Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik B&S 200cc - Rysa na cylindrze, bierze olej.

lisekey 12 Sty 2017 14:10 4773 58
  • #31 12 Sty 2017 14:10
    lisekey
    Poziom 14  

    12F807-1193-81 99021756

  • Pomocny post
    #32 12 Sty 2017 20:48
    tomason2
    Poziom 14  

    Wg nr które podałeś to pierścienie B&S 499425.

  • #33 19 Sty 2017 11:33
    lisekey
    Poziom 14  

    Dzięki numery pasują do opisu z aukcji. Kiedy przyjdą pierścienie, zmontuje silnik i napisze co dalej.

    @ REF
    Pierścienie które zakupiłem pasują, po złożeniu silnika odpala,nie dymi jak wcześniej ale mam problem z obrotami które falują, nie jest to wina regulatora bo po przytrzymaniu przepustnicy silnik tak samo faluje, czy objawem falujących obrtów może być nieszczelność króćca ?

  • #34 19 Sty 2017 13:42
    tomason2
    Poziom 14  

    Problem może być w różnych miejscach. Czy dotarłeś zawory i sprawdziłeś luzy zaworowe ?
    Może być problem z króćcem (pęknięcia), nieszczelność (uszczelka króćca, oring między gaźnikiem, a króćcem)
    Sam gaźnik pasowałby porządnie umyć chemią i wydmuchać sprężonym powietrzem.
    Silnik sprawdzony na czystym filtrze powietrza ? Fajka na przewodzie jest ? Jeśli tak to jaka gumowa czy metalowa ?
    Świeca zapłonowa jaka ? Jaki ma kolor po wykręceniu ?

  • #35 20 Sty 2017 16:33
    lisekey
    Poziom 14  

    Świeca nawet nie zdążyła zajść nalotem, fajka plastikowa, gaźnik dziś został wypłukany i przedmuchany, przy próbie odpalania wyrzuca paliwo do filtra powietrza, sprawdziłem dziś luz zaworowy i przy zaworze ssącym nie ma luzu wygląda na podparty, z tego co zauważyłem nie ma tam regulacji tego luzu, pytanie jak go wyregulować ?

  • #36 20 Sty 2017 17:31
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Szlifować trzonek zaworu, innej możliwości nie ma.

  • #37 20 Sty 2017 20:17
    robokop
    Moderator Samochody

    robokop napisał:
    Brak luzów na zaworach. Dodatkowo prowadnice do zweryfikowania.
    lisekey napisał:
    Luz na zaworach jest

    Ukradli ten luz, skoro wcześniej podobno był? Bo w ciągu kilku minut pracy nie zginął na pewno.

  • #38 20 Sty 2017 20:23
    lisekey
    Poziom 14  

    Być może popychacze zamieniłem miejscami, zawory były docierane dlatego też mógła zmniejszyć się odległość od popychacza ... Jutro ściągne miske i coś pokombinuje. Dzięki za pomoc tym postem.

  • #39 20 Sty 2017 20:27
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie prowadnice, tylko popychacze. Przy składaniu należało sprawdzić luz - bo jeśli na skutek zamiany na jednym zaworze zginął, to na drugim pewnie teraz jest zbyt duży. Wątpliwe żeby przy docieraniu zniknął - zbiera się tysięczne mm materiału.

  • #40 20 Sty 2017 21:53
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zbiera się tysięczne części milimetra, tylko wszystko zależy jak ktoś się do tego zabiera i ile było nagaru na zaworze przy poprzednim pomiarze.
    A było go pewnie sporo, przy takim spalaniu oleju.
    W tych silnikach bardzo łatwo jest zlikwidować luz, docierając zawory.
    Luzy z reguły ulegaj a zmniejszeniu, podczas eksploatacji tych silników.
    Po prostu naciągają się trzonki zaworów.

