś ma mały pokoik 10m
    i słucha muzyki na 1/4 gwizdka , ja lubię od czasu do czasu ostro pohałasować :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    cavion napisał:
    estradowy nie zagra tak ładnie jak U-Dimension

    Patrz a tysiące firm naglasniajacych koncerty jakoś na to nie wpadło... Glupole
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    A wiec nie wiele się pomyliłem że trafo ze spawarki :-) Zastosuj rezystor dużej mocy 60-100 W w układzie prostego czasowego soft startu to powinno wystarczyć do rozruchu przetwornicy wzmacniacza. Wyższe napięcie nie zaszkodzi samej przetwornicy. W żadnym wypadku nie próbuj odwijać uzwojeń wtórnych bo spadnie drastycznie moc takiego transformatora.
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    W zasadzie też można ale po cóż komplikować jak proste pomysły i rozwiązania bywają najlepsze :-)
  • Poziom 5  
    koncert w eterze a słuchanie w salonie to jak fiat do mercedesa :D
    omijanie przetwornicy mija się z celem po co ingerować w bebechy i cudować , a tak zawsze wzmacniacz można w 10 minut zamontować z powrotem w aucie
    pomysł z rezystorem dobry na dzień dzisiejszy :D ale dalej bym się upierał na zasilaczu :D
    czy mógłbym zbudować zasilacz na podstawie tego schematu tylko bym potrzebował 30 sztuk tip 35
    do tego spory radiator :D
    czy mógłby ktoś lukną fachowym okiem na ten schemat i czy bez problemu mogę to dalej rozbudować ??
  • Poziom 39  
    Jedyne sensowne rozwiązanie , to zastosowanie dużego AKUMULATORA AGM np. 140Ah i zrobienie wydajnej ładowarki do niego ( nie koniecznie z tego transformatora). Każde inne rozwiązanie nie będzie dobrze spełniać roli źródła o ekstremalnie niskiej rezystancji wewnętrznej i wzmacniacz przestanie grać z "mięsem" .
    Rozwiązanie to pozwala na zastosowanie "prostownika" o znacznie mniejszej wartości prądu ładowania ( wystarczy ponizej 50A), bo sygnał audio nie jest ciągły, a akumulator pracuje tu jako bufor w chwilowych poborach prądu.
    Wcinka za przetwornicą wcale nie jest trudna, dla kogoś kto wie jak jest zbudowany wzmacniacz car audio, ale nie jest taka prosta. Wadą tego jest brak zabezpieczenia termal shutdown, overload, DC protect, które jest zasilane z 12V lub powiązane z przetwornicą.
    Zasilacz , który podałeś nadaje się do mocnego CB radia,itp. Przy oczekiwanych prądach 150A to byłby tylko grzejnik o sprawności 50%. Układ z dużym drop outem rzędu kilku voltów na darlingtonach to bezsens. Wiesz jaki spadek napięcia ma mostek ( diody mocy) prostowniczy przy takich prądach?
    Można to zrobic na N-fetach, ale trzeba mieć duże doświadczenie w elektronice jak i w elektromechanice. Zastosowanie wielu równolegle połączonych el. mocy wymaga solidnej idealnie symetrycznej konstrukcji z równomiernym podziałem przekroju , długości przewodów, ścieżek itd. Dochodzi kwestia zabezpieczeń, odprowadzania mocy itp. Tu sensowniejsze by było stabilizowanie powyżej 15V, a ponizej układ wypada ze stabilizacji z powodu za niskiego nap na wejściu stabilizatora. Wtedy sensowniejszy staje sie rzeczywiście stabilizator równoległy, ale bez wielu el. mocy nie obejdzie się, a własności dynamiczne takiego zasilacze będą marne.
    Temat chyba bardziej do teoretyzowania w dziale poczatkujący, bo jakoś nie widzę autora, by był w stanie sie z tym zmierzyć, a ryzyko uszkodzenia sprzętu car audio jest bardzo duże.
  • Poziom 43  
    cavion napisał:
    czy mógłbym zbudować zasilacz na podstawie tego schematu tylko bym potrzebował 30 sztuk tip 35

    Kolego zbuduj stabilizator równoległy , działa dokładnie odwrotnie jak szeregowy, a takiego potrzebujesz.
    Podaj prąd jakim trzeba obciążyć Twój zasilacz żeby zbić napięcie do 15V?
  • Poziom 5  
    Opcja ominięcia przetwornicy nie wchodzi w grę , temat z akumulatorem przerabiałem ale niezbyt to wygląda :D za bufor robi mi kondensator DIETZ 2F :D .
    Wystarczy prosty schemat jak wyżej podałem o odpowiednich parametrach z resztą sobie bez problemu poradzę nie mam 2 lewych rąk do lutowania i majsterkowania tylko
    brak mi wiedzy do konstruowania elektroniki :D

    Podaj prąd jakim trzeba obciążyć Twój zasilacz żeby zbić napięcie do 15V? - nie mam cęgowego nie zmierzę
  • Poziom 42  
    Nie rozumiesz że nie ma prostego schematu? Jakikolwiek stabilizator szeregowy wymaga ponad 18V na wejściu by na wyjściu było stabilne 14V. A to ponad 500W mocy strat. Dlatego też padło pytanie o prąd przy jakim napięcie twojego zasilacza osiąga sensowną wartość.
    Jaki ten grzejnik podłączasz by wzmacniacze wystartowały?
  • Poziom 38  
    Jak już chcesz koniecznie ten wzmacniacz, to zasil go po przetwornicy wewnętrznej.
    Ale każdy wzmacniacz zbudowany do użytkowania w domu / parametry do uzgodnienia/ będzie lepiej grał niż taka składanka.
  • Poziom 29  
    Może faktycznie spróbować zasilacz serwera. Znalazłem np. taki:
    ZASILACZ HP DPS-1200FB A 1200W DL580 G5 (koszt 149 zł).
    To jest tytuł aukcji na znanym portalu, ponieważ nie można dodać takiego linka.
    Ma przy 12 V 100 A. Pewnie można by znaleźć i większy.

    Chociaż nigdy do urządzeń audio nie stosuję zasilaczy impulsowych, to tu przecież z założenia nie chodzi o wysoką jakość dźwięku tylko o moc.
  • Poziom 29  
    We wzmacniaczu samochodowym nie ma innego wyjścia przy większych mocach.
    We wzmacniaczach audio do domu nie ma takiej potrzeby.
    Oczywiście są wyjątki, ale nie do podrobienia w domu.
    A tak na marginesie samo słuchanie muzyki w samochodzie z odgłosami silnika w tle jest trochę "BE".
  • Poziom 43  
    kwazar napisał:
    e wzmacniaczu samochodowym nie ma innego wyjścia przy większych mocach.
    We wzmacniaczach audio do domu nie ma takiej potrzeby.
    Oczywiście są wyjątki, ale nie do podrobienia w domu.


    A skad, zasilacz impulsowy to miód dla końcówki mocy mały lekki stabilizacja napięcia , co jeszcze chcieć.