Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak sprawdzić czy zawór ciśnienia na pompie cr działa prawidłowo.

08 Sty 2017 14:18 14949 23
  • Poziom 9  
    Witam, muszę wiedzieć jak to sprawdzić bo niby padła mi pompa cr(nie podawała paliwa na listwę),podmianka zaworów nic nie dała.Kupiłem używaną lecz ona też nie podaje paliwa,ciśnienie na pompie tej w baku 3.8bar.
  • Poziom 9  
    astra 1.3 cdti 90km 2006r, pół baku paliwa filtr nowy a ciśnienie pompki było mierzone już za filtrem.A co do objawów to porostu nie pali po odkręceniu przewodu na pompie paliwo nie leci na listwę.
  • Poziom 14  
    A dochodzi napięcie do tego zaworu? Może przewody uszkodzone?
  • Poziom 9  
    Napięcie dochodzi, ale jak ten zawór działa i czy te napięcie jest prawidłowe to nie wiem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podłączałem tak na próbę pompę bez czujnika z corsy i paliwo normalnie wychodzi z pompy.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dla tego też interesuje mnie bardzo jak działa ten zawór na pompie bo mechanicy chcą już mi wymieniać wszystko.
  • Poziom 25  
    Zawór jest sterowany impulsem wypelnienia .
  • Poziom 9  
    Kolego jak możesz to napisz trochę jaśniej bo nie jestem elektronikiem

    Dodano po 6 [minuty]:

    Na zapłonie ze ściągniętą wtyczką z zaworu jest 11.70v,z założoną jest 0,15v,na próbie odpalenia też 0,15v.
  • Poziom 9  
    Kurcze to dla czego całe paliwo idzie na powrót?a prawie nic na zasilanie listwy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A przecież pompka w baku podaje 3.8bar to przynajmniej tyle powinno lecieć na listwę.
  • Poziom 30  
    Dysponując komputerem w podzespołach wykonawczych możesz zasterować zawór lub choćby podłączoną żarówkę w miejsce zaworu . Pompy z którymi ja miałem doczynienia wytwarzały ciśnienie w momencie zamknięcia zawóru . Bez pracy silnika zawór jest otwarty aby pracująca pompa wstępna mogła napełnić układ aż do samego wtryskiwacza . Kilka razy uruchamiałem takie pompy nawet na prowizorycznie zmontowanym stole żadna filozofia.
  • Poziom 9  
    A wiesz może dlaczego u mnie dwie pompy z czujnikami nie podają paliwa na listwę a jedna bez czujnika podaje,sorki jak trochę motam ale właśnie nie rozumie dla czego nie na ciśnienia skoro zawór jest otwarty.
  • Poziom 30  
    Błędy jakieś są , bo jeżeli sterownik nie steruje zaworem to żadna pompa nie zadziała , będzie tylko ciśnienie wstępnej pompy , chyba że po drodze to ciśnienie nie dociera . Miałem przypadek zanieczyszczenia pompy ,czego nie znalazłem nawet po rozebraniu pompy , dopiero podanie paliwa pod znacznie wyższym ciśnieniem pomogło .
  • Poziom 9  
    Właśnie wykonałem test usta usta, podłączyłem zapasowy zawór do kostki i na zapłonie zacząłem dmuchać w zawór lecz nie zamkną się ani na chwile nawet jak pykał,kiedy dam go na krótko do akumulatora to się zamyka.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Błąd sondy lambda bo nie działa i chyba czujnika temperatury płynu chłodniczego(bo płynu nie ma w układzie ). Całe paliwo idzie na powrót, jak zacisnę jakiś przewód na trójniku to dopiero wtedy sadzi paliwo przy wtryskach.
  • Poziom 30  
    Z tym akumulatorem to uważaj bo zawór nie powinien tak być zasilany , przez żarówkę 45W i to na chwilę , najlepiej wysterować komputerem , najbardziej podejżany zawór sterujący w pompie CR .
  • Poziom 9  
    Adoptowałem już trzy zawory do tej pompy i efekt ten sam.A może to być wina sterownika? jak tak to czy elektronik samochodowy może to jakoś sprawdzić.
  • Poziom 9  
    Wiesz trochę samochodów już miałem i za nie które roboty to nie wiem skąd biorą te ceny.Dzisiaj się dowiedziałem do znajomego że miał taką astrę co ja i sprzedał bo padł mu silnik a u nas za robotę jeden chciał 10tyś a drugi 15tyś.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A elektronik był już u mnie 3 razy i z diagnozy wyszło za niskie ciśnienie.
  • Poziom 43  
    Po pierwsze trzeba znać ciśninie na rampie , po drugie z wykręconego zaworu regulacji ciśnienia ma lecieć paliwo po jego odkręceniu i w czasie kręcenia silnikiem.

    Jeśli nie to układ zapowietrzony lub pompa zasilająca nie podaje.
  • Poziom 9  
    Komputer pokazywał ok 5 bar,po odkręceniu zaworu paliwo cieknie przy kręceniu silnikiem mocniej,poluzowane mam przewody na wtryskach,pompka z baku podaje na pompę cr 3.8bar.
  • Poziom 9  
    Wtryski sprawdzane na stole i są ok.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeżeli o to ci chodzi.
  • Poziom 9  
    Może ktoś jeszcze coś podpowie.
  • Poziom 16  
    tomasz0703 napisał:
    Zawór jest sterowany impulsem wypelnienia .

    Czasem nie jest sterowany współczynnikiem wypełnienia impulsu ?



    Może autko ma jakieś nieseryjne zabezpieczenie ?
  • Poziom 9  
    Raczej jest tak sterowany,lecz nic mi to nie mówi. Myślę że jak by był jakoś zabezpieczony to coś by tam komputer pokazał.