Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Spawarka inwentorowa kemppi mastertig jak przerobić na prostownik do akumulatora

Anaruk321 08 Jan 2017 10:08 990 13
  • #1
    Anaruk321
    Level 2  
    Witam posiadam spawarkę inwentorową kemppi mastertig mls 2300 zasilany 230V, chciałem nia podładowac akumulator samochodowy, siadły 4 akumulatory w autach przy tymch mrozach..
    Pytanie czy jest to możliwe, dodam że tą spawarka można spawać pradem stałym , przemiennym i pulsacyjnym.
    przedstawiam parametry spawarki
    Dane techniczne:
    Mastertig MLS™ 2300 ACDC
    Napięcie zasilania 1~ 50/60 Hz 230 V -15%...+15%
    Moc pobierana 40 % TIG 5,7 kVA / 230 A
    60 % TIG 4,8 kVA / 200 A
    100 % TIG 3,9 kVA / 170 A
    40 % MMA 6,0 kVA / 180 A
    60 % MMA 4,8 kVA / 150 A
    100 % MMA 3,7 kVA / 120 A
    Kabel, zabezpieczenie zwłoczne 3 x 2,5 mm² -S-3,3 m / 16 A
    Zakres prądu spawania TIG 3 A / 10 V ... 230 A / 19,2 V
    MMA 10 A / 20,5 V ...180 A / 27,2 V
    Max. napięcie spawania 32 V / 180 A (MMA)
    Moc biegu jałowego TIG 6 W
    MMA 180 W
    Drut spawalniczy Ø 1,5…4,0 mm
    Współczynnik mocy 0,99
  • #2
    kortyleski
    Level 43  
    W zasadzie na tig dc można uzyskać napięcie i prąd potrzebne do ładowania aku tylko co z hv do zajarzania łuku?
    Dla mnie bez sensu. Już lepiej jakiegoś ATX na 14 V podkręcić
  • #3
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Anaruk321 wrote:
    chciałem nia podładowac akumulator samochodowy, siadły 4 akumulatory w autach przy tymch mrozach..


    To wymień akumulatory, zaprawdę powiadam ci jest to najlepsze i najtańsze rozwiązanie.
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    To wymień akumulatory, zaprawdę powiadam ci jest to najlepsze i najtańsze rozwiązanie

    Chciałoby się powiedzieć "Amen!". Jakiekolwiek urządzenie spawalnicze średnio, a nawet wcale nie nadaje sie do ładowania akumulatorów - zbyt wysokie napięcie biegu jałowego, grożące wysadzeniem samej baterii, zniszczeniem elektroniki pojazdu i w końcu uszkodzeniem samej spawarki.
  • #5
    Anaruk321
    Level 2  
    ok dzieki za info , lepiej zainwowac w jakis dobry polski prostownik z funkcja rozruchu.
    macie jakieś sprawdzone jak tak to podajcie model, ponoc te starszego typu polskie prostowniki są dobre, niz te tanie chinole.
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Anaruk321 wrote:
    ok dzieki za info , lepiej zainwowac w jakis dobry polski prostownik z funkcja rozruchu.
    macie jakieś sprawdzone jak tak to podajcie model, ponoc te starszego typu polskie prostowniki są dobre, niz te tanie chinole.


    Tak się zastanawiam, a co zrobisz jak w trasie trzeba co rano łądować akumulatory?

    Będziesz ciągał agregat prądotwórczy?

    Dodano po 3 [minuty]:

    W sumie mam TIG, mam akumulatory , może by jakiś teścik zrobił jutro, z filmikiem wybuchu akumulatora????

    I spaleniem jakiegoś ecu????
  • #8
    Anaruk321
    Level 2  
    A co powiecie o tym TELWIN DYNAMIC 620 , niestety nie jest już polskiej produkcji.
  • #9
    misterbociek
    Level 21  
    Strumien swiadomosci swia wrote:

    To wymień akumulatory, zaprawdę powiadam ci jest to najlepsze i najtańsze rozwiązanie.

    I to jest właśnie ta patologia elektrody typu- silnik zatarty tylko szrot, rozkręcaj cały silnik, kup nowe itp. Jest całe mnóstwo tematów że ktoś prosi o pomoc a tu słyszy coś w stylu "nic z tego nie będzie, do widzenia". Pomyślałeś może że on ma komis i po prostu nie będzie kupował akumulatorów?

