Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Vitara I 1.6 Benzyna 16V - Brak ciepłych nawiewów/wskaźnik temperatury stoi

07 Sty 2017 22:22 882 11
  • Poziom 4  
    Witajcie Koledzy. Moja bolączka jest nastepująca:
    Ciepłe nawiewy nie działają, wskaźnik temperatury nie podnosi się na milimetr nawet po 20km jazdy.
    Wszystko wskazuje na termostat zablokowany w pozycji otwartej. Czy potwierdzacie moje przypuszczenia, czy może przyczyna może być gdzies po stronie czujników temperatury. Jeden odpowiada za wskaźnik temp. na zegarach a drugi za otwarcie termostatu czy wiatrak jeśli się nie mylę. Poprawcie mnie jesli jestem w błędzie
    Dotyczy:
    Suzuki Vitara 1.6 16v 1999r.
    Dziękuję za szybką odpowiedz, i biorę się do roboty bo raczej to nieskomplikowana operacja :)
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Jeden czujnik odpowiada za wskaźnik drugi do sterownika silnika
    Płyn jest w chłodnicy?
    Węże od nagrzewnicy ciepłe?
    Jeżeli nie to termostat otwarty i puszcza wszystko na duży obieg tj. chłodnice
    Jeżeli węże ciepłe a nie grzeje to układ zapowietrzony np. wydmuchaną uszczelka pod głowicą lub uszkodzonym reduktorem lpg o ile występuje
    Myślę że rozwiałem wiele watpliwości
  • Poziom 4  
    Po odpaleniu auta węże łączące termostat z chłodnicą po jakimś czasie robią się ciepłe, termostat chyba stopniowo sie otwiera. Wcześniej, zauważyłem że węże idące na nagrzewnice też zrobiły się całkiem ciepłe.
    Czy mozliwe jest, że padła nagrzewnica i jednocześnie czujnik wskażnika temperatury?
  • Poziom 4  
    Wąż do nagrzewnicy i do chłodnicy ogrzały się inaczej. Od nagrzewnicy nieco szybciej.
    Temperatura węży od nagrzewnicy nie była jakaś duża, natomiast zdecydowanie były ciepłe.
    Zauważyłem też że wiatrak dmucha zimne powietrze już od początku uruchomienia silnika (mamy teraz -15 C), czy to normalne? Wiatrak jak to w Vitarach jest na pasku. Czy przedmuchana uszczelkę pod głowicą możemy wykluczyć?
  • Poziom 4  
    Hey Koledzy. Korzystają z ocieplenia w Beskidach rozkręciłem dzisiaj Vitarę. Spostrzeżenia następujące:
    1. Termostat płynnie sie otwiera i zamyka. Został umyty i sprawdzony w wodzie na kuchence.
    2. Wskaźnik temperatury na zegarach podnosi się do 1/3 wysokości. Wcześniej przy -15 ani drgnął. Wóz był grzany na wolnych obrotach.
    3. Ożyło ciepłe powietrze w nawiewach. Nie jest to tropik ale jest zdecydowanie ciepłe.
    4. Na korku od oleju/Korku od chłodnicy oraz ściankach zbiornioczka na płyn chłodniczy zauważyłem mazistą substancję (zdjęcia poniżej). poziom płynu chłodzącego OK. Na bagnecie bez zanieczyszczeń. Wóz jest bardzo mało jeżdzony, do tyego krótkie dystanse. Czy wskazuje to na wydmuchaną uszczelkę pod głowićą? Auto bez LPG, bez turbo.
    5. Wiatrak dmuchawy można obrócić jednym palcem natomiast jest pewien opór. Po odpaleniu na zimnym silniku kręci jak szalony od początku. Może to on utrudnia zagrzanie silnika? Wiatrak z wiskozą do wymiany?
    6 Ssanie Vitara ma automatyczne. Czy obroty silnika na zimnym silniku w okolicy 1.5K obrotów sa OK. Śróbka ogranicznika linki jest skręcona do minimum, linka gazu poluzowana.
    Bedę wdzięczny za Wasze sugestie :) Dziękuję z góry!
  • Poziom 29  
    Majonez na korku wlewu oleju może być spowodowany nie dogrzewaniem sie silnika Czyli tak jak pisałeś jazda na krótkich odcinkach
    Jeżeli masz majonez w chłodnicy wskazywało by to na walniętą uszczelkę pod głowicą
    Z tego co się orientuję to ten silnik nie posiada chłodnicy oleju więc odpada
    Po zdjęciu głowicy przydało by się sprawdzić jej szczelność pod kątem mikropęknięć
    o szlifie płaszczyzny już nie wspomnę
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Najlepiej byś ten termostat jednak wymienił .Korek wskazuje na niedogrzany silnik .Jeżli silnik pracuje równo ,to daj sobie spokój z głowicą .Szerokiej drogi.
  • Poziom 4  
    triakw napisał:
    Najlepiej byś ten termostat jednak wymienił .Korek wskazuje na niedogrzany silnik .Jeżli silnik pracuje równo ,to daj sobie spokój z głowicą .Szerokiej drogi.


    Termostat wymieniony. Faktycznie wskaźnik skoczył na 90 C. Miałęś racje, chociaż wszystko wskazywało na to ze stary jednak jest sprawny.