  • #41 23 Sty 2017 11:10
    lisekey
    Poziom 14  

    Zawory wyregulowane, wydechowy 0,20 ssący 0,15, świeca dobra, gaźnik przeczyszczony, oring przy gaźniku w dobrym stanie i dalej praca silnika jest nierówna, mam problem z jego odpaleniem dopiero załapuje jak prysne areozolem, kolor świecy taki jak na zdjęciu czyli sucha mieszanka, już nie wiem jak go wyregulować, może to wina paliwa choć jest ono z motocykla i na nim dobrze działa. Kończą mi się pomysły :/
    Silnik B&S 200cc - Rysa na cylindrze, bierze olej.

    Filmik z pracy silnika https://youtu.be/bsbQuu4T0QE

  • #42 23 Sty 2017 13:11
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mówiłem, że szkoda czasu i pieniędzy.

  • #43 23 Sty 2017 13:54
    dragon10
    Poziom 14  

    Cześć
    Jaki masz kolor ceramiki izolatora elektrody centralnej świecy?
    powinien być pomarańczowo/czerwono/ceglany. Jeśli będzie jaśniejszy to świeca jest przegrzewana,
    ciemniejszy niedogrzana.

  • #44 23 Sty 2017 14:04
    lisekey
    Poziom 14  

    Ta ceramika jest bardzo jasna, gdy świece wyciągne i kręce rozrusznikiem to iskra jest cały czas więc chyba nie w tym problem choć jest mokra to niechce odpalić dopiero jak popryskam areozolem zaczyna odpalać.

  • #45 23 Sty 2017 14:33
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    dragon10 napisał:
    Cześć
    Jaki masz kolor ceramiki izolatora elektrody centralnej świecy?
    powinien być pomarańczowo/czerwono/ceglany. Jeśli będzie jaśniejszy to świeca jest przegrzewana,
    ciemniejszy niedogrzana.


    W tym silniku nigdy nie będzie mała takiego koloru.

  • Pomocny post
    #46 23 Sty 2017 18:28
    tomason2
    Poziom 14  

    Zamontuj silniki do kosiarki. Załóż filtr powietrza, zamontuj nóż, podnieś obroty i sprawdź jak pracuje.

  • #47 23 Sty 2017 18:31
    lisekey
    Poziom 14  

    Tyle że obudowa z kosiarki poszła na złom, spróbuje dorobić stojak do tych silników ...

  • #48 23 Sty 2017 18:33
    robokop
    Moderator Samochody

    Po kolorze świecy to albo za ubogo, albo za wczesny zapłon.

  • Pomocny post
    #49 23 Sty 2017 18:47
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Obudowa poszła na złom?
    Czyli odpalasz silnik z lekkim kołem zamachowym, bez założonego noża i dziwisz się, ze źle pracuje?
    Ręce opadają.
    w tym przypadku po kolorze świecy, to można sobie powróżyć tak samo jak z fusów

  • #50 23 Sty 2017 19:19
    lisekey
    Poziom 14  

    Rycho T napisał:
    Obudowa poszła na złom?
    Czyli odpalasz silnik z lekkim kołem zamachowym, bez założonego noża i dziwisz się, ze źle pracuje?
    Ręce opadają.
    w tym przypadku po kolorze świecy, to można sobie powróżyć tak samo jak z fusów


    Pierwszy raz naprawiam taki silnik i prawdę mówiąc na nim się uczę, jak pisałem postaram się zrobić uchwyt, ramę do tego silnika i założę nóż, chociaż nie raz odpalałem kosiarki bez noża i normalnie pracowały ...

  • #51 23 Sty 2017 19:39
    robokop
    Moderator Samochody

    Skoro się uczysz, to ok - na przysżłość - tych silników nie powinno się uruchamiać bez noża - robi za dodatkowe koło zamachowe, wyrównujące swoją energią kinetyczną pracę silnika.

