Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przeróbka Climatic na Climatronic (Skoda Fabia 2)

TomHagen 08 Sty 2017 02:08 4902 15
  • #1 08 Sty 2017 02:08
    TomHagen
    Poziom 10  

    Dzień dobry

    Zainteresowałem się tematem zmiany klimatyzacji manualnej w Skodzie Fabii 2. Skompletowałem potrzebne części - panel sterujący, nagrzewnica oraz czujnik nasłonecznienia. Pozostaje dorobienie wiązek i montaż. Niestety okazuje się, że nie tak łatwo znaleźć serwis/fachowca, który podejmie się tego zadania. Czy ktoś z Elektrody podejmie się tego zadania z małopolskiego, śląskiego lub okolic? Ewentualnie czy ktoś może polecić serwis/fachowca który podejmie się takiego zadania?

    0 15
  • #2 08 Sty 2017 08:55
    cezars65
    Poziom 24  

    Szkoda rzeżbić..... taka rzeżba to proszenie się o kłopoty z klimą , to nigdy nie będzie dobrze funkcjonować . Ciężko będzie Tobie kogoś do tego znależć , chyba że pasjonat , albo nie mający akurat co robić. Obawiam się że to co kupiłeś to nie wszystko.

    0
  • #4 08 Sty 2017 11:43
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Wiązki być może są, musisz sprawdzić (bardzo często instalacja jest na wyrost w samochodzie). Po drugie to musisz kupić cały ten środkowy bajer (kierunki nawiewu masz obecnie na cięgła, a w automatyce na silniczki). Jeżeli miałbyś taki układ to sam montaż to dzień roboty plus kodowanie. Najważniejsza jest jednak instalacja, reszta to bzdzina. Przerabiałem już kilka sprzętów i jeżeli tylko jest instalacja to idzie robota jak z nut. Ostatnio gostek kupił do astry 2 fotele nw skórze, oczywiście miały grzanie. Instalacja była więc pozostało kupić dwa potencjometry i fotele śmigają aż miło. Bez instalacji nigdy bym się za to nie wziął.

    1
  • #6 08 Sty 2017 12:05
    vag_padło
    Poziom 14  

    jest do ogarniecia. Potem trzeba zmienic w dowodzie rejestracyjnym wpis z fabia na Wunderbaum . Skoda Wunderbaum


    Moderowany przez T5:


    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    1
  • #7 08 Sty 2017 13:15
    TomHagen
    Poziom 10  

    Dziękuję za pomoc wszystkim, szkoda, że większość wypowiedzi to było "nie znam się, ale się wypowiem".

    cezars65 - nie licząc wiązek mam wszystko co potrzebne (a nawet za dużo, bo nagrzewnica jest taka sama, różni się tylko osprzętem (serwami w miejscu linek, czujnikami itp.)

    Strumien swiadomosc... - rzeczywiście nierealne jest zrobienie wiązek do kostek kupionych w ASO na podstawie schematów, przecież fabryczny "drut" to specjalny stop z księżyca, którego nie da się zastąpić. Masz jednak rację co do ilości RBH - dwie dniówki jednej osoby, pozostaje kwestia stawki za RBH.

    Aleksander_01 - dodatkowych wiązek nie ma, to jednak Skoda. Rozumiem, że przez ten "bajer" masz na myśli nagrzewnicę z osprzętem? Jeżeli instalacja do czegoś już jest to już nie jest retrofitting a zwykłe podpięcie, które może zrobić każdy - zupełnie inna ilość i stawka RBH.

    vag_padło - koledze chyba się forum pomyliło...

    0
  • #8 08 Sty 2017 13:46
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    TomHagen napisał:
    rzeczywiście nierealne jest zrobienie wiązek do kostek kupionych w ASO na podstawie schematów, przecież fabryczny "drut" to specjalny stop z księżyca, którego nie da się zastąpić. Masz jednak rację co do ilości RBH - dwie dniówki jednej osoby, pozostaje kwestia stawki za RBH.


    To se drutuj wiązki, ja tak nie działam bo to robi krecią robotę i niekończące się poprawki.

    Wunder baum to po prostu piękne drzewo, i pachnie.

    0
  • #9 08 Sty 2017 15:33
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Do autora tematu - widzę że wiedzę teoretyczną masz, więc co za problem zrobić to samemu. Przecież wiązki też można kupić używane, a resztę to już każdy zrobi, i to za małe pieniądze.

