Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa D, 2010, 1,2, 86KM - Utrata mocy podczas jazdy, kontrolka serwisowa

08 Sty 2017 14:01 4143 7
  • Poziom 6  
    Dzień dobry,
    Samochód to Corsa D, 1,2 benzyna, 86 KM, 2010, 90K przebiegu.
    3 dni temu, podczas jazdy do pracy po ok 3 km Corsa (1,2 benzyna - ta mocniejsza) utraciła nagle moc. Jednoczesnie zaświeciła się kontrolka serwisowa (samochód + kluczyk). Według mnie samochód zaczął pracować na dwóch cylindrach. Doczłapałem do najbliższego parkingu, wyłączyłem i po 10 s. uruchomiłem ponownie. Kontrolka zgasła i zaczął jeździć bez zarzutu. Po 1-2 km to samo - powtórka operacji. Później do mechanika - droga ok. 2 km bez przygód. Tam skasowali z historii błąd CZUJNIKA POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY (błąd P2135) i stwierdzili, że to nie było przyczyną i bez błędu to nic nie znajdą. Mechanik zanotował na pozostawionej za szybą kartce: "Czujnik 1:2 położenia przepustnicy nieprawidłowy - nieprawdopodobna wartość - nie występująca" - cokolwiek to znaczy. Ale w rozmowie burknął także coś o "problemie z pedałem". Przepustnica ok. 6 m-cy temu była czyszczona wraz z wymianą świec. W drodze do domu - ok. 10 km - obyło się bez problemów.

    Czy problemy te mógł spowodowac ten czujnik i lepiej go wymienić, pomimo, że teraz nie wykazuje błędów? Olać to, jeździć i przy następnym problemie doturlać się w trybie awaryjnym do warsztatu z włączoną kontrolką błędu? Chyba, że ktoś ma inny pomysł. Pomocy.
  • Poziom 6  
    Znowu się zaświecił. 2 razy w pzreciągu 1 km.
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    MG42op napisał:
    Czy problemy te mógł spowodowac ten czujnik i lepiej go wymienić

    Mógł, jednak nie koniecznie sam czujnik:
    - wiązka przewodów biegnąca do czujnika (przetarta, złamana, ...)
    - złącze wtykowe czujnika (zabrudzone, zawilgocone, skorodowane, ...)
    - złącze wtykowe sterownika silnika (zabrudzone, zawilgocone, skorodowane, ...)
    - ... itp
    - uszkodzony czujnik
  • Poziom 43  
    Czujnik=przepustnica
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    I też nie do końca... Możliwe, że przepustnica będzie do naprawy/regeneracji. Równie dobrze, może nawet lepiej, sterownik, wiązka i sugestia z pedałem gazu też głupia nie jest, fachowcy wiedzą czemu. Oddać auto do polecanego warsztatu. Zaoszczędzi to zbytecznych kosztów wymiany sposobem chybił-trafił.
  • Poziom 6  
    Po dzisiejszej wizycie w polecanym warsztacie, który zajmuje się wyłącznie Oplami dowiedziałem się, że przyczyną może być:
    -przepustnica zabrudzona/przymarzła lub poprostu zepsuta (była czyszczona ok. 6 m-cy temu właśnie przez ten warsztat)
    - elektryka związana z przepustnicą (kable, wtyczka)
    - uszkodzony sterownik silnika (czy ten wariant usterki jest drogi?)
    Czyli przypuszczenia są zbieżne z tymi w wątku. Dzięki. Zobaczymy co dalej.
  • Poziom 6  
    Zaczyna być zabawnie. Wczoraj odbierałem samochód od wymienionych wyżej fachowców od Opli. Przed wizytą jako tako jeździł. Dojechał do nich o "własnych siłach". Po wizycie w ich warsztacie musiał być odebrany lawetą. Permanentna kontrolka serwisowa. Brak mocy, ogólnie do dupy. Spod ich warsztatu samochód, serwisowany w ich warsztacie przez 3 dni, odjeżdża na lawecie. Co za kolesie. Aha, jeszcze przez 2 dni nie odbierali telefonu. Ale trzeba przyznać, że na odchodne zapisali mi nr część, którą trzeba PRAWDOPODOBNIE wymienić. Po 3 dniach diagnozowania :) To podobno najlepsi fachowcy od Opli w Sosnowcu :)
  • Poziom 6  
    Jednak uszkodzona przepustnica. Zamontowałem używkę i wszystko gra. 200 zł + 150 wymiana.