Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Merc V251 320CDI 4-matic 2006r - Tytan DS400 - Nieprawidłowe działanie

_Megamax_ 08 Sty 2017 15:59 720 4
  • #1 08 Sty 2017 15:59
    _Megamax_
    Poziom 15  

    Witam serdecznie .
    Mam mały problem z DS400


    Podczas otwierania/rozbrajania pilotem tytan , nie otwierają się tylne lewe drzwi (oba piloty Tytan).
    Po powtórnym naciśnięciu natomiast już się otwierają .
    Po przytrzymaniu przycisku otwierania , otwiera się za to pokrywa bagażnika (elektrycznie podnoszona) .Po powtórnym naciśnięciu na przycisk otwierania bagażnika klapa się podnosi .
    Nie działa domykanie i otwieranie szyb (komfort)-Z oryginalnego klucza działa natomiast .
    Po otwarciu tylnej klapy alarm się nie włącza .


    Przy konfiguracji na piloty merc , nie występują żadne problemy ,poza brakiem reakcji na otwarcie bagażnika .

    Zależy mi jednak na tym , żeby rozbrajanie alarmu było możliwe wyłącznie pilotem .
    Producent deklaruje , że centralka jest kompatybilna z tymi autami .


    Parametryzację robię oryginalnym programatorem Tytan.
    Programator 1.06

    Niestety modyfikacja wsadu przez producenta nie pomogła .

    DSX wersja 3.12 oraz 3.13 nie umożliwia załadowania wsadu do ds400 ,
    procedura postępuje tylko na ekranie komputera .Wsad nie wchodzi w pamięć .
    Wersja 3.07 załadowała wsad za pierwszym razem . Używam programatora 1.06 .
    Win XP PRO .
    DSX-y 3.12 i 3.13 wyświetlają informację , że bieżąca wersja nie obsługuje tej centralki , działają jednak , poza firmware upgrade .

    Dodam jeszcze , że kiedy zapłon jest włączony , to pilot tytan otwiera poprawnie już po pierwszym naciśnięciu .
    Wystarczy że w samochodzie włączone jest ogrzewanie resztkami ciepła i też pilot tytan otwiera za pierwszym razem .
    Producent pisze, że przyczyna może leżeć po stronie aut , jednak nie wydaje mi się możliwe , aby oba auta miały identyczną usterkę .
    Mercedes ML 2007r i Mercedes R klasa 2006r . Oba wyposażone są w elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika .
    W żadnym z ww. aut nie występują usterki w zamku centralnym , modułach drzwi modułach klapy bagażnika , ani (SAM-ach P,T,K).

    Jedno z aut należy do mnie .Nie kopałbym tego tematu , żeby to niedociągnięcie mi nie przeszkadzało .
    Kiedy nie otwierała by się prawa strona to bym nic nawet nie pisał .
    Codzień otwieram tylne lewe drzwi tyle samo razy co drzwi kierowcy i za każdym razem zapominam ,
    że muszę naciskać 2 razy . Mam na rękach córkę , bo sadzam ją do fotelika za kierowcą naciskam raz wkładam klucz do kieszeni
    biorę córkę na ręce , szarpię klamkę i szlag mnie trafia , bo przecież drzwi się nie odryglowały .


    Dziwnie to brzmi , i zalatuje sklerozą , ale proszę mi uwierzyć , że ciężko jest się przyzwyczaić ,
    że samochód który przed chwilą otwarłem ma zaryglowane jedne drzwi .Ciągle się spieszę i a każdym razem kiedy mam gdzieś jechać wkładam swoje rzeczy właśnie z tyłu z lewej strony . Chyba klamka wkrótce nie wytrzyma tego szarpania .

    DS-y 400 , kupiłem na próbę do 3 aut .
    Na pierwszy ogień poszedł samochód żony - golf 6 2010r . działa bez zarzutu , tylko dziurawa syrenka (zakleiłem) .
    Merc R klasa - Nieszczelna syrenka i nie otwierają się drzwi tył lewe .
    Merc ML / nie otwierają się drzwi tył lewe , nieszczelna syrenka . chodzi na pilotach Merc . Brak reakcji na otwarcie bagażnika. Dodałem dyskretną krańcówkę .

    Zamierzam w swoim warsztacie montować też alarmy i chciałem coś pewnego , żeby klient zapłacił i działało w 100% .

    jeśli nie uda się rozwiązać tego problemu , to może inne modele nie mają tego niedociągnięcia , to bym podmienił .

    Ma ktoś jakiś pomysł , lub podpowie co bedzie działać w 100% ?

    Dziękuję i pozdrawiam .

    0 4
  • CControls
  • #2 08 Sty 2017 21:35
    perkoz gd
    Poziom 13  

    spróbuj ustawić podwójny impuls na otwieranie ,kiedyś robiłem bmw x6 na dodatkowych pilotach tytan i auto kompletnie świrowało tak jakby auto nie widziało którym kluczem jest otwierane ( bm-ka ma identyfikacje użytkownika klucza i pewnie temu świrowało radio i pamieć foteli ) po usunięciu dodatkowych pilotów wszystko działa ok .ramka can którą wysyła ds 400 nie pasowała autku. Zrób bezpilota i jakieś odcięcie lub kartę joker

    0
  • CControls
  • #3 08 Sty 2017 22:43
    _Megamax_
    Poziom 15  

    Centralka w ML-u bez elektrycznie podnoszonej klapy bagażnika działa poprawnie .ML ma identyfikację użytkownika , dopiero po włożeniu klucza do stacyjki .
    Kiedy doprogramowujemy moduł tylnej pokrywy to adresy CAN-owskie ulegają zmianie i dlatego taki cyrk . Na początku myślałem , że czas między wakeup a unlock był za krótki .
    Immo to nie problem , mam "cięte" 3 obwody .

    Alarm musi działać w 100% . Krańcówkę mogę dołożyć do bagażnika ,
    ale drzwi nie otwierają się tak jak powinny ,no i ten komfort (domykanie) .

    Jakby producent nie deklarował kompatybilności , to bym se "gitary" nie zawracał DS-em
    Na dodatek piloty (przyciski są tak delikatne) że podczas wkładania do kieszeni wciskają się kilkakrotnie , a dodatkowy przycisk klapy wciska się do środka i tam zostaje .
    Jednym słowem "kiszka"

    0
  • #4 09 Sty 2017 20:37
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    _Megamax_ napisał:
    Jakby producent nie deklarował kompatybilności , to bym se "gitary" nie zawracał DS-em


    Prawdopodobnie producent alarmu podczas pomiarów miał inną wersję tego auta i program can może nie do końca pasować do twojej wersji.
    Jeżeli byś był w okolicy Trójmiasta (Rumia) to inżynier pan Marek Dryk może dostosować program do twojego auta (opomiaruje go).

    0
  • #5 09 Sty 2017 21:39
    _Megamax_
    Poziom 15  

    W pełni zgadzam się z Twoją wypowiedzią Carrier , zapewne tak było .

    Panowie z firmy DigitalSystems , podjęli już kroki , za co Wielki Szacunek .
    Rzadko się zdarza takie podejście do klienta/użytkownika .

    0