  • #52 25 Sty 2017 12:41
    lisekey
    Poziom 14  

    Witam założyłem nóż, uszczelniłem króciec i kosiarka pracuje równo, w ogóle nie faluje, co prawda mam problem z jej odpaleniem na zimnym silniku ale to chyba dlatego że uszczelkę którą zrobiłem przepuszcza czy nie uszczelnia pompowane paliwo przez pompkę w filtrze powietrza.

    Dziękuje za pomoc wszystkim którzy pomogli mi ogarnąć ten silnik.
    Pozdrawiam

  • #53 01 Lut 2017 12:40
    lisekey
    Poziom 14  

    Witam ponownie, mam problem z odpaleniem kosiarki na zimnym silniku, świeca jest mokra, pompka pompuje paliwo do wlotu gaźnika, iskra jest lecz nie chcę załapać a coś próbuje załapać jak zamknę przepustnice. Po pryśnieciu w gaźnik plakiem załapuje od razu i później ładnie chodzi, kolor świecy to kawa z mlekiem czyli mieszanka jest dobra, po zgaszniu ciepłego silnika i ponownej próbie odpala od kopa.
    Nie wiem co może powodować ten problem nawet przed remontem odpalała na zimnym silniku ale dymiła i słabła po nagrzaniu i wymiana pierścieni jej pomogła, czy gaźnik jest do wymiany ?
    Proszę o rady co można jeszcze zrobić i z góry dziękuje za pomoc.

  • #54 01 Lut 2017 22:32
    helena33
    Poziom 27  

    Tutaj świeca zawsze będzie czarna, kawa z mlekiem to zły omen.
    Swiece masz mokrą ale może nie od paliwa.
    Pompka przy pompowaniu powinna bryzgać paliwem w gardzieli gaźnika, jak tego nie ma, to masz nie szczelną uszczelke po między gaźnikiem a obudową filtra powietrza, tam ucieka powietrze z pompki potrzebne do wdmuchnięcia paliwa, albo zdeformowana obudowa filtra, a wtedy nowa uszczelka nic nie pomoże.

  • #55 02 Lut 2017 17:37
    tomason2
    Poziom 14  

    helena33 napisał:
    albo zdeformowana obudowa filtra, a wtedy nowa uszczelka nic nie pomoże.

    Nie raz założenie 2-3 uszczelek (zależy od grubości) pomaga na tą dolegliwość.

  • #56 02 Lut 2017 18:48
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Uszczelka pomiędzy miseczką pływaka a gaźnikiem,
    też musi być szczelna.

  • #57 10 Lut 2017 10:09
    lisekey
    Poziom 14  

    Miseczka jest na pewno szczelna, co do szczelności pompki filtra to widać że pompuje paliwo ale jakiegoś wielkiego rozbryzgu brak w gardzieli, tak jak radzicie założę trzy uszczelki i zobaczymy co z tego wyniknie.

    @Edit
    Dziś założyłem dwie uszczelki, wszystko jest szczelne bo słychać syk powietrza lecz paliwo podaje w śladowych ilościach i nie wiem czy po naciśnięciu pompki powinien iść strumień paliwa czy niewielki rozbryzg, niewielką ilość paliwa z powietrzem uchodzi przez dysze zaznaczoną na czerwono. Silnik B&S 200cc - Rysa na cylindrze, bierze olej.

  • #58 10 Lut 2017 10:46
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pompka nie pompuje paliwa tylko wtłacza powietrze do gaźnika, powstałe w nim ciśnienie wypycha paliwo przez ten otworek. Dlatego wszystko musi być szczelne.

    Możliwe, że jest zbyt niski poziom paliwa w gaźniku.
    Wielkiej fontanny nie spodziewaj się :D

  • #59 01 Mar 2017 15:31
    lisekey
    Poziom 14  

    Dzięki za rady, uszkodzona zastała obudowa powietrze przez co nie było szczelności.
    Zamykam i dziękuje :D