Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawarka inwentorowa kemppi mastertig jak przerobić na prostownik do akumulatora

Anaruk321 08 Sty 2017 10:08 534 13
  • #1 08 Sty 2017 10:08
    Anaruk321
    Poziom 2  

    Witam posiadam spawarkę inwentorową kemppi mastertig mls 2300 zasilany 230V, chciałem nia podładowac akumulator samochodowy, siadły 4 akumulatory w autach przy tymch mrozach..
    Pytanie czy jest to możliwe, dodam że tą spawarka można spawać pradem stałym , przemiennym i pulsacyjnym.
    przedstawiam parametry spawarki
    Dane techniczne:
    Mastertig MLS™ 2300 ACDC
    Napięcie zasilania 1~ 50/60 Hz 230 V -15%...+15%
    Moc pobierana 40 % TIG 5,7 kVA / 230 A
    60 % TIG 4,8 kVA / 200 A
    100 % TIG 3,9 kVA / 170 A
    40 % MMA 6,0 kVA / 180 A
    60 % MMA 4,8 kVA / 150 A
    100 % MMA 3,7 kVA / 120 A
    Kabel, zabezpieczenie zwłoczne 3 x 2,5 mm² -S-3,3 m / 16 A
    Zakres prądu spawania TIG 3 A / 10 V ... 230 A / 19,2 V
    MMA 10 A / 20,5 V ...180 A / 27,2 V
    Max. napięcie spawania 32 V / 180 A (MMA)
    Moc biegu jałowego TIG 6 W
    MMA 180 W
    Drut spawalniczy Ø 1,5…4,0 mm
    Współczynnik mocy 0,99

    1 13
  • #2 08 Sty 2017 10:28
    kortyleski
    Poziom 41  

    W zasadzie na tig dc można uzyskać napięcie i prąd potrzebne do ładowania aku tylko co z hv do zajarzania łuku?
    Dla mnie bez sensu. Już lepiej jakiegoś ATX na 14 V podkręcić

    0
  • #4 08 Sty 2017 12:50
    robokop
    Moderator Samochody

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    To wymień akumulatory, zaprawdę powiadam ci jest to najlepsze i najtańsze rozwiązanie

    Chciałoby się powiedzieć "Amen!". Jakiekolwiek urządzenie spawalnicze średnio, a nawet wcale nie nadaje sie do ładowania akumulatorów - zbyt wysokie napięcie biegu jałowego, grożące wysadzeniem samej baterii, zniszczeniem elektroniki pojazdu i w końcu uszkodzeniem samej spawarki.

    0
  • #5 08 Sty 2017 13:26
    Anaruk321
    Poziom 2  

    ok dzieki za info , lepiej zainwowac w jakis dobry polski prostownik z funkcja rozruchu.
    macie jakieś sprawdzone jak tak to podajcie model, ponoc te starszego typu polskie prostowniki są dobre, niz te tanie chinole.

    0
  • #6 08 Sty 2017 13:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Anaruk321 napisał:
    ok dzieki za info , lepiej zainwowac w jakis dobry polski prostownik z funkcja rozruchu.
    macie jakieś sprawdzone jak tak to podajcie model, ponoc te starszego typu polskie prostowniki są dobre, niz te tanie chinole.


    Tak się zastanawiam, a co zrobisz jak w trasie trzeba co rano łądować akumulatory?

    Będziesz ciągał agregat prądotwórczy?

    Dodano po 3 [minuty]:

    W sumie mam TIG, mam akumulatory , może by jakiś teścik zrobił jutro, z filmikiem wybuchu akumulatora????

    I spaleniem jakiegoś ecu????

    0
  • #8 08 Sty 2017 18:00
    Anaruk321
    Poziom 2  

    A co powiecie o tym TELWIN DYNAMIC 620 , niestety nie jest już polskiej produkcji.

    0
  • #9 10 Sty 2017 15:59
    misterbociek
    Poziom 21  

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    To wymień akumulatory, zaprawdę powiadam ci jest to najlepsze i najtańsze rozwiązanie.

    I to jest właśnie ta patologia elektrody typu- silnik zatarty tylko szrot, rozkręcaj cały silnik, kup nowe itp. Jest całe mnóstwo tematów że ktoś prosi o pomoc a tu słyszy coś w stylu "nic z tego nie będzie, do widzenia". Pomyślałeś może że on ma komis i po prostu nie będzie kupował akumulatorów?

    [quote="robokop"]
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    zniszczeniem (...) i w końcu uszkodzeniem samej spawarki.