    1
  • #10 08 Sty 2017 16:45
    TomHagen
    Poziom 10  

    Nie mam garażu ani dostępu do garażu a z żoną już teraz widzę się 2 godziny dziennie. Jak zacznę przy tym grzebać to z moją ilością wolnego czasu auto mam rozebrane na dwa tygodnie a z żoną będziemy się widzieć przez sen. Oszacowałem montaż i zrobienie wiązek na 12-14 godzin, licząc 50zł netto za godzinę wychodzi 600-700zł, policzmy nawet 800zł (+ewentualny VAT). Zdecydowanie wolę zapłacić taką kwotę.

    0
  • #11 08 Sty 2017 17:05
    Alfred_92
    Poziom 32  

    TomHagen napisał:
    Nie mam garażu ani dostępu do garażu a z żoną już teraz widzę się 2 godziny dziennie. Jak zacznę przy tym grzebać to z moją ilością wolnego czasu auto mam rozebrane na dwa tygodnie a z żoną będziemy się widzieć przez sen. Oszacowałem montaż i zrobienie wiązek na 12-14 godzin, licząc 50zł netto za godzinę wychodzi 600-700zł, policzmy nawet 800zł (+ewentualny VAT). Zdecydowanie wolę zapłacić taką kwotę.

    Księgowy czy Inżynier Procesu?
    Jak ty proponujesz mechanikom stawki, to może przetarg ogłoś...
    A tak na serio to ludzie unikają takiej roboty bo kupa nerwów a zarobek szałowy nie jest...
    Taki numer jest do ogarnięcia ja przywieziesz komuś samochód w poniedziałek i mówisz że wracasz po niego w piątek/ sobotę.

    0
  • #12 08 Sty 2017 18:55
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 08 Sty 2017 19:43
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Napisałem wcześniej o jednym dniu, oczywiście przy istniejącej pełnej instalacji w aucie oraz dostarczeniu wszystkich potrzebnych części. Zapomniałem tylko dodać że w zakładzie pracujemy we dwóch. I dopiero przy tak "korzystnych" warunkach i ciągłej pracy można się wyrobić w jeden dzień.

    Najdroższa wersja to - najpierw wyszukaj w schematach nr katalogowe wtyczek oraz pinów. Pojedź z tymi danymi do serwisu VW i zamów. Wróć do warsztatu. Na drugi dzień jedź po odbiór. to już lekucheńko licząc dwie, trzy godziny. Dalej - kupno odpowiedniej ilości odpowiedniego przewodu, dla ułatwienia jednakowego koloru, czyli znowu sklep i czas, liczmy godzinkę. Teraz składanie, przewlekanie, skręcanie (can), oploty, peszel itd.

    Reasumując - razem z częściami spokojnie podwajamy wartość tego auta.

    Lub tak - robiłem kiedyś taką skodę (fabia 2) ze spaloną wiązką, czyli cała elektryka do wymiany (oprócz komory silnika, drzwi). Możesz mi wierzyć albo nie ale nie chciałem tego robić, ale gostek mnie uprosił. Cały koszt takiej zmiany to 2700 zł (używaną wiązkę kupiłem za 180 zł (nawet bogatszą w wyposażenie). I jeszcze jedno, tak jak napisał Alfred_92 odstawiasz w poniedziałek a odbierasz w piątek.

    1
  • #14 20 Lut 2017 10:56
    TomHagen
    Poziom 10  

    @Alfred_92 Inżynier

    @Aleksander_01 Nie wiem jak bardzo cenisz swoją pracę kolego, ale Fabia 2 rocznik 2014 z dobrym silnikiem to 25-30k - jeżeli chcesz podwoić tę wartość w dwa dni robocze to gratuluję stawki RBH.


    Do malkontentów, którzy pisali, że sprawa nieopłacalna, że podwoi wartość auta, że to za trudne, że nie opłacalne - mimo, że nie mieli pojęcia, ile będzie trzeba włożyć pracy i ile części jest potrzebnych...

    Zostawiam wpis dla potomnych , zainteresowanych rzeczowym i realnym rozwiązaniem problemu wraz z numerami części.
    Ceny używek z Allegro, podane wraz z kosztami wysyłki, w cenach brutto - tak jak zapłaciłem.

