Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra H - Światła do jazdy dziennej

bobo 44 08 Jan 2017 13:37 4140 14
Przewód Toplex
  • #1
    bobo 44

    Level 18  
    Witam musze zamontować światla do jazdy dziennej i kupiłem takie które pasują do świateł przeciw mgielnych/ których nie było/ problem jest nastepujacy podłączyłem +12 za stacyjka oraz minus z masą,przewód przełączjący pod kabel z żarówki postojowej czyli zapalamy swiatło gaśnie światłlo do jazdy dziennej i wszystko działa na sucho czyli bez włączonego silnika, jezeli tylko zapale silnik to światła do jazdy dziennej nie chcą zgasnąć po zapaleniu postojówek a wręcz przeciwnie migają jakoś dziwnie po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy czy działa czy ktoś ma może schemat podłączenia świateł gdzie mógł bym sie wpiąć.
    pozdrawiam
  • Przewód Toplex
  • #2
    frankrom
    Level 19  
    Musisz zastosować dodatkowy przekaźnik, tak aby światła postojowe sterowały tym przekaźnikiem.
  • #3
    bobo 44

    Level 18  
    Przecież światła postojowe sterują tymi swiatłami bez włączonego silnika po włączeniu zapłonu problem jest po włączeniu silnika.
  • #4
    frankrom
    Level 19  
    Potrafię czytać ze zrozumieniem i wiem, że problem jest po odpaleniu silnika. Zrobiłem tych Opli kilkanaście w ten sposób i wszystkie działają jak należy.
  • #5
    bobo 44

    Level 18  
    To juz przerabiałem podłączenie cewki przekaznika do świateł pozycyjnych powoduje iz ten przekażnik nie działa bo napiecie spada do około 3.5v zaznaczę iż ten przekażnik pobiera mały prąd na zasilaniu cewki
  • Przewód Toplex
  • #6
    jaga134
    Level 26  
    Cewka przekaznika ma być podłączona w ten sposób,że zasilanie dajesz po stacyjce a drugi koniec cewki ma być podłączony do przewodu zasilającego swiatła pozycyjne. Wówczas po włączeniu świateł pozycyjnych na obu końcach cewki przekaznika pojawia się plus zasilania i przekaznik rozłącza zasilanie swiateł dziennych.
  • #7
    bobo 44

    Level 18  
    W tym układzie połączenia to przekaznik nigdy nie załapie bo w pozycji nie włączonych świateł na drugi przewód cewki nie zostanie podany minus aby cewka załapała więc po podaniu plusa w momencie załączenia świateł pozycyjnych przekażnik nie rozłączy się bo nigdy nie był załączony.
  • #11
    bobo 44

    Level 18  
    Co do tego mam pewne obawy ale sprawdzę najpierw, prosze wytłumaczyć dlaczego na sucho to działa a na załączonym silniku nie jaka jest różnica.
  • #12
    jaga134
    Level 26  
    Może błąd polega na tym,że przy nie pracującym alternatorze napięcie na akumulatorze jest niższe niż wtedy kiedy alternator ładuje,tzn. silnik jest włączony. Układ wykrywania napięcia zamontowany w sterowniku świateł dziennych zaczyna "głupieć" i stąd takie zjawisko.Ja do swego Scenica zastosowałem sterownik f-my BartSoft. Swiatła włączają się wtedy,kiedy napięcie wzrośnie powyżej 13,5V.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Żeby się przekonać,że to miganie podczas pracującego silnika nie ma nic wspólnego z zasilaniem świateł postoju/pozycyjnych/ proponuję ten przewód sterujący,chyba biały, podłączyć do żarowki światła mijania. Zaobserwuj czy wówczas coś się zmieni.
  • #13
    bobo 44

    Level 18  
    Chyba nie jest to związane z wzrostem napięcia na akumulatorze bo przy połączeniu podanym powyżej napięcie przez styk przekaznika takze będzie wieksze to raz a dwa to juz przerobiłem podłączyłem na sztywno przewód prosto od akumulatora gdzie jest większe napięcie to układ działa poprawnie,więc raczej sterownik świateł dziennych nie robi tego,jeżeli ktoś ma schemat podłączenia świateł przednich to bym był wdzięczny.
  • #15
    lopr_pol
    Level 27  
    Uec na zgaszonych światłach testuje żarówki i pewnie to pobudza sterownik dziennych do wygaszenia. Podłącz przez przekaźnik to pewnie zadziała, z plusa np. po kluczyku na wykonawczy styk przekaźnika i do sterownika dziennych, cewka przekaźnika z pozycyjnych.