    Tak, uważaj bo spalisz spawarkę w taki sposób...

    0
  • #10 10 Sty 2017 16:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    misterbociek napisał:
    I to jest właśnie ta patologia elektrody typu- silnik zatarty tylko szrot, rozkręcaj cały silnik, kup nowe itp


    Wiesz patologią jesteś Ty . Przez takie druty wszystko się pierd....... zamiast fachowej naprawy i długich przebiegów w spokoju.


    Wiesz nic mnie nie przekona dla ludzi którzy z premedytacja sprzedają zepsute auta jako Pełnosprawne,

    0
  • #11 10 Sty 2017 17:36
    misterbociek
    Poziom 21  

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Wiesz patologią jesteś Ty . Przez takie druty wszystko się pierd....... zamiast fachowej naprawy i długich przebiegów w spokoju.

    Ale mi chodzi o to że zamiast napisać idź do sklepu i kup ładowarkę to nieeee kup akumulatr za 250zł sztuka.
    Co do patologi to ci dam przykłady:
    -koleś miał problem z smarowaniem bo kontrolka oleju się świeciła. Dodał że ma silnik niemiecki na pół syntetyku i ma nagar to po chwili wszyscy: eeee cały silnik rozkręcaj bo kanały masz pozatykane i tp. Koleś oddał auto do mechanika i okazało się wystarczyło wyczyścić smok oleju bo ktoś przesadził z silikonem jak zakładam miskę.
    -kolejny temat to niemieckie cudo 1.8 20V, silnik nie chce odpalić. To ludzie dosłownie pisali że silnik szrot bo zawory się wypaliły. Autor coś tam wymienił i auto pali na strzała...
    - O silniku 1.4V z golfa IV nie wspomnę bo jak ktoś wspomni że odma wali mu olej co jest normalne przy tych silnikach to ludzi nawet z dużym profilem piszą że silnik jest na wykończeniu i przedmuchy ma. Miałem ten silnik, miałem z nim problemy ale przedmuchów raczej nie miałem bo kompresja ponad norma

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Wiesz nic mnie nie przekona dla ludzi którzy z premedytacja sprzedają zepsute auta jako Pełnosprawne,

    Co masz zepsute? Co ty myślisz że jak auto stoi na mrozie i codziennie ktoś przychodzi żeby sobie odpalić i posłuchać jak passacik klekocze to akumulator ma jakieś szanse?
    Prawda jest taka że dzisiaj ludziom nie dogodzi i sami sobie są wini.

    Anaruk321 napisał:
    A co powiecie o tym TELWIN DYNAMIC 620 , niestety nie jest już polskiej produkcji.

    Na transformatorze czyli za bardzo nie ma się tam co zepsuć.

    0
  • #12 11 Sty 2017 07:28
    robokop
    Moderator Samochody

    misterbociek napisał:
    Na transformatorze czyli za bardzo nie ma się tam co zepsuć.
    Tyle że tenże transformator jest nawijany drutem alu - więc długowieczności nie ma się co spodziewać. To produkcja made in China.... Ale jaka cena, taka jakość.

    0
  • #13 11 Sty 2017 07:30
    kortyleski
    Poziom 41  

    Co z tego że alu? jak przekrój odpowiedni to tylko zaleta bo lżejsze trafo.

    0
  • #14 11 Sty 2017 07:33
    robokop
    Moderator Samochody

    misterbociek napisał:
    Co masz zepsute? Co ty myślisz że jak auto stoi na mrozie i codziennie ktoś przychodzi żeby sobie odpalić i posłuchać jak passacik klekocze to akumulator ma jakieś szanse?
    Zastanów się nad sobą. Jaki opis usterki, taka odpowiedź - nikt nie jest telepatą, żeby fizycznie nie widząc auta, postawić w 100% trafną diagnozę. Co do odpalania na mrozie - kupuje się kable rozruchowe i tyle. Odpala się jedno auto od drugiego, bez ryzyka eksplozji baterii, czy ubicia elektroniki. Jak myślisz, czemu w "służbie państwowej" przepisy określają żywotność akumulatora na 2 lata i po tym czasie podlega on wymianie? Z rozrzutności? Zapewniam że nie. Wątek jako wyczerpany zamykam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kortyleski napisał:

    Co z tego że alu? jak przekrój odpowiedni to tylko zaleta bo lżejsze trafo
    No po koledze bym się takiej wtopy nie podziewał....

    0