    Tak jak napisałem w pierwszym poście - wszystkie części dostarczyłem ja, mechanik musiał ściągnąć deskę, zamienić nagrzewnice i dorobić wiązkę do gotowych wtyczek z PINami - tylko przedłużanie przewodów (zresztą według schematu, który mu dałem).

    Nagrzewnica jest potrzebna z wersji kontynentalnej, reszta części (czujnik fotooptyczny, panel sterowania, wtyczki, czujniki temperatury) można śmiało brać z anglika.

    Nagrzewnica climatronic z serwami, czujnikami i wiązką do panelu (5J1820003)- 189zł
    U mnie brakowało jednego czujnika G191 (4B0820539) - 10zł

    Panel sterowania (5J0907044C)- 100zł

    Czujnik fotooptyczny (5J0907539)- 45zł

    Wtyczka czujnika fotooptycznego (8E0971832) - 15zł

    Wtyczka sterownika dmuchawy (6X0972623) - 15zł

    Wtyczka C T16d panelu sterowania (4A0972883C / 443972805 / 443972807) - 25zł
    (Na rynku są dostępne dwie - z climatronica fabia/polo/ibiza z 13 PINami obsadzonymi i z modułu komfortu audi z 4 PINami obsadzonymi, użycie wersji z climatronica wiele ułatwia)

    Do zrobienia wiązka:
    T16d (złącze 16-stykowe sterownika układu Climatronic - obsadzone 13 styków)

    CZUJNIK FOTOOPTYCZNY (T4ac złącze 4-stykowe)
    2 - 0,35 (brązowy / biały)
    3 - 0,35 (zielony / biały)

    ZAWÓR REGULACJI SPRĘŻARKI
    4 - 0,75 (czarno / zielony)

    MODUŁ KOMFORTU BCM, MAGISTRALA CAN (SPLECIONE)
    5 - 0,35 (oranż / zielony)
    6 - 0,35 (oranż / brązowy)

    [83]
    7 - 0,5 (czerwono / biały)

    STEROWNIK WENTYLATORA CHŁODNICY
    8 - 0,5 (brązowy / liliowy)
    9 - 0,5 (brązowy / szary)

    [11]
    12 - 0,5 (czerwono / żółty)

    POŁĄCZENIE Z MASĄ W GŁÓWNEJ WIĄZCE
    13 - 0,5 (brązowo / czerwony)

    STEROWNIK DMUCHAWY (T6aa złącze 6-stykowe)
    14 - 0,35 (czarny)
    15 - 0,35 (zielony)
    16 - 0,35 (niebieski)

    ETKA układu.
    Przeróbka Climatic na Climatronic (Skoda Fabia 2)

    Schemat elektryczny.
    S006020000...tronic.pdf Download (6.33 MB)Punkty: 1 dla użytkownika

    PODSUMOWANIE
    Części: 399zł
    Robocizna (dwie dniówki jednej osoby): 1000zł

    Razem: 1399zł brutto (~1137zł netto)

    To taniej niż dopłata do climatronica przy zakupie auta w salonie.

    Od ceny końcowej można w zasadzie jeszcze odjąć cenę panelu sterowania nawiewu z klimatyzacją manulaną (~50zł) i cenę wymontowanej nagrzewnicy (~100-200zł), które można sprzedać.

    1
  • #15 22 Lut 2017 09:35
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    TomHagen napisał:
    @Alfred_92 Inżynier

    @Aleksander_01 Nie wiem jak bardzo cenisz swoją pracę kolego, ale Fabia 2 rocznik 2014 z dobrym silnikiem to 25-30k - jeżeli chcesz podwoić tę wartość w dwa dni robocze to gratuluję stawki RBH.
    brać z anglika.
    .



    Pokaż mi gdzie napisałem że to rocznik 2014, to był rocznik 2004 lub starsza.

    0
  • #16 25 Mar 2017 12:43
    TomHagen
    Poziom 10  

    Problem dotyczy Fabii 2 FL, a więc produkcja 2011-2014, należałoby przyjąć, że wypowiadasz się w tym wątku na temat. Pokrętne tłumaczenie, że twoje posty dotyczyły auta starszego niż 2004 (a więc w ogóle inny model, bo Fabia 2 była produkowana 2007-2014) są tym bardziej nie na miejscu.

    Problem został rozwiązany i obszerna instrukcja zamieszczona, wątek zamykam.

    0