Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Merc V251 320CDI 4-matic 2006r - Tytan DS400 - Nieprawidłowe działanie

_Megamax_ 08 Jan 2017 15:59 930 4
Telkom Telmor
  • #1
    _Megamax_
    Level 18  
    Witam serdecznie .
    Mam mały problem z DS400


    Podczas otwierania/rozbrajania pilotem tytan , nie otwierają się tylne lewe drzwi (oba piloty Tytan).
    Po powtórnym naciśnięciu natomiast już się otwierają .
    Po przytrzymaniu przycisku otwierania , otwiera się za to pokrywa bagażnika (elektrycznie podnoszona) .Po powtórnym naciśnięciu na przycisk otwierania bagażnika klapa się podnosi .
    Nie działa domykanie i otwieranie szyb (komfort)-Z oryginalnego klucza działa natomiast .
    Po otwarciu tylnej klapy alarm się nie włącza .


    Przy konfiguracji na piloty merc , nie występują żadne problemy ,poza brakiem reakcji na otwarcie bagażnika .

    Zależy mi jednak na tym , żeby rozbrajanie alarmu było możliwe wyłącznie pilotem .
    Producent deklaruje , że centralka jest kompatybilna z tymi autami .


    Parametryzację robię oryginalnym programatorem Tytan.
    Programator 1.06

    Niestety modyfikacja wsadu przez producenta nie pomogła .

    DSX wersja 3.12 oraz 3.13 nie umożliwia załadowania wsadu do ds400 ,
    procedura postępuje tylko na ekranie komputera .Wsad nie wchodzi w pamięć .
    Wersja 3.07 załadowała wsad za pierwszym razem . Używam programatora 1.06 .
    Win XP PRO .
    DSX-y 3.12 i 3.13 wyświetlają informację , że bieżąca wersja nie obsługuje tej centralki , działają jednak , poza firmware upgrade .

    Dodam jeszcze , że kiedy zapłon jest włączony , to pilot tytan otwiera poprawnie już po pierwszym naciśnięciu .
    Wystarczy że w samochodzie włączone jest ogrzewanie resztkami ciepła i też pilot tytan otwiera za pierwszym razem .
    Producent pisze, że przyczyna może leżeć po stronie aut , jednak nie wydaje mi się możliwe , aby oba auta miały identyczną usterkę .
    Mercedes ML 2007r i Mercedes R klasa 2006r . Oba wyposażone są w elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika .
    W żadnym z ww. aut nie występują usterki w zamku centralnym , modułach drzwi modułach klapy bagażnika , ani (SAM-ach P,T,K).

    Jedno z aut należy do mnie .Nie kopałbym tego tematu , żeby to niedociągnięcie mi nie przeszkadzało .
    Kiedy nie otwierała by się prawa strona to bym nic nawet nie pisał .
    Codzień otwieram tylne lewe drzwi tyle samo razy co drzwi kierowcy i za każdym razem zapominam ,
    że muszę naciskać 2 razy . Mam na rękach córkę , bo sadzam ją do fotelika za kierowcą naciskam raz wkładam klucz do kieszeni
    biorę córkę na ręce , szarpię klamkę i szlag mnie trafia , bo przecież drzwi się nie odryglowały .


    Dziwnie to brzmi , i zalatuje sklerozą , ale proszę mi uwierzyć , że ciężko jest się przyzwyczaić ,
    że samochód który przed chwilą otwarłem ma zaryglowane jedne drzwi .Ciągle się spieszę i a każdym razem kiedy mam gdzieś jechać wkładam swoje rzeczy właśnie z tyłu z lewej strony . Chyba klamka wkrótce nie wytrzyma tego szarpania .

    DS-y 400 , kupiłem na próbę do 3 aut .
    Na pierwszy ogień poszedł samochód żony - golf 6 2010r . działa bez zarzutu , tylko dziurawa syrenka (zakleiłem) .
    Merc R klasa - Nieszczelna syrenka i nie otwierają się drzwi tył lewe .
    Merc ML / nie otwierają się drzwi tył lewe , nieszczelna syrenka . chodzi na pilotach Merc . Brak reakcji na otwarcie bagażnika. Dodałem dyskretną krańcówkę .

    Zamierzam w swoim warsztacie montować też alarmy i chciałem coś pewnego , żeby klient zapłacił i działało w 100% .

    jeśli nie uda się rozwiązać tego problemu , to może inne modele nie mają tego niedociągnięcia , to bym podmienił .

    Ma ktoś jakiś pomysł , lub podpowie co bedzie działać w 100% ?

    Dziękuję i pozdrawiam .
  • Telkom Telmor
  • #2
    perkoz gd
    Level 13  
    spróbuj ustawić podwójny impuls na otwieranie ,kiedyś robiłem bmw x6 na dodatkowych pilotach tytan i auto kompletnie świrowało tak jakby auto nie widziało którym kluczem jest otwierane ( bm-ka ma identyfikacje użytkownika klucza i pewnie temu świrowało radio i pamieć foteli ) po usunięciu dodatkowych pilotów wszystko działa ok .ramka can którą wysyła ds 400 nie pasowała autku. Zrób bezpilota i jakieś odcięcie lub kartę joker
  • Telkom Telmor
  • #3
    _Megamax_
    Level 18  
    Centralka w ML-u bez elektrycznie podnoszonej klapy bagażnika działa poprawnie .ML ma identyfikację użytkownika , dopiero po włożeniu klucza do stacyjki .
    Kiedy doprogramowujemy moduł tylnej pokrywy to adresy CAN-owskie ulegają zmianie i dlatego taki cyrk . Na początku myślałem , że czas między wakeup a unlock był za krótki .
    Immo to nie problem , mam "cięte" 3 obwody .

    Alarm musi działać w 100% . Krańcówkę mogę dołożyć do bagażnika ,
    ale drzwi nie otwierają się tak jak powinny ,no i ten komfort (domykanie) .

    Jakby producent nie deklarował kompatybilności , to bym se "gitary" nie zawracał DS-em
    Na dodatek piloty (przyciski są tak delikatne) że podczas wkładania do kieszeni wciskają się kilkakrotnie , a dodatkowy przycisk klapy wciska się do środka i tam zostaje .
    Jednym słowem "kiszka"
  • #4
    carrier
    Car alarms specialist
    _Megamax_ wrote:
    Jakby producent nie deklarował kompatybilności , to bym se "gitary" nie zawracał DS-em


    Prawdopodobnie producent alarmu podczas pomiarów miał inną wersję tego auta i program can może nie do końca pasować do twojej wersji.
    Jeżeli byś był w okolicy Trójmiasta (Rumia) to inżynier pan Marek Dryk może dostosować program do twojego auta (opomiaruje go).
  • #5
    _Megamax_
    Level 18  
    W pełni zgadzam się z Twoją wypowiedzią Carrier , zapewne tak było .

    Panowie z firmy DigitalSystems , podjęli już kroki , za co Wielki Szacunek .
    Rzadko się zdarza takie podejście do klienta/użytkownika .