Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik B&S 200cc - Rysa na cylindrze, bierze olej.

08 Sty 2017 13:02 6441 58
  • Poziom 14  
    Witam
    Remontuje silnik B&S z kosiarki Wolf Garden silnik jakieś 200cc, kosiarka brała olej, przed każdym koszeniem trzeba było dolewać oleju pod koniec sezonu zaczeła nierówno pracować a pograszała się jej praca wraz z nagrzaniem silnika.

    Z zamiarem remontu silnika, rozłożyłem go na części pierwsze i zauważyłem bradzo głeboką rysę wyczuwalną pod paznokciem i pasek oleju który pozostaje po przesunieciu tłoka góra/dół.
    I tu stawiam pytanie czy tą ryse da się zlikwidować w domowych warunkach i sama wymiana pierścieni pomoże czy raczej nadaje się ten silnik tylko na złom.
    W załączniku dodaje zdjęcia tej rysy i reszty gładzi cylindra.

    Z góry dziękuje za ocenę i pomoc.
  • Poziom 43  
  • Moderator Samochody
    lisekey napisał:
    zaczeła nierówno pracować a pograszała się jej praca wraz z nagrzaniem silnika
    Brak luzów na zaworach. Dodatkowo prowadnice do zweryfikowania.
  • Poziom 14  
    Luz na zaworach jest, co do przerwy na zamkach to jeszcze nie jest sprawdzony bo nie moge sciągnąć mocowania noża którym zajmę się jutro jak i sprawdze luzy na wale

    Dziekuje za odpowiedzi
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Dymił na początku przy odpalaniu i jak się nagrzał to zaczął nadmiernie dymić i nierówno chodzić, tak ma wyczuwalny próg z jednej strony cylindra z drugiej strony jest to mniej wyczuwalne, dolny uszczelniacz suchutki w dobrym stanie.

    Chyba samymi pierścieniami tego nie naprawie a koszt cylindra, tłoka przerośnie koszt naprawy.
  • Moderator Samochody
    Coś obawiam się że w którymś momencie rozminąłeś się z prawdą. Rozbierz ten silnik, z wyjęciem zaworów włącznie - śmiem twierdzić że one ponoszą sporo winy za ten stan rzeczy. Rysy są powiedzmy "normalne" - w starociu, cienka nikasilowa powłoka się zużywa. Pokaż w końcu te pierścienie.
  • Poziom 14  
    Dopiero jak ściągnę mocowanie noża będe miał dostęp do reszty bo strasznie skorodowało i muszę użyć poważniejszych narzędzi, co do mijania się z prawdą nie wiem w którym to miejscu uczyniłem być może mało sprecyzowałem pierwszy post.

    Jutro pokaże jak to wszystko wygląda.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Żeby ten zabierak zszedł w miarę bezboleśnie, nalej w coś nafty/ropy/mieszaniny benzyny z olejem i wstaw w to ten silnik na noc - jak korozja nasiąknie czymś tłustym, lżej będzie.
  • Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Rozłożyłem już środek silnika na części, przerwy zamkowe na pierścieniach kompresujących wynoszą 1,1 mm a na zbierającym 1,5 mm, luz w prowadnicach zaworowych jest niewielki ale jest, wał jak i panewki w bardzo dobrym stanie, tłok jaki reszta jest pokazana w załącznikach, w cylindrze jest tylko jedna rysa wzdłuż cylindra która jest wyczuwalna bardzo pod paznokciem lecz po pierścieniach czy tłoku nie widać by to one stworzyły tą rysę chyba że to wina zamka któregoś pierścienia.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Ja kiedyś przy wymianie pierścieni w silniku Honda GX160 który brał olej, dymił dość mocno zauważyłem że cylinder wytarł się w owal. Po włożeniu nowego pierścienia w dolnej części cylindra był malutki prześwit między pierścieniem a cylindrem. Nie miałem wyjścia i tak zostało. Na początku dymił więcej, brał olej ale po jakimś czasie tzn.dolewaniu z 5L oleju jest coraz lepiej. Nie jest to mistrzostwo z mojej strony ale nie było innego wyjścia. Miej na uwadze czy aby u Ciebie cylinder nie miał owalu. Kiedyś rysę w cylindrze zeszlifowałem honownicą. Kupiłem takie cudo na aukcji za parę zł. i trochę cierpliwości wody nafty i wiertarka. Kosiarka torro 6.5Hp chodzi drugi sezon. Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Teraz zmierzyłem na krzyż średnice cylindra to w jednym momenice jest 68.3mm a w drugim 68.4mm owalny torchę jest :b, dam bratu na warsztaty mają tam ładną honownice może coś zdziałają do tego pierścienie koszt 50zł, majątek to nie jest a może pochodzi :D
  • Poziom 14  
    Dziękuje za odpowiedzi i pomoc na tygodniu będe wskrzeszał potwora :D
  • Poziom 1  
  • Moderator Samochody
    Kolego, zawór wydechowy pracował bez luzu - czarna przylgnia. Więc i nie dziwne że "to kaprysiło". To jedno. Drugie -zobacz tenże zawór, jaki ma luz w prowadnicy na boki - wydechowa wygląda źle. Cylinder, sądząc po zdjęciach tragiczny nie jest, aczkolwiek szału tez nie ma.
  • Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Zawór będzie polerowany i docierany, luz ma ale delikatny na boki, nie jest w jakiś sposób wypalony a widac tylko na nim ogrom sadzy.

    Nie mam czym zmierzyć luzu pomiędzy cylindrem a tłokiem ponieważ gdzieś wcięło mój szczelinomierz ale przy poruszniu tłoka na boki słychać lekkie pukanie.

    Pomiar wykonany niestety przy pomocy suwmiarki a nie profesionalnie :D średnicówką choć może będzie mierzony jutro tym narzędziem.

    Silnik B&S 200cc - Rysa na cylindrze, bierze olej.
  • Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Mierząc suwmiarką mierzyłem poniżej tego progu, średnicy od strony skrzyni korbowej nie mogę zmierzyć tak samo bo jednak przeszkadza, brak miejsca i nie dam rady zmierzyć w tym miejscu gdzie jest największy próg.
  • Poziom 14  
    Jednak fachowiec nie chciał podjąć się wykonania honowania cylindra ponieważ "jest to aluminum a tego się nie da ...", słyszałem jeszcze że można zlikwidować te rysy papierem ściernym nasączonym naftą choć myśle że to będzie zbyt ekstremanlny krok ?
  • Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Teraz mam problem z znalezieniem pierścieni do tego silnika, zmierzyłem grubość starych pierscieni, kompresujące mają po 1,6mm, olejowy 2,6mm. Znalazłem pierścienie na aledrogo które różni je od starych grubość olejowego 2.7mm i kompresujących 1.55mm.

    Pytanie czy to będzie pasować bo innych o zbliżonych wymiarach nie mogłem znaleźć.
  • Moderator Samochody
    lisekey napisał:
    Pytanie czy to będzie pasować bo innych o zbliżonych wymiarach nie mogłem znaleźć.

    Typ silnika gdzieś na naklejce powinien być.
  • Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Silnik B&S 200cc - Rysa na cylindrze, bierze olej. Silnik B&S 200cc - Rysa na cylindrze, bierze olej.

    Pierścienie dla 68.3 mm czyli tyle ile wynosi średnica cylindra, model silnika 12F807.
    W aukcji jest napisane że będą pasowac dla modeli 11 i 12.
  • Poziom 15  
    Podaj cały typ i kod silnika.

    np. 12F807-2371-B1