    [quote="robokop"]
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    zniszczeniem (...) i w końcu uszkodzeniem samej spawarki.

    Tak, uważaj bo spalisz spawarkę w taki sposób...
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    misterbociek wrote:
    I to jest właśnie ta patologia elektrody typu- silnik zatarty tylko szrot, rozkręcaj cały silnik, kup nowe itp


    Wiesz patologią jesteś Ty . Przez takie druty wszystko się pierd....... zamiast fachowej naprawy i długich przebiegów w spokoju.


    Wiesz nic mnie nie przekona dla ludzi którzy z premedytacja sprzedają zepsute auta jako Pełnosprawne,
  • #11
    misterbociek
    Level 21  
    Strumien swiadomosci swia wrote:

    Wiesz patologią jesteś Ty . Przez takie druty wszystko się pierd....... zamiast fachowej naprawy i długich przebiegów w spokoju.

    Ale mi chodzi o to że zamiast napisać idź do sklepu i kup ładowarkę to nieeee kup akumulatr za 250zł sztuka.
    Co do patologi to ci dam przykłady:
    -koleś miał problem z smarowaniem bo kontrolka oleju się świeciła. Dodał że ma silnik niemiecki na pół syntetyku i ma nagar to po chwili wszyscy: eeee cały silnik rozkręcaj bo kanały masz pozatykane i tp. Koleś oddał auto do mechanika i okazało się wystarczyło wyczyścić smok oleju bo ktoś przesadził z silikonem jak zakładam miskę.
    -kolejny temat to niemieckie cudo 1.8 20V, silnik nie chce odpalić. To ludzie dosłownie pisali że silnik szrot bo zawory się wypaliły. Autor coś tam wymienił i auto pali na strzała...
    - O silniku 1.4V z golfa IV nie wspomnę bo jak ktoś wspomni że odma wali mu olej co jest normalne przy tych silnikach to ludzi nawet z dużym profilem piszą że silnik jest na wykończeniu i przedmuchy ma. Miałem ten silnik, miałem z nim problemy ale przedmuchów raczej nie miałem bo kompresja ponad norma

    Strumien swiadomosci swia wrote:

    Wiesz nic mnie nie przekona dla ludzi którzy z premedytacja sprzedają zepsute auta jako Pełnosprawne,

    Co masz zepsute? Co ty myślisz że jak auto stoi na mrozie i codziennie ktoś przychodzi żeby sobie odpalić i posłuchać jak passacik klekocze to akumulator ma jakieś szanse?
    Prawda jest taka że dzisiaj ludziom nie dogodzi i sami sobie są wini.

    Anaruk321 wrote:
    A co powiecie o tym TELWIN DYNAMIC 620 , niestety nie jest już polskiej produkcji.

    Na transformatorze czyli za bardzo nie ma się tam co zepsuć.
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    misterbociek wrote:
    Na transformatorze czyli za bardzo nie ma się tam co zepsuć.
    Tyle że tenże transformator jest nawijany drutem alu - więc długowieczności nie ma się co spodziewać. To produkcja made in China.... Ale jaka cena, taka jakość.
  • #13
    kortyleski
    Level 43  
    Co z tego że alu? jak przekrój odpowiedni to tylko zaleta bo lżejsze trafo.
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    misterbociek wrote:
    Co masz zepsute? Co ty myślisz że jak auto stoi na mrozie i codziennie ktoś przychodzi żeby sobie odpalić i posłuchać jak passacik klekocze to akumulator ma jakieś szanse?
    Zastanów się nad sobą. Jaki opis usterki, taka odpowiedź - nikt nie jest telepatą, żeby fizycznie nie widząc auta, postawić w 100% trafną diagnozę. Co do odpalania na mrozie - kupuje się kable rozruchowe i tyle. Odpala się jedno auto od drugiego, bez ryzyka eksplozji baterii, czy ubicia elektroniki. Jak myślisz, czemu w "służbie państwowej" przepisy określają żywotność akumulatora na 2 lata i po tym czasie podlega on wymianie? Z rozrzutności? Zapewniam że nie. Wątek jako wyczerpany zamykam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kortyleski wrote:

    Co z tego że alu? jak przekrój odpowiedni to tylko zaleta bo lżejsze trafo
    No po koledze bym się takiej wtopy nie podziewał....